• Ja, is dat waar? En ik vroeg me af wat jullie ervan vinden?

    Me: GERECHTIGHEID! :Y)


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Dan zou ons land wel heel klein worden als ze dat doen.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Sesamestreet schreef:
    Goh, dan zijn we nóg kleiner. Als het van mij zou afhangen, niet.


    effort never betrays you

    Everest schreef:
    (...)
    Dat is waar, maar ik denk dat er op den duur al te veel kapot is gemaakt, het is gewoon niet meer te repareren. Een groot deel daarvan gaat echt al vér terug, al bij het begin van België zeg maar. En zoals ik al zei; Vlamingen en Walen zijn echt twee totaal verschillende volkeren, slecht idee om die bij elkaar te zetten. We liggen net op de grens tussen Germaanse en Romaanse mentaliteit, and dat is misschien goed voor buurlanden, maar in 1 land komt daar -duidelijk- alleen maar bonje van. We bestaan amper 180 jaar en het lukt al niet meer, ik denk dat dat heel wat wil zeggen.

    Als je hoop opgeeft dan lukt ook niets meer..


    Where there is a sea there are pirates...

    Lilac schreef:
    (...)
    Als je hoop opgeeft dan lukt ook niets meer..

    Daar geef ik je gelijk in, maar om eerlijk te zijn, denk ik dat hoop hier weinig aan kan veranderen. Het probleem heet trots en macht. Zolang dit land bestuurd wordt door mensen de aan niks anders denken dan aan hun portemonnee en niet aan het besturen van een natie, ben ik bang dat er weinig hoop is.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Everest schreef:
    (...)
    Daar geef ik je gelijk in, maar om eerlijk te zijn, denk ik dat hoop hier weinig aan kan veranderen. Het probleem heet trots en macht. Zolang dit land bestuurd wordt door mensen de aan niks anders denken dan aan hun portemonnee en niet aan het besturen van een natie, ben ik bang dat er weinig hoop is.


    En als er zo'n probleem is dan hebben we geen andere keus.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Tanzdiktator schreef:
    Ik ben geen Belg dus weet er niet veel van. Ik weet alleen dat arm en rijk nu gesplitst worden en dat dat wel beter zal uitpakken voor Vlaanderen.


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Everest schreef:
    (...)
    Daar geef ik je gelijk in, maar om eerlijk te zijn, denk ik dat hoop hier weinig aan kan veranderen. Het probleem heet trots en macht. Zolang dit land bestuurd wordt door mensen de aan niks anders denken dan aan hun portemonnee en niet aan het besturen van een natie, ben ik bang dat er weinig hoop is.

    Je hebt wel gelijk. Wat we nu echt nodig hebben is een dictator, een soort Napoleonfiguur met goede bedoelingen die alles ten goede gaat veranderen zodat wij verder kunnen in een normaal gestructureerde maatschappij.


    Where there is a sea there are pirates...

    In 1 woord: Belachelijk.
    Dat is economisch onhaalbaar hoor. Kunnen we terug gaan beginnen met opbouwen omdat we zogezegd te veel geld aan de walen moeten.
    Een land kan niet verdeeld worden. Daar zou een heel gedoe rond Brussel en zaventem bestaan.
    Als ze BHV niet kunnen splitsen, laat staan dat ze België kunnen splitsen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Lilac schreef:
    (...)
    Inderdaad, en daarbij ligt onze regering ook nog stil. Ze zouden echt eens goed moeten opruimen hier en er maar 2 regeringen op na houden ipv 10. Want al die ruzie's en al die onderlinge onsamenhorigheden die elke dag in de krant staan, daar word ik echt een beetje misselijk van. Er is ALTIJD een iemand niet akkoord en dan duurt het nog 10 jaar tot we er uitgekomen zijn, als we eruitkomen. Ze zouden meer macht naar 1 iemand moeten toeschuiven, naar iemand die weet wat die ermee moet doen, dan gebeurt er tenminste nog iets in ons land.

    Het zijn er geen tien, het zijn er zes. In het verleden hebben we al getoond dat we het kunnen, dus nu moet die regering ook lukken. Het probleem is gewoon dat iemand te koppig en niet bereid is om water bij de wijn te doen.
    1 persoon de macht is helemaal geen goed idee, dan komt er vast een splitsing. Plus ookal heb ik al inwoner niet zoveel te zegggen ik wil nog wel altijd iets te zeggen hebben, en dat haal je zo weg.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Tanzdiktator schreef:
    Ik ben geen Belg dus weet er niet veel van. Ik weet alleen dat arm en rijk nu gesplitst worden en dat dat wel beter zal uitpakken voor Vlaanderen.


    Hope goes lost but never dies.

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Het zijn er geen tien, het zijn er zes. In het verleden hebben we al getoond dat we het kunnen, dus nu moet die regering ook lukken. Het probleem is gewoon dat iemand te koppig en niet bereid is om water bij de wijn te doen.
    1 persoon de macht is helemaal geen goed idee, dan komt er vast een splitsing. Plus ookal heb ik al inwoner niet zoveel te zegggen ik wil nog wel altijd iets te zeggen hebben, en dat haal je zo weg.

    Ik zeg ook niet dat ALLE macht naar 1 iemand moet worden toegeschoven, maar meer macht. Zoals bij Amerika. De uitvoerende macht heeft niet alle macht, maar wel het meeste relatief gezien. Op die manier kan er nog iets gebeuren. Want nu de machten helemaal gesplitst zijn, is er altijd 1 iemand die ergens niet mee akkoord is en dan zitten we weer vast. Als de machten niet helemaal gesplitst zijn, maar ook niet bij 1 iemand liggen, is het in ieder geval beter en sneller, maar ook riskanter. Maar als je alles veilig wilt doen, dan kom je ook nooit ergens.
    En belangrijk zijn details ook niet. 10 of 6, het gaat allemaal even traag.


    Where there is a sea there are pirates...