• Ja, is dat waar? En ik vroeg me af wat jullie ervan vinden?

    Me: GERECHTIGHEID! :Y)


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Ik kan je verzekeren. Volgens mij gaat er géén sprake komen dat wij ons gaan aansluiten bij jullie. Het werkt sowieso niet met Wallonië, waarom dat met jullie?

    Daarom. Daar komt boven op dat jullie een dikke oorlog hebben gevochten om van ons af te komen, dat zegt wel iets.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Stassin schreef:
    (...)
    Daarom. Daar komt boven op dat jullie een dikke oorlog hebben gevochten om van ons af te komen, dat zegt wel iets.


    Dan zullen we zeker niet naar jullie gaan.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Da's raar, aangezien er in Vlaanderen de industrie meest is en in Wallonië meer de landbouw wordt beoefend. De Walen verdienen tonnen aan hun grotten en Ardennen.

    Ja, maar als er in Wallonie geen landbouw was dan hadden we niet van die supergoeie tomaten en aardappelen en noem maar op. Wallonie wordt al vanaf hun ontstaan bijzonder onderdrukt en worden gewoon aan hun lot overgelaten omdat die toch 'dom zijn'. En toch maken we veel gebruik van ze.


    Where there is a sea there are pirates...

    Dictator schreef:
    Volgens mij is niks nog zeker, toch? Het is iig niet uigebreid in het nieuws ofzo, dus...

    Verder zou het me niet zoveel uitmaken.
    Ik kan me niet voorstellen dat ze bij NL komen, want volgens mij is dat zo ingewikkeld met al die verschillende wetten enzo.
    En zelfs dan, zou ik het niet erg vinden, denk ik. :3
    Moest er een eventuele splitsing zijn, denk ik niet dat België en Nederland ooit nog samen zouden komen. We hebben het in het verleden al meerdere keren geprobeerd en ik denk dat we daar hebben uit kunnen leren dat het werkt. Ik wil ook niet dat vlaanderen onafhankelijk wordt, want niemand kent België bijna. Ze denken nu al dat België de hoofdstad van Brussel is. En dat vind ik behoorlijk verkeerd. We moeten gewoon samen blijven en die walloniërs moeten gewoon van ons geld blijven en zelf gaan werken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lilac schreef:
    (...)
    Jaja, die blijven die talen wel spreken, maar ik bedoelde eigenlijk dat de kans op een splitsing zeer groot is omdat Belgen eigenlijk helemaal niet trots zijn op hun afkomst en op hun land. En dat is heel erg slecht, omdat dat juist hetgeen is waarop een land steunt en waardoor het sterk wordt. Maar we kunnen daar ook niet veel aandoen. Ten eerste hebben we het ontstaan van Belgie, dat is ook niet veel om trots op te zijn, alhoewel je het ook anders kan bekijken. Ten tweede hebben we ons koningshuis. Er zit daar geen enkele leiderstype bij. Geen enkele echte goede leider waarachter heel het land blind zou kunnen aanrennen. Prins Philip kan niet eens fatsoenlijk Nederlands praten, hij is veel te schuchter en doet niks. Daardoor dat dat gevoel van nationalisme nog zwakker wordt. En dan hebben we ook nog die verschillen binnenin het land: Walen en Vlamingen. 2 verschillende talen en moeilijkheden om elkaar te begrijpen. Maar ik vind niet dat dat zo'n groot probleem zou zijn geweest, moesten we een goede leider hebben die naar beide partijen luistert en ze respecteert. (:


    Je hebt gelijk. Ik woon al zes jaar in dit land, ik ben nooit als Belg beschouwd, ik behield liever mijn Nederlandse status. En really, ik heb een ferme hekel aan de koning. Een land besturen erft een heel verantwoordelijkheid op en volgens mij heeft onze Albertje nooit van dat woord gehoord.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Passerby schreef:
    (...)Moest er een eventuele splitsing zijn, denk ik niet dat België en Nederland ooit nog samen zouden komen. We hebben het in het verleden al meerdere keren geprobeerd en ik denk dat we daar hebben uit kunnen leren dat het werkt. Ik wil ook niet dat vlaanderen onafhankelijk wordt, want niemand kent België bijna. Ze denken nu al dat België de hoofdstad van Brussel is. En dat vind ik behoorlijk verkeerd. We moeten gewoon samen blijven en die walloniërs moeten gewoon van ons geld blijven en zelf gaan werken.

    Brussel is toch de hoofdstad van belgië of heb ik het nou misxD


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. Ik woon al zes jaar in dit land, ik ben nooit als Belg beschouwd, ik behield liever mijn Nederlandse status. En really, ik heb een ferme hekel aan de koning. Een land besturen erft een heel verantwoordelijkheid op en volgens mij heeft onze Albertje nooit van dat woord gehoord.

    Inderdaad, en daarbij ligt onze regering ook nog stil. Ze zouden echt eens goed moeten opruimen hier en er maar 2 regeringen op na houden ipv 10. Want al die ruzie's en al die onderlinge onsamenhorigheden die elke dag in de krant staan, daar word ik echt een beetje misselijk van. Er is ALTIJD een iemand niet akkoord en dan duurt het nog 10 jaar tot we er uitgekomen zijn, als we eruitkomen. Ze zouden meer macht naar 1 iemand moeten toeschuiven, naar iemand die weet wat die ermee moet doen, dan gebeurt er tenminste nog iets in ons land.


    Where there is a sea there are pirates...

    RoseDestiny schreef:
    (...)
    Brussel is toch de hoofdstad van belgië of heb ik het nou misxD
    dat is het hem net. Bijna niemand ter wereld weet dat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lilac schreef:
    (...)
    Inderdaad, en daarbij ligt onze regering ook nog stil. Ze zouden echt eens goed moeten opruimen hier en er maar 2 regeringen op na houden ipv 10. Want al die ruzie's en al die onderlinge onsamenhorigheden die elke dag in de krant staan, daar word ik echt een beetje misselijk van. Er is ALTIJD een iemand niet akkoord en dan duurt het nog 10 jaar tot we er uitgekomen zijn, als we eruitkomen. Ze zouden meer macht naar 1 iemand moeten toeschuiven, naar iemand die weet wat die ermee moet doen, dan gebeurt er tenminste nog iets in ons land.


    Je hebt gelijk. En volgens mij is het ook niet echt geweldig om een koning te hebben. Bij een president kies je iemand die het je meest zelfstandig en verantwoordelijk lijkt, zoals Barack Obama (waarbij ik niet zeg dat Amerika een goed land is, al doet de man zijn best). Als het "koningsgeen" wordt overgedragen aan iemand zo onverantwoord(als bv. Prins Harry), dan zitten we in de problemen.

    En wat betreft je reactie over Wallonië, niet overál is er landbouw, er zijn gewoon natuurparken waar de Walen gewoon kunnen genieten van het toerisme en lekker achteruitzitten. In Vlaanderen heb je bijvoorbeeld de garnaalvissers, de fabrieken, Antwerpen...


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Passerby schreef:
    (...)dat is het hem net. Bijna niemand ter wereld weet dat.

    Het is wel het centrum van Europa, dus er zijn nogal wat mensen die dat weten. En daarmee bedoel ik mensen die opletten bij Aardrijkskunde.


    Where there is a sea there are pirates...

    Lilac schreef:
    (...)
    Alleen omdat Vlaanderen al het geld van de Walen wegpompt.
    Vlaanderen pompt het geld van Wallonië niet op hoor. Wallonië profiteert alleen een beetje van Vlaanderen door steeds opniuew geld aan ons te vragen; Wist je dat ze daar in de tijd een lift hebben gebouwd voor boten en dat die lift nooit wordt gebruikt. En dat allemaal omdat ze het niet in de gemeenschappelijke kas wouden doen. En wist je dat het geld voor boetes ook in een pot gaat en dan gedeeld wordt door 2; Buiten het feit dat wij hier meer wegen hebben en er bij ons meer controles worden gedaan. dat vind ik echt schandalig.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. En volgens mij is het ook niet echt geweldig om een koning te hebben. Bij een president kies je iemand die het je meest zelfstandig en verantwoordelijk lijkt, zoals Barack Obama (waarbij ik niet zeg dat Amerika een goed land is, al doet de man zijn best). Als het "koningsgeen" wordt overgedragen aan iemand zo onverantwoord(als bv. Prins Harry), dan zitten we in de problemen.

    En wat betreft je reactie over Wallonië, niet overál is er landbouw, er zijn gewoon natuurparken waar de Walen gewoon kunnen genieten van het toerisme en lekker achteruitzitten. In Vlaanderen heb je bijvoorbeeld de garnaalvissers, de fabrieken, Antwerpen...

    Ah oke. Ik weet ook niet heel erg goed hoe het eraan toe gaat bij de Walen, maar je hebt in ieder geval in elk kland een conservatieve en een progressieve kant. Ookal is Amerika op dit moment niet op haar best, maar hun grondwet die door de eerste bestuuders is vastgelegd is wel geniaal. Zo worden zowel de conservatieve als de progressieve partijen bij de besturing betrokken en kunnen ze makkelijker tot een compromis komen dan wij.
    En inderdaad. Kijk nu naar Napoleon. Hij was niet eens van koninklijke komaf of van een rijke familie, maar toch wordt zijn naam gelinkt aan grootheid en aan angst, aan macht en aan bewondering. Hij was gewoon goed en wist wat hij deed en wist hoe hij iedereen blij moest maken terwijl hij vooral alles voor zichzelf deed. Hij heeft iedereen laten zien wat de Verlichting echt inhoudt zonder een echte Verlichting te creeren, waardoor wij nu kunnen leven zoals wij dat gewend zijn. Dat we van vrije meningsuiting kunnen genieten en dat het niet uitmaakt in wat we geloven en dergelijke. Als het er in Belgie zo eraan toe blijft gaan met die koninklijke familie en die rare regering, dan blijven we hier steken voor god weet hoeveel honderden jaren tot er eindelijk een iemand zegt: 'ik wil dit veranderen' en die het ook echt gaat doen.
    Ahja. En toch vind ik niet dat we moeten splitsen. We moeten Belgie gewoon meer tijd geven om tot de conclusie komen dat het zo niet meer kan doorgaan.


    Where there is a sea there are pirates...

    Lilac schreef:
    (...)
    Ah oke. Ik weet ook niet heel erg goed hoe het eraan toe gaat bij de Walen, maar je hebt in ieder geval in elk kland een conservatieve en een progressieve kant. Ookal is Amerika op dit moment niet op haar best, maar hun grondwet die door de eerste bestuuders is vastgelegd is wel geniaal. Zo worden zowel de conservatieve als de progressieve partijen bij de besturing betrokken en kunnen ze makkelijker tot een compromis komen dan wij.
    En inderdaad. Kijk nu naar Napoleon. Hij was niet eens van koninklijke komaf of van een rijke familie, maar toch wordt zijn naam gelinkt aan grootheid en aan angst, aan macht en aan bewondering. Hij was gewoon goed en wist wat hij deed en wist hoe hij iedereen blij moest maken terwijl hij vooral alles voor zichzelf deed. Hij heeft iedereen laten zien wat de Verlichting echt inhoudt zonder een echte Verlichting te creeren, waardoor wij nu kunnen leven zoals wij dat gewend zijn. Dat we van vrije meningsuiting kunnen genieten en dat het niet uitmaakt in wat we geloven en dergelijke. Als het er in Belgie zo eraan toe blijft gaan met die koninklijke familie en die rare regering, dan blijven we hier steken voor god weet hoeveel honderden jaren tot er eindelijk een iemand zegt: 'ik wil dit veranderen' en die het ook echt gaat doen.
    Ahja. En toch vind ik niet dat we moeten splitsen. We moeten Belgie gewoon meer tijd geven om tot de conclusie komen dat het zo niet meer kan doorgaan.


    Zoals het het nu voorstaat komt er nooit wat van. Beide partijen zijn te koppig en ze komen gewoon niet overeen omdat het twee totaal verschillende mentaliteiten zijn. Vlaanderen kent een eerder Germaanse mentaliteit, die over het algemene serieuzer is, terwijl Wallonnië dichter bij de Romaanse gedachtegang leunt. Daarom botert het niet tussen die twee, omdat het een bijelkaar geraapt stukje grond is. Binnen de landsgrenzen zijn we misschien wel één, maar qua mentaliteit en geest hélemaal niet. Daarom voel ik mij geen Belg, omdat ik me niet verbonden voel met de zuidelijke kant van ons 'land'. Ik ben Vlaming, geen Belg.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Everest schreef:
    (...)

    Zoals het het nu voorstaat komt er nooit wat van. Beide partijen zijn te koppig en ze komen gewoon niet overeen omdat het twee totaal verschillende mentaliteiten zijn. Vlaanderen kent een eerder Germaanse mentaliteit, die over het algemene serieuzer is, terwijl Wallonnië dichter bij de Romaanse gedachtegang leunt. Daarom botert het niet tussen die twee, omdat het een bijelkaar geraapt stukje grond is. Binnen de landsgrenzen zijn we misschien wel één, maar qua mentaliteit en geest hélemaal niet. Daarom voel ik mij geen Belg, omdat ik me niet verbonden voel met de zuidelijke kant van ons 'land'. Ik ben Vlaming, geen Belg.

    Dat hebben velen. En je hebt inderdaad gelijk. Maar we doen er ook niet veel moeite voor om een gemeenschappelijke taal te vinden, niet?


    Where there is a sea there are pirates...

    Lilac schreef:
    (...)
    Dat hebben velen. En je hebt inderdaad gelijk. Maar we doen er ook niet veel moeite voor om een gemeenschappelijke taal te vinden, niet?

    Dat is waar, maar ik denk dat er op den duur al te veel kapot is gemaakt, het is gewoon niet meer te repareren. Een groot deel daarvan gaat echt al vér terug, al bij het begin van België zeg maar. En zoals ik al zei; Vlamingen en Walen zijn echt twee totaal verschillende volkeren, slecht idee om die bij elkaar te zetten. We liggen net op de grens tussen Germaanse en Romaanse mentaliteit, and dat is misschien goed voor buurlanden, maar in 1 land komt daar -duidelijk- alleen maar bonje van. We bestaan amper 180 jaar en het lukt al niet meer, ik denk dat dat heel wat wil zeggen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.