• Weet je wat ik nooit snap? Dat heel veel mensen steeds zitten te klagen over die moslimterroristen, die hun geloof aan je zouden opdringen.

    Maar ondertussen zeggen veel christenen (en ook andere geloven, maar het valt me vooral op bij christenen) vaak zelf wel, dat ze tegen abortus, homo's (/homohuwelijk) en zo nog meer dingen zijn, en dat ze ook vinden dat andere mensen er niet aan horen te doen. Maar dan denk ik van, die mensen hebben vaak jouw geloof niet eens, en toch wil je dat ze zich aan de regels van jouw geloof houden. Dat is net zo hard je geloof opdringen.

    Vooral van christenen die zeggen dat homo's niet mogen trouwen, omdat dat in de bijbel staat, word ik echt pissig. Mijn broer is homo en niet christelijk. Hij mag trouwen met wie hij zelf wil, en dat hoeft niet bepaald te worden door iemand anders, omdat diegene toevallig gelooft dat dat beter is. Die christenen (en ja, ook andere geloven) moeten zich een keer met zichzelf bezig houden, in plaats van ongelovigen te gaan vertellen hoe ze zich toch aan de regels van het christendom moeten houden.

    Zo dat is een heel verhaal geworden xd. Bedankt voor het lezen(K)

    What do you think?

    Edit; Ik zeg niet dat terroristische aanslagen net zo erg zijn als dat wat de christenen doen, ik zeg alleen dat het allebei je geloof opdringen is, dus dat de christenen niet moeten zeggen dat de islam hen opgedrongen wordt, terwijl ze zelf hun geloof ook opdringen.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 21:14 ]


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Tja, ieder geloof heeft zo wel zijn gebreken, maar ook sommige nietgelovigen zijn tegen homohuwelijk en abortus enzo.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik denk dat het bijna eigen is aan mensen dat we altijd ons gelijk willen halen. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ik ben christelijk en bi. ik haat het als sommige mensen zeggen,ja jij mag geen christen zijn want je bent bi..

    0_-

    Strikvraag schreef:
    Waarom moet opdringerig gedrag altijd met Terroristen gelinkt worden?
    Sorry, dat ik het zeg hoor, maar je bent nu echt wel appels met peren aan het vergelijken.
    Misschien moet je het laatste stukje van mijn berichtje nog even lezen. Dat stukje dat achter edit staat.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    LALALALALA schreef:
    (...) Misschien moet je het laatste stukje van mijn berichtje nog even lezen. Dat stukje dat achter edit staat.

    Nou ik vind anders dat het nog steeds zo over komt dat je twee verschillende dingen met elkaar vergelijkt, maar oké dat is mijn mening.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2010 - 17:23 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    mrscanales schreef:
    tip: als je niet genoeg weet over het onderwerp post dan niets.
    just saying.

    Juist wel? Dan leert ze er wat van?

    Strikvraag schreef:
    (...)
    De Paus heeft trouwens nog niet zó heel lang geleden gezegd dat condooms wél gebruikt mogen worden.

    Alleen voor mannelijke prostituees. Wat ook weer vreemd is wand in de Bijbel staat dat je alleen seks mag hebben met je man/vrouw na het huwelijk. Prostituees worden juist veroordeelt en "gaan naar de hel".


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    weet je wat erg is ? dat ze in amerika dus "GODSDIENST" geven in biologie , dat adam en eva echt een historisch feit en geen verzinsel , de evolutietheorie en dino's enzo zijn volgens amerikanen complete onzin :|


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik snap je standpunt. Het extremistengedoe vind ik echt verschrikkelijk, je kan mensen niks opdringen. Maar alles wat extreem is, is niet goed. Als ik bijvoorbeeld in Den Bosch loop komen sommige mensen naar me toe met heel hun verhaal dat God mij bijstaat, dat ik naar de kerk moet komen en me moet laten dopen vind ik echt onzin, ik loop meestal ook weg van die mensen als ik weet dat ze me willen aanspreken. Mij krijg je gewoon niet gedoopt of een kerk in. Maar extremisten zijn niet altijd slecht, zolang ze er maar geen kwade bedoelingen mee hebben en het voor zichzelf houden. Vind ik.


    your eyes are like stars in the night.

    Keuze over abortus enzo hebben heus niet alleen iets te maken met geloof hoor, er zijn genoeg christenen die daar voor zijn!
    En er is ook nog wel een verschil in andere mensen hun leven bedreigen of hun mening geven. Abortus en homohuwelijken heeft niet alleen met geloof te maken. Er zijn punt 1 in de lage landen niet veel christenen die hun 'geloof opdringen'. Het zijn mensen die een standpunt innemen op basis van waarden en normen. (Het is niet omdat veel waarden en normen in de hedendaagse samenleving terug te vinden zijn in het christendom dat iedereen christelijk is hoor.)

    En haal het verleden niet boven, daar kunnen we toch niets aan veranderen. En dat moet je in contect en tijd zien. (het is niet persée alleen dat ze hun geloof opdrongen, ze wouden één volk creëren, een natie)


    Get outta my head!