• Een vriendin van mij zei dat haar vader haar wel eens slaat. Ik zeg dan 'o'. Terwijl ik het erg kut voor haar vind. Ze vind het opzich wel normaal, maar natuurlijk niet leuk.
    Maar even serieus: Slaan jullie ouders je? Vind jij dat mogelijk? Vind jij dat normaal?
    Mijn vader heeft met toen ik 10 was een tik voor mijn kont gegeven, toen was hij echt heel boos. Maar daarna heeft hij zijn excuses aangeboden en was daar heel verdrietig over. Ben in dat geval wel blij met mijn pappie en mammie
    (flower)

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 20:09 ]


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik heb vroeger heel wat klappen gekregen als ik me misdroeg. Maar om een of andere reden beschouw ik dat niet als mishandelen. Ik was slechts een kind en moest leren wat kon en niet kon. Ookal ben ik heel wat meer geslagen geweest dan mijn broer en mijn zus, ik had dan ook de grootste mond. Enkel toen mijn vader me vorig jaar klappen gaf toen ik eigenlijk ontschuldig was heb ik me daar eens goed mijn gedacht over gezegd en me ook verdedigd. Ik beschouw het nog steeds niet als mishandelen, ik weet dat het voor mijn eigen goed was en mijn vader me nooit 'zomaar' zou slaan. Hij ziet me graag, dat is duidelijk.


    We're hiding behind skin that's too tough

    Mijn vader sloeg me vroeger, dat is één van de redenen dat ik pas sinds kort weer met hem omga. En mijn moeder slaat me af en toe ook.
    Laatst probeerde ze me met een pan tegen mijn hoofd te slaan.
    En als ik dan een traan loslaat krijg ik nog een tik.
    Daarna ga ik naar mijn kamer en kan ik ongestoord mijn tranen laten lopen, want het doet me heel veel pijn. Fysiek en mentaal ook.
    Ik vind het niet normaal, maar ik doe er niets van omdat ze mijn moeder is en ik toch van haar houd.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Magikal schreef:
    (...)
    Haha ja maar ik voel me dan net zo iemand die bv zegt; ‘Oeh ja mijn ouders slaan me heb medelijden’ Wat jij hebt meegemaakt lijkt me wel vet heftig ;o
    Nee, (: Ik ben ontzettend trots op wie ik ben geworden door alles wat ik mee gemaakt heb. Dingen waarvan je moet leren zijn nooit leuk, maar ze zijn wel het beste voor je. Liever een leven vol met gebeurtenissen waar ik levenservaring uit op kan doen dan een leven waarin me alles gepresenteerd word op een dienblaadje :Y)


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik heb wel eens een klap van beide gehad ja. Maar dat is like, 3 keer in mijn hele leven gebeurd, dus dat vind ik geen mishandeling.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Muh, toen hij erg boos op me was heeft hij me bij mijn nek vastgepakt en de kamer uit gegooit.
    Nee, dat vind ik niet normaal nee. Maare, ik ga niet zaniken dat ik mishandeld ben ofzo.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 20:20 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Nee, (: Ik ben ontzettend trots op wie ik ben geworden door alles wat ik mee gemaakt heb. Dingen waarvan je moet leren zijn nooit leuk, maar ze zijn wel het beste voor je. Liever een leven vol met gebeurtenissen waar ik levenservaring uit op kan doen dan een leven waarin me alles gepresenteerd word op een dienblaadje :Y)

    Ach. Ik zou toch liever een leven hebben zonder klappen . Dan maar 'saai'


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Nee, (: Ik ben ontzettend trots op wie ik ben geworden door alles wat ik mee gemaakt heb. Dingen waarvan je moet leren zijn nooit leuk, maar ze zijn wel het beste voor je. Liever een leven vol met gebeurtenissen waar ik levenservaring uit op kan doen dan een leven waarin me alles gepresenteerd word op een dienblaadje :Y)

    Precies, zo heb ik ook geleerd te denken. Elke ervaring, hoe geweldig of klote ook, draagt bij aan een leerproces.

    ON: Mijn moeder sloeg me vroeger en nog wel meer dingen waar ik niet blij mee was, maar nu niet meer omdat ik fysiek sterker ben dan zij en als ik in gevaar ben zal ik die kracht ook gebruiken. Maar die keer dat ze op me af liep met een mes zal ik nooit vergeten.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 20:24 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet op stoer te doen of zó vroeger, heel vaak en nu alleen nog een paar keer een hartje tik tegen mijn wang.hoofd en een beetje bedreigd.


    They fell in love, didn't they?

    Snor schreef:
    (...)
    Ach. Ik zou toch liever een leven hebben zonder klappen . Dan maar 'saai'
    Hahah nee, daar zou ik zelfs niet eens mee kunnen leven denk ik :Y).


    Wie du mir, so ich dir.

    Af en toe een tik, maar niet regelmatig.

    3D schreef:
    Nee helemaal nooit!


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Sniper schreef:
    (...)
    Precies, zo heb ik ook geleerd te denken. Elke ervaring, hoe geweldig of klote ook, draagt bij aan een leerproces.

    ON: Mijn moeder sloeg me vroeger en nog wel meer dingen waar ik niet blij mee was, maar nu niet meer omdat ik fysiek sterker ben dan zij en als ik in gevaar ben zal ik die kracht ook gebruiken. Maar die keer dat ze op me af liep met een mes zal ik nooit vergeten.
    Lijkt me ook niet bepaald prettig. x.x

    Ik bedoel het trouwens verder niet negatief ofzo, maar ik vroeg me dit gewoon af. Is jou moeder Philipijns of je vader? Want een vriendin van mij had ook een Philipijnse moeder. En van wat ik me daar nog van herriner is dat ze heel erg streng gelovig waren en dat het daar normaal was dat kinderen/vooral vrouwen zich onderdanig en gehoorzaam moesten opstellen en dat het heel normaal was dat je als je niet luisterde je daar ook gewoon voor gestraft werd.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Lijkt me ook niet bepaald prettig. x.x

    Ik bedoel het trouwens verder niet negatief ofzo, maar ik vroeg me dit gewoon af. Is jou moeder Philipijns of je vader? Want een vriendin van mij had ook een Philipijnse moeder. En van wat ik me daar nog van herriner is dat ze heel erg streng gelovig waren en dat het daar normaal was dat kinderen/vooral vrouwen zich onderdanig en gehoorzaam moesten opstellen en dat het heel normaal was dat je als je niet luisterde je daar ook gewoon voor gestraft werd.

    mijn moeder is filipijns en ik weet wat je bedoelt, zo is mijn moeder ook. omdat haar moeder haar zo opgevoed heeft, krijg ik alle klappen


    They fell in love, didn't they?

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Lijkt me ook niet bepaald prettig. x.x

    Ik bedoel het trouwens verder niet negatief ofzo, maar ik vroeg me dit gewoon af. Is jou moeder Philipijns of je vader? Want een vriendin van mij had ook een Philipijnse moeder. En van wat ik me daar nog van herriner is dat ze heel erg streng gelovig waren en dat het daar normaal was dat kinderen/vooral vrouwen zich onderdanig en gehoorzaam moesten opstellen en dat het heel normaal was dat je als je niet luisterde je daar ook gewoon voor gestraft werd.

    Moeder :'D
    Dat onderdanige valt wel mee, maar je hebt wel gelijk wat betreft het geloof. Ze zijn over het algemeen behoorlijk katholiek - mijn moeder niet - en ja, slaag krijgen als kind is redelijk normaal. Maar ze hameren als ouders/oudere familie wel enorm op respect. Zo mag ik mijn moeder ook absoluut niet bij de voornaam noemen (wat ik soms wel doe om haar aandacht te krijgen :$).


    No growth of the heart is ever a waste

    Sniper schreef:
    (...)
    Moeder :'D
    Dat onderdanige valt wel mee, maar je hebt wel gelijk wat betreft het geloof. Ze zijn over het algemeen behoorlijk katholiek - mijn moeder niet - en ja, slaag krijgen als kind is redelijk normaal. Maar ze hameren als ouders/oudere familie wel enorm op respect. Zo mag ik mijn moeder ook absoluut niet bij de voornaam noemen (wat ik soms wel doe om haar aandacht te krijgen :$).

    Same here.


    They fell in love, didn't they?