• Ja, want het lijkt me een mooie taal. Gratis en op internet.

    Kennen jullie een site of zo?


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Sorry, ik ken de taal niet eens, dus ik denk dat ik je niet echt kan helpen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Catalaans? Whût?
    Geen idee, waar spreken ze die taal?


    Olive

    Hehe, ik zou het googlen. Ik had nog niet eens van die taal gehoord. : D


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Pchu schreef:
    Catalaans? Whût?
    Geen idee, waar spreken ze die taal?


    Catalonië.


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    oh,ja,,dat spreken ze zeker in Catalonië hé.
    Euhm... Koop een zelfstudie-gids 'Catalaans' In de boekenwinkel? (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oja, dat ligt in Spanje.
    Dat is toch gewoon Spaans of ligt dat nou aan mij? Barcelona ligt in 'Catalunya', dus ze spreken gewoon Spaans.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Rosyln schreef:
    Oja, dat ligt in Spanje.
    Dat is toch gewoon Spaans of ligt dat nou aan mij? Barcelona ligt in 'Catalunya', dus ze spreken gewoon Spaans.


    Jah,,maar is dat geen apart deel van Spanje dat al jaren onafhankelijk wilt zijn en dus ook een eigen taal heeft? Of zit ik nu helemaal verkeerd? (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Rosyln schreef:
    Oja, dat ligt in Spanje.
    Dat is toch gewoon Spaans of ligt dat nou aan mij? Barcelona ligt in 'Catalunya', dus ze spreken gewoon Spaans.


    Het is nog anders, volgens mij. Het is een mengeling tussen Frans en Spaans, dacht ik. En als het Spaans was, waarom heet het dan Catalaans?


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    reyon schreef:
    (...)

    Jah,,maar is dat geen apart deel van Spanje dat al jaren onafhankelijk wilt zijn en dus ook een eigen taal heeft? Of zit ik nu helemaal verkeerd? (krul)

    Neu, ze spreken gewoon Spaans.(krul)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik zou eerst Spaans leren voor je op het dialect Catalaans overstapt. Catalaans lijkt heel hard op Spaans omdat het een Spaans dialect is daarom zou je beter eerst je Spaans volledig onder de knie hebben voor je aan Catalaans begint.


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    XAVI schreef:
    Ik zou eerst Spaans leren voor je op het dialect Catalaans overstapt. Catalaans lijkt heel hard op Spaans omdat het een Spaans dialect is daarom zou je beter eerst je Spaans volledig onder de knie hebben voor je aan Catalaans begint.


    Oké.

    @Rosyln Het is niet Spaans. Het lijkt erop, maar het is het niet.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2010 - 18:08 ]


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Dude. Dat wil je toch niet? Ik heb Spaans en ik haat het echt. :/

    Strikvraag schreef:
    Sorry, ik ken de taal niet eens, dus ik denk dat ik je niet echt kan helpen.

    Catalaans is inderdaad heel moeilijk, dus ik zou eerst Spaans doen ja. En daarna zou ik les nemen van iemand die het dialect goed onder de knie heeft, het internet is over het algemeen een slechte talen-leer-plek.


    Hope goes lost but never dies.

    Brr, mijn broer had ooit een vriendin uit Catalonië,
    en het enige woord dat 'ie zei was t'estimo, en dat betekend Ik hou van jou.
    ik kan je trouwens niet verder helpen. Volgens mijn broer moet je eerst Spaans gaan leren, aangezien dat heel erg op catalaans lijkt.


    Opgeven is geen optie.