• Ik kom altijd tussen 6.15u en 6.20u m'n bed uit. Dan heb ik al twee keer m'n wekker gezet; 1 keer om 5.55u en 1 keer om 6.05u. Alleen ben ik als ik naar bed wil om 22:00u nog helemaal niet moe en om 22:30u maar een beetje. Ik ga dan meestal om iets over 23:00u naar bed en dan slaap ik gewoon goed. Maar als ik dan 's ochtends m'n bed uitga ben ik erg moe. Alleen ik kan dus eigenlijk niet eerder naar bed, omdat ik dan alsnog lig te woelen.
    Tips?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Neem een lang bad voor je gaat slapen, dat werkt bij mij. Dan val ik veel vlugger in slaap. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dat heb ik ook, daarom slaap ik in het weekend vaak gigantisch lang uit :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    zelfde probleem hierxD ik slaap in het weekend bij_O_


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Stamppot schreef:
    Dat heb ik dus ook (: Dan moet je gewoon in het weekend bijslapen, dan kom je de week wel door. Doe ik ook 8D


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Dat heb ik gehad. Er waren echt dagen dat ik niet voor 2 uur 's nachts sliep. Dat putte mij ook ontzettend uit.
    Ik ben voor deze slaapproblemen sowieso erg gevoelig. Ik zorg ervoor dat ik een vast slaappatroon heb. Elke dag om dezelfde tijd slapen en dezelfde tijd wakker worden. In het weekend hooguit een uur verschil in zowel slapen als opstaan. Als je niet moe bent: toch in bed gaan liggen en proberen te slapen.
    Verder de standaardtips: rustgevende thee, douchen/in bed gaan voor het slapen, zo min mogelijk tv kijken en computeren (en al het andere dat met elektronica te maken heeft) vlak voor het slapen.

    Als al deze tips niet werken na zo'n 2 weken dan is er iets anders waardoor je niet kan slapen. Pieker je teveel? Is het elke nacht of alleen als je de volgende dag/een paar dagen later iets moet doen waarvoor je zenuwachtig bent?
    En hoe is je eetpatroon? Eet je teveel suiker voor het slapen gaan waardoor je te druk bent? Of krijg je te weinig vitaminen binnen waardoor je niet goed kan uitrusten?

    En als dat ook allemaal niet werkt dan moet je langs de huisarts gaan.
    Ik heb acupunctuur gedaan, want niets hielp en de huisarts kwam elke keer met het smoesje aan dat het iets psychisch was. Dat heeft bij mij een half jaar geholpen en toen begon het opnieuw doordat ik geen vast slaappatroon wist te houden. In combinatie met een gezond eetpatroon ben ik er nu vanaf.

    Succes ermee!


    To live would be an awfully big adventure

    vroeg gaan slapen moet je leren.
    Gewoon,op het uur dat je wilt gaan slapen altijd alle lichten uit,het half uur daarvoor geen TV kijken,...
    En na een tijd ga je makkelijker op dat uur in slaap vallen :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'