• Mijn vader had vroeger een leerachterstand waardoor hij nu (hij is 48 jaar) niet normaal Nederlands kan schrijven. Nu is het al 2 jaar lang zo dat ik hem áltijd moet verbeteren en hij maakt me helemaal gek ermee. Hij twijfelt altijd of hij een E-mail of een krabbeltje wel goed heeft geschreven en dan moet ik het altijd verbeteren enzo. Vele van jullie zullen niet snappen hoe frustrerend het is je vader steeds dezelfde kutfouten te zien maken. Zoals: Geschijden, jij heb en ik bent. VRESELIJK. Ik zeg hem al 2 jaar lang dat hij ermee op moet houden mij ermee lastig te vallen, maar hij blijft me ermee lastig vallen. Ik had vandaag echt een heel opgewekt humeur en ik was echt overblij. Totdat het overbekende 'Gaby.....' weer kwam. Ik schoot uit m'n voegen en heb hem al schreeuwend duidelijk gemaakt dat ik vanaf nu geen WOORD meer voor hem controleer. Ik zei tegen hem dat hij maar eens een cursus Nederlands moest gaan doen of zijn boekjes over de Nederlandse spelling (want die heeft hij) er maar eens bij moest pakken.

    Pfoee, lekker dat dat er even uit is, bedankt voor het lezen. : D


    *insert philosophical cringe expression here*

    at some point moet alles er gewoon uit dit was de jouwe :Y)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Het is misschien erg moeilijk.. Maar eh daar kan je vader echt niks aan doen! Ik heb ook een leerachterstand en het is moeilijk hoor, ik bedoel het echt niet slecht ofzow, het is wel je vader, ik kan het echt begrijpen dat het moeilik is voor je en irritant, maar je helpt wel je vader.
    Misschien kan hij niet goed Nederlands, maar hij kan toch wel weer andere dingen beter? En zeg het rustig tegen hem, pap kan je het niet aan iemands vragen? Niet altijd ik.
    Zo zou ik het gaan zeggen.

    En ik bedoel het allemaal niet verkeerd.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Schreeuwen helpt natuurlijk niet.
    Maar ik snap je heel goed, want ik moest altijd alles eerst schrijven, zodat mijn moeder het over kan schrijven. En daar word ik ook hélemaal gestoord van.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Om eerlijk te zijn vind ik dat je je een beetje aanstelt. Je vader kan er toch niets aan doen dat hij moeite heeft met de Nederlanse spelling? Denk je dat het voor hem niet frustrerend is om steeds zijn emails en krabbels door andere mensen te moeten laten controleren?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Hij kan er vrij weinig aan doen toch? blijf hem gewoon een beetje helpen, maar maak wel duidelijk dat het misschien goed is als hij ook een cursus gaat volgen..

    [ bericht aangepast op 22 nov 2010 - 13:35 ]


    «´¨`•..¤:Peace¤..•´¨`»

    Sorry, dat vind ik behoorlijk lullig.. je zegt zelf dat je vader daar niks aan kan doen, en hij vind het gewoon fijn als jij hem helpt..


    ars moriendi

    Qlimax schreef:
    Kan begrijpen dat je het op den duur irritant begint te vinden.


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Ik begrijp dat het indd irritant is (:


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Nou ik denk, dat de mensen die nu zeggen dat schreeuwen geen oplossing is, dat klopt wel. Maar als je zo iets in houd, stapelt zich het op... En op... En op... En uiteindelijk heb je dikke kans dat iemand zich zó kut voelt, om al die jaren er mee te hebben lopen slepen, en telkens maar te doen of het je niks uit maakt, dan is de kans damn groot dat het uit gaat lopen tot een bitchfight om het zo maar ff te zeggen.

    Het is er uit, warschijnlijk voel je je nu rustiger. Ga eens kijken op internet voor een cursus voor je vader, en kom er rustig mee aan. Verontschuldig jezelf en zeg dat je het niet zo bedoelde, maar het werd echt to much. Als je hem nu helpt met een cursus of die Nederlandse boekjes samen met hem door neemt, zul je daar later echt van profiteren. Je vader zal het denk ik oook wel goed begrijpen, en het erg warderen dat je een oplossing voor hem wilt zoeken.

    Wat later vast ook helpt maar het klikt wel raar, geef je vader zo nu en dan een soort SO, over de stof die hij uit de boekjes, of op de cursus heeft gbeleerd. Houd je in ieder geval neit in met slechte cijfers geven. Als je stiekem die 4 inruilt voor een 6 leert hij het ook niet echt.
    Ik weet niet precies hoe vader reageren op dit al, maar ik denk dat hij het erg goed zal opvatten.

    Héél veel succes!

    Dit vind ik echt bitchy. Ja mijn moeder kan ook heel slecht spellen en ja ik help haar. Anders staat ze toch overal voor lul o.o Nouja, ik doe dat mijn moeder niet aan en ik ga haar echt niet uitjauwen om haar mindere puntjes.
    Maar achja, puberaal gedrag gaat wel over 8D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Stamppot schreef:
    Dit vind ik echt bitchy. Ja mijn moeder kan ook heel slecht spellen en ja ik help haar. Anders staat ze toch overal voor lul o.o Nouja, ik doe dat mijn moeder niet aan en ik ga haar echt niet uitjauwen om haar mindere puntjes.
    Maar achja, puberaal gedrag gaat wel over 8D

    Ik snap dat het een beetje gemeen over komt, maar als het haar ergert, er uit moet er uit! Anders stapelt het op en word het 93759639856x erger.
    8D 8D 8D

    [ bericht aangepast op 22 nov 2010 - 14:59 ]

    Ik vind dit hard van je Gaby ... Mijn vader is dyslectisch en kan ook geen goed Nederlands schrijven (Schrijft alles zoals hij het hoort), maar ik erger mij er persoonlijk helemaal niet aan om hem te helpen als het nodig is. Het is voor hem ook frustrerend als hij het probeert en het lukt niet (terwijl het wel nodig is/kan zijn). :/
    Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zie het probleem er niet van in. Hoeveel moeite kost het nou om even iets door te lezen snel en een paar kleine aanpassingen te maken? Hoe vaak die ook voorbij komen. Daar wen je toch aan? :/

    [ bericht aangepast op 22 nov 2010 - 15:02 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    sorry hoor....maar dat vind ik heel onrespectvol. je pa heeft er waarschijnlijk al genoeg moeite mee. en wil een beetje steun van zijn dochter. niet raar lijkt me. mijn pa is niet geboren in nederland en schrijft woorden ook verkeerd. ik help hem er altijd mee. geen probleem.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2010 - 15:05 ]

    MamaHert schreef:
    Ik vind dit hard van je Gaby ... Mijn vader is dyslectisch en kan ook geen goed Nederlands schrijven (Schrijft alles zoals hij het hoort), maar ik erger mij er persoonlijk helemaal niet aan om hem te helpen als het nodig is. Het is voor hem ook frustrerend als hij het probeert en het lukt niet (terwijl het wel nodig is/kan zijn). :/
    Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zie het probleem er niet van in. Hoeveel moeite kost het nou om even iets door te lezen snel en een paar kleine aanpassingen te maken? Hoe vaak die ook voorbij komen. Daar wen je toch aan? :/

    Als ik zo die verhalen lees denk ik, dat ik er een beetje buiten sta, gezien mijn moeder perfect Nederlands kan, maar mijn vader ehm tja hij doet zijn best om Nederlands te spreken, maar het is voor hem al moeilijk om halve zinnen te maken. Voor zo ver ik weet
    Dus eigenlijk kan ik me nu niet echt meer inbeelden hoe het is. Toen ik Gaby's verhaal hoorde kon ik het prima, maar naarmate dat ik die reacties lees word het steeds moeilijker, omdat ik denk het is frustrerend maar ook weer niet omdat je weet dat die gene er niks aan kan doen, maar toch weer wel wat je krijgt alles op je dak, maar toch weer niet wat hij doet het niet expres, oftewel ik denk dat ik eerst ff na ga denken 8D