• De laatste tijd zit ik nogal veel achter de computer dat komt natuurlijk door Q, het viel mijn moeder op dat elke keer als iemand mijn kamer binnenkomt ik snel het scherm weghaal. Dat komt omdat ik niet wilde dat ze wisten dat ik op Q zit en hier ook schrijf. Mijn moeder vroeg al heel lang wat ik aldoor op de laptop deed zo lang, daar gaf ik aldoor maar een vaag antwoord op zoals huiswerk en mail checken etc maar na een tijdje kon ik dat ook niet meer gebruiken. Nu een week geleden vroeg ze het weer en ik probeerde weer de vraag te ontlopen maar dat lukte niet en toen begon ze door te zeuren. Ik werd boos en heb eruit gegooid dat ik verhalen op een site schrijf. -dat was even de inleiding-

    Nu wil ze opeens alles lezen en weten op welke site ik zit en begint ze over dat ik naar een cursus verhalen schrijven moet gaan doen. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik heb nu een uitlaatklep voor alle fantasie die ik heb en dat is alles wat ik nodig heb. Ik wil namelijk later geen schrijfster worden omdat ik weet dat ik niet goed genoeg ben en dan zal ik ook nooit worden en daar ligt mijn passie niet. Ik wil alleen mijn fantasie kwijt maar dat schijnt ze niet te begrijpen. En nu moet ik ook nog eens mijn laptop met mijn leven bewaken omdat al mijn verhalen hierop staan, niet alles staat op Q. Eerst kon ik haar namelijk gewoon op mijn laptop laten maar nu gaat ze als ik me omdraai meteen in mijn geschiedenis zoeken. It's driving me crazy!

    srry dat moest ik even kwijt
    en bedankt als je dit helemaal heb gelezen (flower)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Vertel je moeder gewoon dat een schrijfcursus nutteloos is voor jou, en dat je het gewoon niet wil. Ook dat je graag wat privacy zou hebben, want daar heb je natuurlijk recht op als tiener/puber.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Ik vind dat ze dat moet begrijpen dat het een uitlaat klep is [wat voor mij ook geld] en bij mij licht die passie ook niet. misschien moet je dat uitleggen. (krul)


    They fell in love, didn't they?

    Ahh super vervelend. dit heb ik ook gehad met mijn zus.
    Bij mij hielp het ook niet als ik vroeg of ze wilde ophouden, dan was ze erg verontwaardigd. toch denk ik dat je je moeder het gewoon moet uitleggen.
    misschien is zij ook wel verontwaardigd maar jij vind het niet leuk en het zijn JOU'N verhalen. dus gewoon vragen of ze je een beetje privacy wil geven!

    (flower)

    Mijn moeder is ook de enige die weet dat ik op Q zit, aangezien ze ook flipte omdat ik steeds mijn scherm wegklikte, maar ze dramt niet door. En inderdaad, ik zou gewoon zeggen dat je het niet wilt, en ook niet wil vertellen wat je schrijft. Je kan haar ook vertellen dat het je uitlaatklep is, dat heb ik mijn moeder ook verteld en die bemoeit zich niet meer.

    Same here =.=
    behalve dat ik wel schrijfster wil worden
    Misschien kan je er een wachtwoord op zetten, bijvoorbeeld. Dat ze het niet kan checken...

    [ bericht aangepast op 7 nov 2010 - 13:06 ]


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Suikerwafel schreef:
    Same here =.=
    behalve dat ik wel schrijfster wil worden
    Misschien kan je er een wachtwoord op zetten, bijvoorbeeld. Dat ze het niet kan checken...


    ik heb een wachtwoord op mijn laptop gezet ja
    maar ik vraag me af of ja dat ook op bepaalde sites kan doen...


    #WWED - What Would Emma Do?

    Magikal schreef:
    Vertel je moeder gewoon dat een schrijfcursus nutteloos is voor jou, en dat je het gewoon niet wil. Ook dat je graag wat privacy zou hebben, want daar heb je natuurlijk recht op als tiener/puber.

    + op een of andere manier zou je wachtwoorden kunnen zetten op bestanden. Ik zal eens aan een vriendin vragen hoe ze dat gedaan heeft.


    your eyes are like stars in the night.

    Leg je moeder anders een keer uit hoe Q werkt,
    dan ziet ze dat het geen kwaadkan.
    En hoe stom het voor ons is, ze willen ons alleen maar beschermen.


    Food.

    OHMYYORK schreef:
    Leg je moeder anders een keer uit hoe Q werkt,
    dan ziet ze dat het geen kwaadkan.
    En hoe stom het voor ons is, ze willen ons alleen maar beschermen.


    ze ziet ook geen kwaad in wat ik doe en ze vertrouwd me dat ik mezelf niet weggeef op een site het is gewoon dat ze wil weten wat ik schrijf

    [ bericht aangepast op 7 nov 2010 - 13:24 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ouders begrijpen hun kinderen (bijna) nooit.(cat)
    Leg haar uit dat je écht niet naar zo'n cursus wilt en dat je ook niet wilt dat zij jou verhalen leest. Als ze vraagt waarom zeg je maar dat dat is omdat je een kind bent :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Zet een wachtwoord op bepaalde delen van je computer.(krul)


    effort never betrays you

    Zo'n problemen heb ik niet, van mij mag mijn mamie weten dat ik op Q zit, maar ik schrijf (momenteel) geen verhalen dus dat scheelt dan ook wel. :3


    None but ourselves can free our minds.

    Oh ik ken het,, wis altijd mijn geschiedenis, nou ja ze checken het niet maar ik wil niet dat ze weten dat ik schrijf D:
    ik vertel altijd dat ik quizzen maak en doe

    [ bericht aangepast op 10 nov 2010 - 21:55 ]


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Je moeder bedoelt het goed, maar idd zeg tegen haar hoe alles in elkaar zit.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Wees blij dat ze er zo enthousiast over is en niet het idee heeft dat je bvb je tijd verdoet!
    Zeg gewoon precies wat je hier zegt, ze kan je toch niet dwingen op zo'n cursus te gaan? xD


    ars moriendi