• Heyo !
    Ik zou voor mijn eindwerk graag willen weten hoe jullie over tienerzwangerschap denken. Hier zijn enkele vraagjes die kunnen helpen.
    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)

    Dus wat vinden jullie ervan?
    Voel je vrij om te discussiëren.
    Ik heb ook nog 2 polls. Als jij ontdekt dat je zwanger bent, wat zou je willen doen? en Welk gevoel zou door je heen gaan als je ontdekt dat je zwanger bent?
    Alvast bedankt


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje? ongelukje
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden? abortus
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden? raar opkijken
    • Zou je die mensen anders aankijken? nee
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is? jaa
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie? bij allebei
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd) nee


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Ik vind het hun eigen schuld. Als ze geen anticonceptie gebruiken vraag je er in principe om.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou me doodschrikken en ik zou het zo snel mogelijk weg laten halen. Maar ik wil uberhaupt geen kinderen (:
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou heel erg schrikken, maar als ze het echt wilt houden, en het ook kan, zou ik haar steunen op elke mogelijke manier.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Ehm, deze snap ik niet echt XD
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Ligt eraan op welk vlak, het zijn ook maar normale mensen.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Ik vind dat de tienerouders zélf heel dom bezig zijn, maar dat is hun probleem.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Nee, alleen er zit hier wel een meisje op Quizlet, volgens mij, die tienermoeder is


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    -
    Het kán een ongelukje zijn, bijvoorbeeld als er een klein gaatje in het condoom zit en dat niet is ontdekt. Als ze geen voorbehoedingsmiddelen hebben gebruikt vind ik het terecht hun eigen schuld.
    - Als ik tienerouder zou worden zou ik ontzettend schrikken maar ik zou het kindje denk ik niet willen afstaan, dat zou voor mij te moeilijk zijn.
    - Als mijn vriendin tienerouder zou worden en dat was hun doel zou ik ontzettend blij voor ze zijn, als het een ongeluk was zou ik haar steunen hoe veel ik maar zou kunnen.
    - Nee, waarom zou ik ze raar aankijken? Natuurlijk wel van, jezus dat is jong! Maar het zijn ook mensen, niet als iedereen hier. -
    Ik zou anders reageren, natuurlijk. Omdat ik diegene dan niet persoonlijk ken, ik zou dan denk ik niet kwaad over haar gaan spreken omdat het ieders eigen leven is.
    - Het kán inderdaad fout liggen bij de ouders en school. Ik vind dat je je kinderen daarover voldoende moet informeren over wat de gevolgen kunnen zijn bij onveilige seks.
    - Nee, ik ken geen tienerouders.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 17:49 ]


    your eyes are like stars in the night.

    •Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Eigen schuld,ook al is het een ongeluk.
    •Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Schrikken,maar ik zorg er voor dat ik het niet word
    •Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Schrikken, iets hebben van eigen schuld dikke bult maar ze wel helpen
    •Zou je die mensen anders aankijken?
    nee
    •Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    nee
    •Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nee,er is genoeg info buiten hun om te zien en als je kijk wat er bij mij op school voor info gegeven word vind ik van niet(elk jaar komt het onderwerp veilig vrije wel naar voren)
    •Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    nee,niet direct ik ken wel familie van tienermoeders/vaders


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    •Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Ik vind eigen schuld. Als je zo jong bent, gebruik je meestal een condoom, of de pil?
    •Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Eerlijk gezegd, heb ik geen idee, ik denk niet dat ik een gat in de lucht zou springen.
    •Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou haar steunen, maar ook eerlijk zeggen dat ik het dom vind dat ze op zo'n jonge leeftijd al zwanger is.
    •Zou je die mensen anders aankijken?
    Totaal niet, het is en blijft je vriendin.
    •Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Hmm, nee niet echt.
    •Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Dat denk ik niet zo snel, je hoort vaak genoeg dingen over tienerouderschap. En op zo'n leeftijd heb je wel genoeg hersencellen om te gebruiken.
    •Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Nope.


    Everything is worse without music.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Ik weet het niet, volgens mij kan het alle twee. Als ze het zonder condoom of pil doen, tja, dan is het hun eigen schuld, terwijl het -waarschijnlijk- ook een ongelukje is.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Als ik tienermoeder zou worden? Als ik zou bevallen of als ik merk dat ik zwanger zou zijn? Als ik zou merken dat ik zwanger zou zijn, zou ik niet weten hoe te reageren. Waarschijnlijk niet al te blij, want een tienerzwangerschap lijkt me niet zo fantastisch (zacht uitgedrukt!). Dus, waarschijnlijk zal ik nooit een tienerouder worden.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Nogal onverschillig denk ik, maar het is en blijft zijn/haar keuze. Ook al vind ik het persoonlijk te vroeg, ik zou me er niet echt in moeien.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Ik weet het niet, maar ik denk van niet.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Misschien volwassener, omdat die persoon namelijk ook volwassener is dan elke andere tiener. Maar ik zou er niet echt van walgen of zo, zo ben ik niet.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Ik denk dat het vooral bij de ouders ligt. Ik denk dat zowat elke tiener weet wat een tienerzwangerschap is en hoe je ze kunt vermijden, dus volgens mij heeft de school er niet echt mee te maken.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Nee.


    Never run out of reasons to smile...

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Het ligt er aan net als wat poseidon zegt er kan een scheurtje in het condoom zitten, maar als je het zonder voorbehoedsmiddelen doet is het wel je eigen schuld
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou me een ongeluk schikken, maar ik zou niet echt weten wat ik zou doen met het kind, ik denk dat ik daar heel lang overna moet denken
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou schikken, maar ik zal er voor haar zijn
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    nee natuurlijk niet
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Tja, het is natuurlijk anders dan dat je iemand persoonlijk kent, maar bij een vreemde weet je het verhaal achter de zwangerschap natuurlijk niet, je kunt dan niet weten of het een ongeluk was.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Ja, maar het ligt eraan op welke school je zit want soms besteden ze er veel aandacht aan en soms niet.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    ja, een oude vriendin van mijn zus, dat meisje heeft nu al 2 kinderen en ik zie haar soms in de stad, maar zij gaat echt niet goed met die kinderen om want die schelden en zij scheld dan ook allemaal tegen hun..


    A kiss is the beginning of cannibalism - Georges Bataille

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Ik vind; eigen schuld.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou me echt een ongeluk schrikken en het weg laten halen, denk ik.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Tsja, dan zou ik ook schrikken. Maar er wel voor haar zijn.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Nee, ik denk het niet.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nee, je hoort er genoeg over. Het is echt je eigen schuld.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Ja, maar zij wou het zelf.


    ONLY SEVEN LEFT <3

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje? Het kan een ongelukje zijn als er de condoom gescheurd is. Maar zonder dan is het je eigen schuld. Dan zou je het moeten weten, dat er 100% kans er is.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou niet echt een gat in de lucht springen, maar ik zou er wel echt voor gaan. En gewoon het kind op aarde zetten.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden? Ik zou haar steunen, ook al is het haar schuld of een ongelukje
    • Zou je die mensen anders aankijken?Niet echt. Het blijft je vriendin, die gewoon een moeder wordt.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?Nee
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nee, je hoort veel dingen over tienerouderschap op school of in de krant,internet.

    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Ja, maar die heeft een abortus gedaan.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Ongelukje
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou me echt heel klote voelen en hoogst waarschijnlijk abortus plegen.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou wel geshockeerd zijn, en vragen of hij dit echt wel wil.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee, dat niet. Als ze zwanger zijn of ze hebben een kindje, moeten ze dat zelf weten, maar ik kijk er niet anders tegen aan.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Nou, ik ben er wel heel nieuwschierig naar hoe tieners daarmee omgaan. Maar ik reageer er niet anders door.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Ik vind van niet, want niemand, behalve jij zelf kan dit voorkomen.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Niet persoonlijk.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Als een tiener zwanger raakt door het onveilig te doen, dan is het haar eigen schuld.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ligt eraan hoe mijn vriendje reageert dan. Maar op het eerste zicht zou ik abortus plegen.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou mijn vriend(/-in) helpen ermee om te gaan. Met het beetje dat ik erover weet, en met mijn kindvriendelijkheid zal ik zo veel mogenlijk tips geven. Maar ik zal ook toegeven aan hem/haar dat ik het eigenlijk niet vind kunnen om zo vroeg onveilig seks te hebben.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Ik denk dat hoe erg ik het ook probeer te verbergen er altijd wel zichtbaar zal zijn dat ik het vreemd vind. Tuurlijk kijk je dan anders naar die mensen, ze veranderen dan ook. Maar anders betekend niet altijd slechter.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Ligt eraan hoe die persoon ermee omgaat. Als diegene denkt het allemaal te weten over de zwangerschap, dan kan ik die persoon waarschijnlijk niet uitstaan. : D
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Neen, zoals ik al zei: Als je het onveilig doet, dan is het je eigen schuld.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Neen.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    In situaties als verkrachting of mishandeling is het absoluut je eigen schuld niet, maar in de situaties van pil vergeten ozo, dan wel.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou het beangstigend vinden maar tegelijkertijd ook best spannend, abortus schrap ik wel mooi van mijn lijstje want dat gaat niet gebeuren, tenzij het komt vanwegen verkrachting of iets dergelijks.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou haar helpen, natuurlijk zou ik in eerste instantie wel geschokt zijn maar ik zou haar wel helpen!
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee, eigenlijk niet. Het geeft een andere sfeer dat wel, maar echt gewoon hun in een apart hokje plaatsen? Nee, dat niet.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Hangt er vanaf, in principe niet, maar als ze ineens zichzelf overlaat met zelfmedelij, dan zou ik ze echt gewoon een beetje van me afschuiven.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Dat verschilt per school en per ouders.
    • Ken jij tienerouders? Wel een meisje met een zwanger is en ze is 17.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    : Ik denk 90 % eigen schuld, de overige tien een ongeluk.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    : Ik zou 'm aardig flippen. Eerst maar eens goed voor mezelf zorgen.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    : Ik heb geen beste vriendin, ik kies gewoon iemand uit m'n vriendenkring. Ik zou zeggen: Wat ben jij ongelofelijk stom bezig.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    : Ja, vooral om te bedenken dat het voorkomen had kunnen worden. Maar mijn vrienden maken zulke fouten niet.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    : Ik denk het niet, aangezien ik diegene niet ken.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    : Nee. Iedereen weet wel wat ervan komt als je seks hebt. Iig in Nederland.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    : Ja.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 18:10 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Dat kan allebei. Ze kunnen het echt gepland hebben, maar het kan ook per ongeluk gebeurd zijn.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou helemaal uitflippen en waarschijnlijk zou ik het kind toch niet houden.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou haar een paar minuten lang gechoqueerd aanstaren, maar het dan accepteren. Zij is belangrijker dan al die vooroordelen die ik heb.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee, het is hun eigen keuze.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Ook hier is het hun eigen keuze, maar ik zou het wel vreemd vinden.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nee, niemand behalve zijzelf zouden het kunnen voorkomen.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Ja, een aantal.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    <> Eigen schuld, je kunt iets gebruiken. Al zijn er uitzonderingen (gescheurde condooms, verkrachtingen)
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    <> Ik zou flippen, maar wat ik daarna zou doen weet ik niet
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    <> Geschokt, en proberen te steunen
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    <> Ik zou willen van niet, maar ik denk toch wel.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    <> nee
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    <> Sommige wel, sommige niet.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    <> Nee


    Alis volat propriis