• U tegen je? Dan voel ik me oud, waarom zijn hun zo beleefd.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Je is tegen een jong persoon of een persoon die je kent.
    U is tegen een ouder persoon of een persoon die je niet kent.
    Simpelheid :Y)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik zeg gewoon: 'gij'. Nee,het hangt gewoon van belg tot belg af. Als je mij zal horen praten in het echt,dan zullen ze hier nog verschieten over mijn taalgebruik en mijn dialect ^^ want hier valt het niet op,oooh wat ben ik lief om daarop te letten ^^

    Zo zijn belgen gewoon. ^^

    En uhm poisonIvy, wil je even je topic aantal wat minderen. Dit is ongeveer je 5de? topic vanavond al ^^


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Gewoon, beleefdheids vorm.

    Maar dat word meestal gebruikt tegen wat oudere vrouwen hoor :Y)


    We'll never be as young as we are tonight

    Euhm, omdat we dat geleerd zijn fso? :') Nee, ik weet niet. Hangt af van belg tot belg zeker. Want meestal zeg ik jij tegen leeftijdgenoten =P


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik ben Belg, en ik gebruik dat euhm,
    zelden.
    Het ligt eraan eigenlijk. :')

    Als ik dat zeg is dat meestal in een zin, een dialecte zin zoals: Waar hedde u schoene gelate? Of zo (': Maar zo is ons, mij toch, aangeleerd en dat is zoals jullie NL'ers 'zulke' zeggen en wij zo'n zeggen : )

    Nou als Belg zal ik je dat eens vertellen.
    Wij Belgjes zeggen gewoon soms in plaats van 'jouw' 'u' tegen mensen die we kunnen, is zo ingebakken in ons dialect ^^.
    Maar stiekem maakt ons dat wel heel beleefd :'D
    Tegen een klasgenoot ofzo zal je dan ook zeggen 'pak uw handboek eens' ook al ken je die heel goed^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    hangt er van afx) weet eigenlijk niet ik zeg dt gwn zo maar in plaats van jij zeggen wij meestal: gij,ge
    en in plaats van u gebruiken we ook ou xD najah swat zou ht eigenlijk niet wtn wrom ik soms u zeg tgn een vriendin/vriend ofzo xD najah swat xD
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    ik zeg altijd u of gij tegen mijn vriendinnen,mijn ouders,mijn leerkrachten,en je tegen mijn grootouders

    Dialeeect for the rule?
    I mean, jou klinkt voor ons zo deftig, terwijl u voor jullie deftig klinkt :]

    Rickjuh schreef:
    Zo zijn belgen gewoon. ^^

    En uhm poisonIvy, wil je even je topic aantal wat minderen. Dit is ongeveer je 5de? topic vanavond al ^^

    Even een vraagje:
    Zit er eigenlijk een limiet aan het aantal topics dat je mag maken per dag?


    Ja of nee of misschien of wat anders. Who knows?

    Hangt ervan af.
    Wij zegge ook nooit -of ik toch niet- 'ik hou van je, of ik zie je graag' tis allemaal ik hou van u, kzie u graag^^.
    Kweet niet wrrm, het is een gewoonte. En in het antwerps zegt men vaker 'u'. Maar als wij praten tegen iemand die we niet kenen zeggen we meestal 'u' logisch toch, beleefdheid.=D


    Get outta my head!

    Belgen zijn gewoon iets ouderwetser gebleven, toen ze zich van de Nederlanders afscheiden :X
    Vroeger deed heel Holland dat, volgens mij. Net als 'gij'

    Geke schreef:
    (...)
    Even een vraagje:
    Zit er eigenlijk een limiet aan het aantal topics dat je mag maken per dag?


    Nope, helemaal niet ^^
    Aleen het was een voorstel om haar topics wat te minderen, anders staat het forum straks vol met poisonivy topics :)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.