• Hee, ik heb weer eens een probleem. ik ben het nou toch echt zat! Als ik een boek lees, voel ik de emoties van het hoofdpersoon, ruik ik de zelfde dingen, denk ook de zelfde dingen te horen en te voelen qua aanrakingen!
    Bijvoorbeeld, vanochtend was ik in de bieb, heb ik een marokaans boek in me hande ruik ik ineens wierrook! O.o
    Ik las laatst een boek, de hoofdpersoon schaamde zich diep en echt waar, ik kon zowat wel door de grond zakken! Telkens als toen iemand mij aankeek begon ik te blozen?! Ik las hier op Q een verhaal over een meisje dat weg wou rennen maar ineens greep iemand haar vast, en ineens voel ik een zogenaamde hand op mijn schouder?!

    Heeft iemand dit ook, dat je zo in het verhaal zit dat je dit alles krijgt? Het klinkt o zo grappig, maar op den duur is het o zo vervelend! :S

    Wie heeft dit nogmeer???

    Xx

    [ bericht aangepast op 3 aug 2010 - 19:31 ]

    Haha ah damn jongens, kom op.
    Zoiets is heel simpel te verklaren met een verschijnsel genaamd 'inlevingsvermogen', waarvan het juist niet helemaal goed is als je dat niet hebt..
    En dat dat bij boeken wat meer is dan bij films enzo, komt doordat je bij boeken je eigen fantasie ook kan laten spreken tijdens het verhaal, en dus de emoties en situaties zo sterk kan laten lijken als je wilt.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2010 - 18:37 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik denk wel dat iedereen die een boek leest soms ook dezelfde emoties krijgt als de hoofpersonage (als je het boek echt mooi vind), maar van jou gaat het gewoon nog een stuk verder. Ik weet niet echt hoe je er precies van af moet geraken, maar moet je jezelf goed inprenten dat het maar een boek is, en niet de realiteit.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Dus, als je een pronografisch verhaal leest..
    krijg jij dus ook een orgasme?
    (lol)


    It's not the same without you.

    Ik kan me ook heel goed inleven in een verhaal.


    No growth of the heart is ever a waste

    Als ik echt in een boek zit heb ik dat ook. Vooral met Smaak en geur maar ook gevoelens zoals verdriet en verliefdheid.


    Everything is worse without music.

    Heb ik ook, ik zie het ook echt gebeuren nja als ik in gedachte ben hea.. Ik ruik het, of voel soms ook een aanraking, maar dat heb ik niet altijd als ik echt een goed boek lees. ik las een boek de gouden tulp echt zo mooi, ze moest verlicht trouwen met een man die ze echt niet mog en ik kreeg echt haat voor die man.. xD


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik heb het niet, maar jij kunt je duidelijk heel goed inleven!

    Leah


    Mensen die om je lachen hebben geen leven

    ik heb daar ook last van, en ik zie ook altijd als iemand een verhaal vertelt, alles in plaatjes, en lijkt het net of ik er bij ben.


    Life is a beautiful struggle

    Wierrook is niet marokkaans x'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Wow. :O


    YMCMB.

    Haha dat ken ik =O alsik te diep in boek ben moet ik ff weer denken van; wat is nou echt en wat is gelezen ? XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    PUKKELxDING schreef:
    Woooow, dat is nog is inleven :o!


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    ja daar heb ik ook last van. net zooo erg als jouw 8D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    ik heb het ook een beetje. maar het lijkt me ook wel koel ergens, is het niet zo dat je een heel erg levendig inbeeldingsvermogen hebt of zo??


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Wasilewski schreef:
    Dus, als je een pronografisch verhaal leest..
    krijg jij dus ook een orgasme?
    (lol)

    - stuk -


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.