• Wat is de betekenis van dat lied eigenlijk?
    Ez, wait. Zulke artiesten hebben nooit betekenis in hun muziek. Maar dat vroeg ik me dus af.

I live for the applause, you will die for it.

Het gaat over one night stands en hopeloze vrouwmannen die hits proberen te scoren. Ik bedoel, pokerface was lady gaga's überhit, en nou ja, wat daarna kwam..

make cake, not war

nou, Alejandro, Fernando , en Roberto zijn homo's.
    misschien kun je dat niet duidelijk merken maar dat is wel zo. Veel mensen hadden de clip anders verwacht en de katholieke kerk had weer kritiek enzo van die kruisen op haar kleding, maar ze is zelf katholiek (ik ook).

You are the dream. I am the dreamer.

Volgens mij ging het over haar relaties met homo's ofzo (nerd)

There are several things that I have been doing wrong.

Het had toch iets met homoseksuelen en het geloof te maken?

'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

Prodigy schreef:
    GaGa steekt wel degelijke betekenissen in haar teksten...

Ze is niet zo'n leeghoofd als je denkt, ze is een hele sterke vrouw die heel veel gevoel in haar liedjes steekt.

En aan de clip en tekst te zien, is het -vind ik- net alsof die liefde met Alejandro niet goed liep ofzo? Alsin dat hij dingen deed tegen haar wil in.

Ofzo.

Hope goes lost but never dies.

Prodigy schreef:

Ze is niet zo'n leeghoofd als je denkt, ze is een hele sterke vrouw die heel veel gevoel in haar liedjes steekt.

En aan de clip en tekst te zien, is het -vind ik- net alsof die liefde met Alejandro niet goed liep ofzo? Alsin dat hij dingen deed tegen haar wil in.

Ofzo.

Ja,heel gevoelig..
    Ik dag dat het te maken had met de liefde die niet goed ging,of zo.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Ik had ooit eens gelezen van een meisje dat dacht dat ze betekenis ervan wist. Het ging (zoals hierboven al ergens gezegd) over de hemel en de hel enzo (:

Never run out of reasons to smile...

ik snapte het ook nooit waar het nou over ging eigenlijk ;3

Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

Stiekem dacht ik daar ook aan toen ik vanochtend dat vage lied op tv hoorde. Ik vind het zo'n stom lied. Misschien zit er wel betekenis in, maar wat. Don't ask

Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

Die namen hebben een betekenis en het liedje heeft iets te betekenen met God. De clip gaat gewoon over haar liefde voor homoseksuele jongens.

None but ourselves can free our minds.

http://songteksten.net/translation/5083/81972/lady-gaga/alejandro.html

de vertaling van het liedje
    vind hem zelf maar raar

(Be)lieve in (you)rself

Prodigy schreef:

Ofzo.

Het gaat over homo's en hoe ze niet geaccepteerd worden door het geloof. Wacht, ik zoek het even op (A)

EDIT: Dit heb ik even van GagaDaily gehaald:
    I liked it. And after thinking about the video very critically, I think I understand it, too. But I’ve seen many different interpretations of the video around the net and that’s what makes this video even better; it has more than one meaning, depending on who you are. To me, she was comparing gay people to the army because it’s like they’re at war with society who thinks being gay is wrong. Since gay people are so often told they’re wrong for being gay, they began to make love to Gaga since society told them that guy on guy is wrong. But Gaga’s telling them like “Don’t call my name” and “I’m not your babe”. Basically, she was telling them “If you’re gay, stay gay and don’t try to fall in love with me just because society is telling you to”. She was telling them she’s not their lover. Then, with the whole religion thing near the end, I think what was happening was Gaga (being the red nun) represented religion and the gay people were pushing her because society is saying they’re going against religion and being Satanic and wrong. So, they’re being forced to fight with religion when, in fact (as seen later on when they begin embracing nun Gaga), they ARE religious people and embrace religion. That’s what I got from the video, anyway. And by the way, if you don’t like it, then you probably don’t understand it. People aren’t viewing the video critically, instead upon seeing crosses and gay people thinking it’s Satanic and all that. People seriously need to open up their minds and stop being so narrow minded.

meer vind je op: http://gagadaily.com/2010/06/alejandro-music-video-premiere/#comments

Een hele lap tekst om te lezen, maar wel interessant. (:

EDITEDIT: En by the way, dit is over de muziekvideo. Het liedje zelf staat natuurlijk open voor eigen interpretatie.

[ bericht aangepast op 23 juli 2010 - 20:00 ]

''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

Dat zijn italiaanse namen volgends mij ?

You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

ik denk dat het gewoon om liefde en veraad gaat of zo xD dan moet ik echt de teks lezen om te kijken waar het overgaat wacht ik doe het wel even xD het gaat dus over liefde dat over is dus ze maakt het uit en die alejandro wil haar weer terug hebben blablabla maar waar die drie namen op slaan weet ik niet het zijn volgens mij gewoon drie namen voor een persoon xD dan ben je echt dom als je dat doet hahahaha xD sorry moest even xD

Miracle!!