• Waarom noemen de veel mensen andere geloven dan het Christendom, de Islam en het Jodendom abnormaal en onzin?

    Ik heb een heiden en als ik dat zeg kijken mensen me altijd heel vreemd aan, ik voel me daardoor gediscrimineerd en soms zelfs dom. Ik heb het gevoel dat ik mij zelf niet kan zijn en mijn geloof niet mag hebben.
    En nee ik stel me heust niet aan,laats zei een jongen dat het onzin was en in een topic zei iemand dat mijn geloof abnormaal was(althans zo kwam het over).

    Dat slaat toch nergens op? Alleen maar omdat het niet zo vaak voor komt.
    Sorry maar ik kan daar echt niet tegen,ik doe dat toch ook niet met andere geloven.
    Een heiden geloof in de heidense Goden,zoals Thor,Odin en Venus.

    Wat vinden jullie?
    Stel ik me aan?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:03 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nee ik ehb een geloof gevonden. Het is niet presies zoals de ouden geloven het is bijna zoals de ouden geloven,maar sommigen dingen kan ik niet doen omdat ik ook voor andere dingen sta(zoals niet moorden).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eyeless schreef:
    Hoezo vinden mensen het Jodendom, Christendom en Islam dan niet abnormaal en onzin?

    Dat vind ik namelijk van elk geloof.

    Dit moet niet agressief of boos overkomen, maar ik vind het onrespectvol dat je dit zomaar zegt. Voor heel veel mensen is het iets belangrijks, hun leven. En dan om het hier om zo maar even neer te zetten dat het een hoop bullshit is? Nee, dat gaat er bij mij niet doorheen.
    Ik vind geen enkel geloof dom, maar wat voor ophef er soms over kan gemaakt worden of échte extremen vind ik het wel...raar?


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb geen geloof eigenlijk. Ik ben gedoopt enzo dat wel. Maar echt geloven nee. Ik vind het op zich sowieso al niet leuk als mensen andere mensen niet moeten hebben omdat ze een ander geloof hebben. Dat is nogal stom vind ik. Dus raar ofzo ben je niet.

    Als ik heel eerlijk ben vind ik mensen met een geloof best dom en onzeker. Ze willen zich gewoon aan iets vasthouden omdat ze het een eng idee vinden dat ze hier misschien wel zonder reden zijn of bang zijn voor de dood.

    Maar dat zeg ik meestal maar niet om die mensen niet te kwetsen.


    Maarja. Mijn mening, zo ben ik nu eenmaal opgevoed.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    LALALALALA schreef:
    Als ik heel eerlijk ben vind ik mensen met een geloof best dom en onzeker. Ze willen zich gewoon aan iets vasthouden omdat ze het een eng idee vinden dat ze hier misschien wel zonder reden zijn of bang zijn voor de dood.

    Maar dat zeg ik meestal maar niet om die mensen niet te kwetsen.


    Maarja. Mijn mening, zo ben ik nu eenmaal opgevoed.

    Ik heb geen geloof omdat ik denk dat ik hier zonder reden ben. Ik denk helemaal niet dat wij bstaan om een reden.We bestaan doordat onze ouders sex met elkaar hebben gehad. En ik ben zeler niet bang voor de dood.Ik ben te wetenschappelijk ingestelt voor dat soort 'onzin'
    Ik geloof omdat mijn gevoel zecht dat er meer is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall