• Waarom noemen de veel mensen andere geloven dan het Christendom, de Islam en het Jodendom abnormaal en onzin?

Ik heb een heiden en als ik dat zeg kijken mensen me altijd heel vreemd aan, ik voel me daardoor gediscrimineerd en soms zelfs dom. Ik heb het gevoel dat ik mij zelf niet kan zijn en mijn geloof niet mag hebben.
    En nee ik stel me heust niet aan,laats zei een jongen dat het onzin was en in een topic zei iemand dat mijn geloof abnormaal was(althans zo kwam het over).

Dat slaat toch nergens op? Alleen maar omdat het niet zo vaak voor komt.
    Sorry maar ik kan daar echt niet tegen,ik doe dat toch ook niet met andere geloven.
    Een heiden geloof in de heidense Goden,zoals Thor,Odin en Venus.

Wat vinden jullie?
    Stel ik me aan?

[ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:03 ]

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Illuminati schreef:
    (...)
    Jaaa, en volgens alle Islamitische mensen zijn de niet-gelovigen volgens mij kafir -te lui om op te zoeken-
    En de niet-Joden zijn voor de Joden goi of goj. Allemaal verschillende woorden voor niet-gelovigen. Dus in principe ben ik ook heiden. Maar ik geloof dus zeker niet in Thor en Zeus etc.

Maar onder heiden verstaan we, niet Christen, niet niet Christen maar het oude geloof van onze voorvaderen,om het even zo te zeggen.
    Daarom heet mijn geloof heident omdat zei ons vroeger zo noemde,heidennen hebben het heidense geloof.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Starwarsdude schreef:
    (...)Hetzelfde principe als bij de Oude Grieken en Romeinen dus.

Het Oud Griekense en Romeinense geloof is ook een heidens geloof.

Exercitus schreef:
    (...)
    Dat kan zijn maar het Christendom is echt heel anders dan het heiden, alleen al het fiet dat zij geloven in 1 almachtige god die goed is en meer is dan de mens.Mijn goden zijn net als mensen, ze zijn alleen onsterfelijk en hebben 'magiesche' krachten.
    Er zijn zeker overeenkomsten in de basis,maar nu zeker niet meer. Dus alsjeblief vergelijk mijn geloof niet met het Christendom,dat vind ik namelijk een belediging.

Je beledigt jezelf door andere geloven te beledigen. Ik heb het ook niet alleen over het christendom, mijn hele punt is juist dat alles op hetzelfde neerkomt. En daarbij, alleen al het feit dat 9 van de 10 goden mensachtig zijn zegt al bijna genoeg. Maarja, jij gelooft wat jij wilt en ik geloof wat ik wil en ik denk niet dat iemand daar iets aan gaat veranderen, en dat is maar goed ook.

Everything means nothing, if I ain't got you.

NorthKorea schreef:
    (...)
    Je beledigt jezelf door andere geloven te beledigen. Ik heb het ook niet alleen over het christendom, mijn hele punt is juist dat alles op hetzelfde neerkomt. En daarbij, alleen al het feit dat 9 van de 10 goden mensachtig zijn zegt al bijna genoeg. Maarja, jij gelooft wat jij wilt en ik geloof wat ik wil en ik denk niet dat iemand daar iets aan gaat veranderen, en dat is maar goed ook.

Hoe bedoel je ik beledig andere geloven.
    Het Christendom,Jodendom en Islam zijn anders dan mijn geloof of natuurgodsdiensten. En dan neit alleen in de hoeveelheid goden. Er zijn zeker overeenkomsten,leven na de dood e.d. Maar er zijn zo veel verschillen dat je ze niet het zelfdxe kan noemen.

Exercitus schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je ik beledig andere geloven.
    Het Christendom,Jodendom en Islam zijn anders dan mijn geloof of natuurgodsdiensten. En dan neit alleen in de hoeveelheid goden. Er zijn zeker overeenkomsten,leven na de dood e.d. Maar er zijn zo veel verschillen dat je ze niet het zelfdxe kan noemen.

Ah kom op, lees je uberhaupt wel wat ik typ? Wat ik nu dus al een stuk of drie keer probeer te zeggen, is dat naar mijn weten niet alle geloven hetzelfde zijn, maar wat ze wel allemaal overeen hebben is dat het allemaal de wetten van de natuur, asterologie, normen en waarden, etc etc zijn maar dan in een menselijk verhaal vertaald. Why, idunno. Misschien om het interessanter te maken, misschien om het leuker te maken, misschien was het ooit wel gewoon een mooi kampvuurverhaal maar heeft dat zoveel impact gehad dat mensen het ook echt begonnen te geloven. Je beledigt het christendom door te zeggen dat je daarmee niet vergeleken wilt worden.

NorthKorea schreef:
    (...)
    Ah kom op, lees je uberhaupt wel wat ik typ? Wat ik nu dus al een stuk of drie keer probeer te zeggen, is dat naar mijn weten niet alle geloven hetzelfde zijn, maar wat ze wel allemaal overeen hebben is dat het allemaal de wetten van de natuur, asterologie, normen en waarden, etc etc zijn maar dan in een menselijk verhaal vertaald. Why, idunno. Misschien om het interessanter te maken, misschien om het leuker te maken, misschien was het ooit wel gewoon een mooi kampvuurverhaal maar heeft dat zoveel impact gehad dat mensen het ook echt begonnen te geloven. Je beledigt het christendom door te zeggen dat je daarmee niet vergeleken wilt worden.

Ik heb een hele goede reden om daar niet mee te vergeleken worden, zij hebben namelijk eeuwen lang mijn geloof en volk vervolgt en vermoord,vind je het gek dat ik er niet mee vergeleken wil worden,zij zijn de moordenaars van mijn geloof.
    Ik geef je gelijk dat ze veel wetten van alles natuur, asterologie, normen en waarden overeen hebben maar echt niet allemaal hoor,geloof me maar.

Oh ik vind jouw geloof eigenlijk wel cool Ö ik ben nu gewoon Christen maar ik heb wel respect voor andere gelovigen. Maar je moet er dan wel bijnemen dat ik eerlijk zeg dat ik sommige dingen raar vind of totaal overbodig of mss zelfs dom, maar dan wil ik niemand er mee kwetsen dat is gewoon mijn mening en iedereen is vrij te geloven in wat hij wilt en niemand mag daar iets aan willen veranderen. Btw je zegt: ik heb een 'heiden'.. en is dat nu en bepaald ding?:x of bedoel je gewoon dat je in die soort goden geloofd?
    Xx

Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

Begrijp me niet verkeert,ik heb nisk tegen hcristenen,een vriendin van mij is Christen, maar je moet me niet met hun vergelijken.

tomfreakske schreef:
    Oh ik vind jouw geloof eigenlijk wel cool Ö ik ben nu gewoon Christen maar ik heb wel respect voor andere gelovigen. Maar je moet er dan wel bijnemen dat ik eerlijk zeg dat ik sommige dingen raar vind of totaal overbodig of mss zelfs dom, maar dan wil ik niemand er mee kwetsen dat is gewoon mijn mening en iedereen is vrij te geloven in wat hij wilt en niemand mag daar iets aan willen veranderen. Btw je zegt: ik heb een 'heiden'.. en is dat nu en bepaald ding?:x of bedoel je gewoon dat je in die soort goden geloofd?
    Xx

Mag ik vragen wat je dan bv dom of overbodog vind,vaak vinden mensen dat omdat ze het niet begrijpen.
    Een heiden geloof in de heidense godsdienst en heidense goden. Heiden is een verzamelnaam voor de oude godsdiensten. Met die godsdiensten bedoel ik de godsdiensten waar de mythes vandaan komen.
    Er zijn verschillende heidense godsdiensten,en ook verschillende heidense goden. Ik zelf geloof in alle goden omdat ze eigenlijk het zelfde zijn alleen dragen ze verschillende namen(týr en Mars zijn bijde de god van de oorlog).

[ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 18:15 ]

Moorden zit in elke religie. Ik heb ook een dikke hekel aan de christenen van die tijd, daar niet van, maar die mensen werden zo ontzettend gehersenspoeld. Maar zoals ik al eerder zei, ik ben tegen elke religie. Voor geloven, tegen religie. Religie zorgt ervoor dat mensen niet meer zelf kunnen kiezen wat ze doen, willen en geloven, dat wordt voor ze bepaald. Terwijl ze, als ze gewoon totaal open minded het leven in zouden gaan, ze meestal een veel volwaardiger persoon zouden zijn. Maar dat is echt puur mijn mening.

NorthKorea schreef:
    Moorden zit in elke religie. Ik heb ook een dikke hekel aan de christenen van die tijd, daar niet van, maar die mensen werden zo ontzettend gehersenspoeld. Maar zoals ik al eerder zei, ik ben tegen elke religie. Voor geloven, tegen religie. Religie zorgt ervoor dat mensen niet meer zelf kunnen kiezen wat ze doen, willen en geloven, dat wordt voor ze bepaald. Terwijl ze, als ze gewoon totaal open minded het leven in zouden gaan, ze meestal een veel volwaardiger persoon zouden zijn. Maar dat is echt puur mijn mening.

Daar ben ik mee eens. Ik noem mijn geloof ook geen religie.
    En hoe bedoel je moorden hoord bij elk geloof?
    Van oudher dode mijn voorouders niet om het geloof maar om gebied en eer e.d.

Exercitus schreef:
    (...)
    Mag ik vragen wat je dan bv dom of overbodog vind,vaak vinden mensen dat omdat ze het niet begrijpen.
    Een heiden geloof in de heidense godsdienst en heidense goden. Heiden is een verzamelnaam voor de oude godsdiensten. Met die godsdiensten bedoel ik de godsdiensten waar de mythes vandaan komen.
    Er zijn verschillende heidense godsdiensten,en ook verschillende heidense goden. Ik zelf geloof in alle goden omdat ze eigenlijk het zelfde zijn alleen dragen ze verschillende namen(týr en Mars zijn bijde de god van de oorlog).

Ohw ok danke van uitleg x) en mm het is niet omdat ik het niet begrijp wnt ik heb er vroeger over geleerd bij Godsdienst maar (het is nu niet om op die mensen te liggen kappen hoor) bv de Rammadam...ok dat ze zo gelovig zijn maar is het daarom een reden hun 'uit te hongeren'? en zolang te moeten wachten op eten en drinken en geen sex te hebben tot de zon onder is..dat vind ik er persoonlijk wat over :x of ze mogn bv geen dier eten dat een bepaald soort spier heft (ben al vergeten welke) omdat die spier iets speciaals voorstelde in hun heilig boek ofzoiets
    Xx

Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

Exercitus schreef:
    (...)
    Daar ben ik mee eens. Ik noem mijn geloof ook geen religie.
    En hoe bedoel je moorden hoord bij elk geloof?
    Van oudher dode mijn voorouders niet om het geloof maar om gebied en eer e.d.

Gebied en eer tegenover het geloof ja :Y)

tomfreakske schreef:
    (...)
    Ohw ok danke van uitleg x) en mm het is niet omdat ik het niet begrijp wnt ik heb er vroeger over geleerd bij Godsdienst maar (het is nu niet om op die mensen te liggen kappen hoor) bv de Rammadam...ok dat ze zo gelovig zijn maar is het daarom een reden hun 'uit te hongeren'? en zolang te moeten wachten op eten en drinken en geen sex te hebben tot de zon onder is..dat vind ik er persoonlijk wat over :x of ze mogn bv geen dier eten dat een bepaald soort spier heft (ben al vergeten welke) omdat die spier iets speciaals voorstelde in hun heilig boek ofzoiets
    Xx

Met de Ramadan denken zij aan mensen die het minder hebben en dat zij het zo goed hebben.Eigenlijk best een goede gedachte gang.Dat van die dier weet ik niet.
    Vaak zit er wel iets achter,maar ik snap ook niet alles hoor.

NorthKorea schreef:
    (...)
    Gebied en eer tegenover het geloof ja :Y)

In vroegr tijden was het gebied om op te leven(bv bij de Vikingen) eer als in vraak,niet perse het geloof.Is mij altijd vertelt.

[ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 18:23 ]