• Waarom noemen de veel mensen andere geloven dan het Christendom, de Islam en het Jodendom abnormaal en onzin?

    Ik heb een heiden en als ik dat zeg kijken mensen me altijd heel vreemd aan, ik voel me daardoor gediscrimineerd en soms zelfs dom. Ik heb het gevoel dat ik mij zelf niet kan zijn en mijn geloof niet mag hebben.
    En nee ik stel me heust niet aan,laats zei een jongen dat het onzin was en in een topic zei iemand dat mijn geloof abnormaal was(althans zo kwam het over).

    Dat slaat toch nergens op? Alleen maar omdat het niet zo vaak voor komt.
    Sorry maar ik kan daar echt niet tegen,ik doe dat toch ook niet met andere geloven.
    Een heiden geloof in de heidense Goden,zoals Thor,Odin en Venus.

    Wat vinden jullie?
    Stel ik me aan?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:03 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    NorthKorea schreef:
    Hoewel geloven ook zo zijn positieve kanten hebben, vind ik ze allemaal onzin, ze komen allemaal op hetzelfde neer en zijn allemaal op hetzelfde gebaseerd, maar niet de god zoals de mensen geloven. Maarja dat is hoe ik erover denk, en wat ik er vanaf weet.

    Niet alle geloven komen op het zelfde neer. Mijn geloof is heel anders dan het Jodendom of wikka. En ze zijn zeker niet op het zelfde gebaseert.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sid schreef:
    Ehm, ik snap je even niet.
    Bedoel je nu dat je in én Venus én Thor geloofd?

    Ja,Thor is de god van de donder en Venus de godin van de liefde vrouw en vruchtbaarheid. Ik geloof in nog veel meer goden dan deze.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hoezo negatief? Dat heb ik nooit zo gezien,maar dat kan ook aan mij liggen.

    Ik heb altijd gedacht dat het woord heiden een godslasteraar, een duivelaanbidder was? Maar dat zal ik dan wel fout hebben :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    NorthKorea schreef:
    (...)
    Ik heb altijd gedacht dat het woord heiden een godslasteraar, een duivelaanbidder was? Maar dat zal ik dan wel fout hebben :'D

    Dat is de naam die eraan gegeven is volgens mij, juist door een verkeerd beeld.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ja,Thor is de god van de donder en Venus de godin van de liefde vrouw en vruchtbaarheid. Ik geloof in nog veel meer goden dan deze.


    Ik ben niet dom, ik ken die goden wel :x
    Maar echt in allebei tegelijk?


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Dat zeide Christennen maar dat klopt niet. Een heiden,volgens de Christenen, iemand die iets anders of niet geloof.
    Nu word met hieden de geloven van vroeger bedoelt,zoals de noorse of keltiesche.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sid schreef:
    (...)

    Ik ben niet dom, ik ken die goden wel :x
    Maar echt in allebei tegelijk?

    Ja,waarom niet,het zijn 2 hele verschillende goden. Ik dag ook net dta je dom was ik zei dat om uitteleggen dat het 2 hele verschillende goden zijn dus het niet vreemd is om in ze beide te geloven.
    Sterker nog ik geloof zowel in Tyr als in Mars,beide de god van de oorlog, de zelfde god dus alleen een andere naam.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Niet alle geloven komen op het zelfde neer. Mijn geloof is heel anders dan het Jodendom of wikka. En ze zijn zeker niet op het zelfde gebaseert.

    Oh jawel. Graaf eens een keer dieper in de geloven en je komt er zo achter dat ze allemaal dezelfde basis hebben. En soms niet precies dezelfde basis, maar een 'god' is nooit een god zoals hij wordt afgebeeld/verteld.
    Alleen al naar het christendom heb ik een maand onderzoek gedaan (was ook voor school), en dat is gewoon puur gebaseerd op de sterren en op eigenschappen. Qua sterren is het een beetje te ingewikkeld om zo uit te leggen, maar bijvoorbeeld de blinden laten zien, betekende gewoon dat hij mensen liet inzien die dat daarvoor niet deden. Als je alles minder letterlijk neemt spreekt het ontzettend voor zich. Is maar een voorbeeldje.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Had het gezien en je heb gelijk,mensen hebben meestal een verkeert beeld. En dat zou verandert moeten worden. Op school zou er meer aandag voor moeten komen bij levensbeschouwing en geschiedenis. Dan heb je dit probleem ook niet.


    Ik ben het daar mee eens. Ook bij godsdient, daar leer je over de 3 'grote geloven', maar andere geloven worden onder de voet gelopen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb er juist respect voor. Als je echt voor je geloof uitkomt, welk geloof dan ook. Als je je daar prettig bij voelt, dan is het goed. Je doet het allemaal voor jezelf en niet voor een ander. Als anderen je discrimineren/kleineren/pesten vanwege je geloof, zijn zij minder dan jij bent.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    NorthKorea schreef:
    (...)
    Oh jawel. Graaf eens een keer dieper in de geloven en je komt er zo achter dat ze allemaal dezelfde basis hebben. En soms niet precies dezelfde basis, maar een 'god' is nooit een god zoals hij wordt afgebeeld/verteld.
    Alleen al naar het christendom heb ik een maand onderzoek gedaan (was ook voor school), en dat is gewoon puur gebaseerd op de sterren en op eigenschappen. Qua sterren is het een beetje te ingewikkeld om zo uit te leggen, maar bijvoorbeeld de blinden laten zien, betekende gewoon dat hij mensen liet inzien die dat daarvoor niet deden. Als je alles minder letterlijk neemt spreekt het ontzettend voor zich. Is maar een voorbeeldje.

    Dat kan zijn maar het Christendom is echt heel anders dan het heiden, alleen al het fiet dat zij geloven in 1 almachtige god die goed is en meer is dan de mens.Mijn goden zijn net als mensen, ze zijn alleen onsterfelijk en hebben 'magiesche' krachten.
    Er zijn zeker overeenkomsten in de basis,maar nu zeker niet meer. Dus alsjeblief vergelijk mijn geloof niet met het Christendom,dat vind ik namelijk een belediging.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    NorthKorea schreef:
    (...)
    Oh jawel. Graaf eens een keer dieper in de geloven en je komt er zo achter dat ze allemaal dezelfde basis hebben. En soms niet precies dezelfde basis, maar een 'god' is nooit een god zoals hij wordt afgebeeld/verteld.
    Alleen al naar het christendom heb ik een maand onderzoek gedaan (was ook voor school), en dat is gewoon puur gebaseerd op de sterren en op eigenschappen. Qua sterren is het een beetje te ingewikkeld om zo uit te leggen, maar bijvoorbeeld de blinden laten zien, betekende gewoon dat hij mensen liet inzien die dat daarvoor niet deden. Als je alles minder letterlijk neemt spreekt het ontzettend voor zich. Is maar een voorbeeldje.

    Niet alle geloven zijn hetzelfde. Er is een verschil tussen natuur geloven (waar ik zelf een tijdje aan gedaan heb) en geloven met een god.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Exercitus schreef:
    (...)
    Licht er aan volgens christenen zijn alle niet Christenen heiden.
    Wij geloven(in het algemeen) in de krachten van de natuur en in de goden, zij symboliceren de natuur bv Thor is de God van de donder. En de goden werken met de natuur Zeus sprek bv via een boom tot de mensen.

    Jaaa, en volgens alle Islamitische mensen zijn de niet-gelovigen volgens mij kafir -te lui om op te zoeken-
    En de niet-Joden zijn voor de Joden goi of goj. Allemaal verschillende woorden voor niet-gelovigen. Dus in principe ben ik ook heiden. Maar ik geloof dus zeker niet in Thor en Zeus etc.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik heb respect voor ieders geloof mar dat komt ook omdat ik ook graag wil dat mensen respect hebben vor mijn geloof


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat kan zijn maar het Christendom is echt heel anders dan het heiden, alleen al het fiet dat zij geloven in 1 almachtige god die goed is en meer is dan de mens.Mijn goden zijn net als mensen, ze zijn alleen onsterfelijk en hebben 'magiesche' krachten.
    Er zijn zeker overeenkomsten in de basis,maar nu zeker niet meer. Dus alsjeblief vergelijk mijn geloof niet met het Christendom,dat vind ik namelijk een belediging.
    Hetzelfde principe als bij de Oude Grieken en Romeinen dus.


    Only losers can act the way you do