• Waarom noemen de veel mensen andere geloven dan het Christendom, de Islam en het Jodendom abnormaal en onzin?

    Ik heb een heiden en als ik dat zeg kijken mensen me altijd heel vreemd aan, ik voel me daardoor gediscrimineerd en soms zelfs dom. Ik heb het gevoel dat ik mij zelf niet kan zijn en mijn geloof niet mag hebben.
    En nee ik stel me heust niet aan,laats zei een jongen dat het onzin was en in een topic zei iemand dat mijn geloof abnormaal was(althans zo kwam het over).

    Dat slaat toch nergens op? Alleen maar omdat het niet zo vaak voor komt.
    Sorry maar ik kan daar echt niet tegen,ik doe dat toch ook niet met andere geloven.
    Een heiden geloof in de heidense Goden,zoals Thor,Odin en Venus.

    Wat vinden jullie?
    Stel ik me aan?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:03 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Met de Ramadan denken zij aan mensen die het minder hebben en dat zij het zo goed hebben.Eigenlijk best een goede gedachte gang.Dat van die dier weet ik niet.
    Vaak zit er wel iets achter,maar ik snap ook niet alles hoor.

    ja weet ik wel dat die Ramadam die betekenis meedraagt, maar dan nog ze helpen er niet echt iemand mee met zo te doen, dan zou ik eerder een organisatie ofzo oprichten..najah dat is mijn mening x)
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ja,waarom niet,het zijn 2 hele verschillende goden. Ik dag ook net dta je dom was ik zei dat om uitteleggen dat het 2 hele verschillende goden zijn dus het niet vreemd is om in ze beide te geloven.
    Sterker nog ik geloof zowel in Tyr als in Mars,beide de god van de oorlog, de zelfde god dus alleen een andere naam.


    Ik vind het wel vreemd -no offence-, want dat zijn goden uit verschillende oude geloven. En al die geloven hadden/hebben eigen, speciale rituelen en andere dingen. Volgens mij doe je die goden geen eer aan om ook aan al hun collega's te geloven. Da's ongeveer zoals in én Mohammed én Jezus én Mozes tegelijkertijd geloven. Mja, da's mijn mening (:


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ik weet niet eigenlijk. Ik geloof ook een ander geloof dan de bekendste wereldreligies en het is voor mij zo normaal als lucht. Ben er eigenlijk nooit om gediscrimineerd omdat ik er nooit over praat (aangezien ik niet weet wat ik al dan niet mag zeggen erover).
    Dus ik heb weinig ervaring met negatieve reacties.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 22:02 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Sid schreef:
    (...)

    Ik vind het wel vreemd -no offence-, want dat zijn goden uit verschillende oude geloven. En al die geloven hadden/hebben eigen, speciale rituelen en andere dingen. Volgens mij doe je die goden geen eer aan om ook aan al hun collega's te geloven. Da's ongeveer zoals in én Mohammed én Jezus én Mozes tegelijkertijd geloven. Mja, da's mijn mening (:

    Het zijn de zelfde goden ze hebben alleen maar verschillende namen bijvoorbeeld Mars en Týr zijn bijde de god van de oorlog. Wat maakt het uit hoe ik ze noem,het gaat om de gedachten er achter,namen zijn iets menselijk niet iets goddelijk.

    Daarbij ik heb geen rituelen,en velen komen nagenoeg overeen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben islamitisch, en heb respect voor alle geloven.


    we've only said goodbye with words

    Exercitus schreef:
    Een heiden gelooft in de heidense Goden(zoals Venus),de Keltiesche,Noorse,Griekse e.d.

    Ik wist niet dat dat nog bestond?
    Ik bedoel ik leerde daar over met geschiedenis dat dat zo was in de tijd van Karel de Grote en dat de Christelijken de Heidenen probeerden te bekeren met geweld.
    Of is dat niet hetzelfde geloof? ;p


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Appelmoes schreef:
    (...)
    Ik wist niet dat dat nog bestond?
    Ik bedoel ik leerde daar over met geschiedenis dat dat zo was in de tijd van Karel de Grote en dat de Christelijken de Heidenen probeerden te bekeren met geweld.
    Of is dat niet hetzelfde geloof? ;p

    Ja dat is het. Het bestaat ook bijna niet meer,dankzij de Christenen,maar een geloof is heel moeilijk compleet uitteroeien.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik ben zelf christen,

    maar ik denk niet dat je, je aanstelt,

    iedereen mag toch zn eigen geloof hebben ???

    en wat illuminati zegt, je gelooft voor je zelf, en niemand anders,

    dus trek het je niet aan en ga door ;)


    probeer me niet te begrijpen, hou gewoon van me!

    ik geloof ook voor me zelf,maar het is echt nmiet leuk als je te horen krijgt dat jouw geloof,dat al zo veel geleden heeft,abnormaal ofzo is. Ik hbe zelfs het gevoel dat ik het niet tegen mijn vader kan zeggen wand hij heeft vaker opmerkingen over andere geloven,bijvoorbeeld wikka vind hij onzin.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nee hoor, jij bent vrij om te geloven in wat jij wilt.
    Ik heb er juist respect voor dat jij wat dieper na denkt over geloof dan het 'gemiddelde' beeld wat mensen er vaak over hebben. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Van mij mag iedereen geloven wat hij of zij wil. Zolang ze niemand lastigvallen of de wetten overtreden.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Exercitus schreef:
    (...)
    Het zijn de zelfde goden ze hebben alleen maar verschillende namen bijvoorbeeld Mars en Týr zijn bijde de god van de oorlog. Wat maakt het uit hoe ik ze noem,het gaat om de gedachten er achter,namen zijn iets menselijk niet iets goddelijk.

    Daarbij ik heb geen rituelen,en velen komen nagenoeg overeen.


    Mja, ik vind dat als je aan oude goden geloofd, je ze moet eren op de manier hoe hun geloof ze eerde, niet door ze zomaar voor je kar te spannen als je steun of weet-ik-veel-wat wil. God/goden zijn geen supersinterklazen die je geven wat je wil. Die oude goden zijn deel van een bepaald geloof, da's doen als 'ik geloof in Allah, maar ik ben geen moslim'.
    (Okay, bij christendom, jodendom en islam ligt het wat anders want die 3 stammen uit elkaar, maar je snapt wel wat ik bedoel.)

    Even iets anders, hoe ben je er trouwens bij gekomen om zo te geloven?


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ik heb het eigenlijk nog niet echt gemerkt dat mensen andere geloven buiten het christendom/jodendom/islam abnormaal vinden, maar dat kan ook komen omdat ik me niet met een geloof bezig houdt. Dus ik let er niet op..

    Maar ik denk dat het komt omdat de andere geloven minder bekend zijn, oke het maakt het niet goed dat het gebeurd maar ik denk wel dat dat de reden is. Het is gewoon een onbenullige reden, zoals het meestal is in zulk soort kwesties.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Sid schreef:
    (...)

    Mja, ik vind dat als je aan oude goden geloofd, je ze moet eren op de manier hoe hun geloof ze eerde, niet door ze zomaar voor je kar te spannen als je steun of weet-ik-veel-wat wil. God/goden zijn geen supersinterklazen die je geven wat je wil. Die oude goden zijn deel van een bepaald geloof, da's doen als 'ik geloof in Allah, maar ik ben geen moslim'.
    (Okay, bij christendom, jodendom en islam ligt het wat anders want die 3 stammen uit elkaar, maar je snapt wel wat ik bedoel.)

    Even iets anders, hoe ben je er trouwens bij gekomen om zo te geloven?

    Ik span ze niet voor mijn karretje en ik eer ze heus wel,ook hoe ze dat deden in hun geloof,alleen veel ritten kan ik niet doen. Daar heb ik de middelen niet voor of gaan me net iets te ver(zoals dieren offers)

    Door boeken en films ben ik veel over ze teweten gekomen.Ik heb altijd al geloof en hoe meer ik over hun leerde hoe meer zij op de dingen werden waar ik in geloof. Het is eigenlijk zo gegroeit.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik span ze niet voor mijn karretje en ik eer ze heus wel,ook hoe ze dat deden in hun geloof,alleen veel ritten kan ik niet doen. Daar heb ik de middelen niet voor of gaan me net iets te ver(zoals dieren offers)

    Door boeken en films ben ik veel over ze teweten gekomen.Ik heb altijd al geloof en hoe meer ik over hun leerde hoe meer zij op de dingen werden waar ik in geloof. Het is eigenlijk zo gegroeit.


    M.a.w. je hebt zelf je eigen geloof gemaakt? (: (niet negatief bedoelt!)


    Home is now behind you. The world is ahead!