ik ben denk ik neutraal. dit is echt een damn moeilijke stelling, want hoofddoeken zijn op zich voor een geloof, maar petten kunnen zo'n grote overtuiging van stijl zijn, een jongen bij mij op school draagt bijvoorbeeld áltijd een pet. dus ik weet het echt niet. ik zou zeggen allebei toegestaan.
I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.
Hoofddoeken komen uit een cultuur die al heel lang bestaat. Bij het gebruik van petten is dat niet zo.
Ook kan de leraar geen oogcontact met je maken als je een pet op hebt, en bij een hoofddoek heb je geen klep.
Oneens dus.
Ik vind godsdientsuiting best, en je mag van mij ook een hoofddoek op.
Maar, onze conciërge is wel overenthousiast:
Mijn vriendin had laatst een muts op en haar jas aan, ze ging weg... En toen kwam die vent aan en pakte met zo'n vieze grijper [die ze ook gebruiken voor corvee] haar muts...
StarrySkies schreef:
Oneens, een pet draag je niet voor je geloof.
Heeft iemand erover nagedacht wat die meisjes met hoofddoeken thuis zou kunnen overkomen als ze geen hoofddoek dragen, maar dat wel moeten van hun ouders?
I didn't hit you, I just high-fived your face. (':
DaKrulliCode schreef:
Hoofddoeken komen uit een cultuur die al heel lang bestaat. Bij het gebruik van petten is dat niet zo.
Ook kan de leraar geen oogcontact met je maken als je een pet op hebt, en bij een hoofddoek heb je geen klep.
Oneens dus.
I didn't hit you, I just high-fived your face. (':
BlueBird schreef:
Oneens, een pet kun je best afdoen ik bedoel wat maakt het nou uit of je er een draagt of niet (tenzij je kaal bent of haaruitval hebt vanwege een of andere ziekte). Maar een hoofddoek hoort bij een geloof. Sommige van die meisjes krijgen ook echt problemen als ze er geen dragen dus ik ben het er niet mee eens
StarrySkies schreef:
Oneens, een pet draag je niet voor je geloof.
Heeft iemand erover nagedacht wat die meisjes met hoofddoeken thuis zou kunnen overkomen als ze geen hoofddoek dragen, maar dat wel moeten van hun ouders?