• 1 op 8 mensen blijkt oorspronkelijk een tweeling te zijn, waarvan zijn tweeling broer/zus in een zeer vroeg stadium (eerste drie maand) sterft in de baarmoeder.

    Wat is dus een vanishing twin?
    Een vanishing twin is een medische term voor een moeder die zwanger is van een tweeling, waarvan een van de foetussen sterft in de baarmoeder en na een paar weken zelfs helemaal verdwijnt alsof het nooit heeft bestaan.

    De levende twin weet vaak niet dat hij deel is van een tweeling. Er bestaan echter een aantal eigenschappen die de meeste twins gemeen hebben.
    Hieronder enkele specifieke eigenschappen. Lees je dit als tweeling, dan zal je je automatisch afvragen of niet iedereen dit heeft. Het antwoord is nee. Vele mensen hebben sommige eigenschappen, een tweeling heeft ze bijna allemaal.

    I was just wondering, wie zich in de meeste(hoeveel?) van deze punten (hieronder) herkent;

    1. Je bent heel goed bewust van de noden van een ander, maar gemakkelijk gekwetst als een ander jouw noden niet ziet. (Noden betekent een soort van behoeften).
    2. Je bent heel begaan met het thema leven en dood.
    3. In je emoties kan je gemakkelijk "over the top" reageren, je leeft emotioneel vaak in uitersten, of je bent van je emoties totaal afgesneden.
    4. Het is gemakkelijk allerhande projecten op te starten, afwerken is een andere zaak
    5. Een tafeltje met twee stoelen is mooier dan met één stoel of drie stoelen. Dingen horen per twee om mooi te zijn.
    6. Je zoekt in je partner een soulmate.
    7. Je bent hoog gevoelig.
    8. Je hebt twee heel contrasterende kanten in je persoonlijkheid. Soms ben je bv heel erg verlegen terwijl je ook in andere situaties heel erg op de voorgrond staat.
    9. Als je je kwaliteiten helemaal gebruikt voel je je schuldig tegenover iemand die die kwaliteiten niet heeft. Je zal aan je collega met minder kwaliteiten het krediet geven van wat jij gedaan hebt.
    10. Je hebt een natuurlijke empathie. (Empathie is het vermogen om je in te leven in de gevoelens of de gedachtegang van anderen.)
    11. Het heeft niet lang geduurd voor je besefte dat jij anders was dan de anderen.
    12. In je leven kom je regelmatig situaties tegen dat je dingen of personen dient los te laten. Vaak blijft een "waarom" achter.
    13. Het is moeilijk om bij je innerlijke rust te komen .
    14. Je bent al heel je leven op zoek, maar niets brengt je voldoening. Je zoekt steeds een nieuwe uitdaging of ervaring op, je steekt een heel deel energie in het zoeken zonder te weten naar wat.
    15. Afscheid nemen op een feestje is moeilijk. Ofwel wacht je tot de laatste, ofwel ga je er liefst in het geniep vandoor.
    16. Je doet steeds teveel dingen tegelijk .
    17. Je bent perfectionist en tegelijk heel slordig.
    18. Foto's betekenen iets speciaal voor jou. ofwel wil je er helemaal niet op en trek je liever zelf foto's ofwel moet je op elke foto staan.
    19. Je innerlijke saboteur is je beste vriend, je komt hem vaak tegen, bent er heel erg kwaad op, maar gebruikt hem om je zin te krijgen.
    20. Als je ergens komt, scan je eerst en vooral de gezichten.
    21. Als kind had je ingebeelde speelkameraden, je speelt bv cowboy en indiaan tegelijk.
    22. Aanvallen van plotse lage eigenwaarde, terwijl je weet dat je heel veel kwaliteiten hebt.
    23. Vrijheid is belangrijk, je hebt veel ruimte nodig, die je niet durft in te nemen.
    24. In groep voel je je verantwoordelijk voor het wel van de anderen .
    25. Je spreekt gemakkelijk in de "wij" vorm.
    26. Je wordt gemakkelijk gestuurd door wat moet of zou moeten .
    27. Je bent mannelijk, maar hebt een sterke vrouwelijke kant of je bent vrouwelijk maar hebt een sterke mannelijke kant.
    28. Als het donker wordt en men zou je kunnen zien van op straat, dan moeten de gordijnen dicht.
    29. Diep van binnen voel je je vaak op verschillende vlakken op de tweede plaats.
    30. Financieel heb je nooit echt tekort, maar ook nooit over. Als er dan al een veel geld binnenkomt, dan is het er door voor je het weet.
    31. Je voelt een diepe eenzaamheid.
    32. Je verlangt om te versmelten met iemand, maar voelt je in relaties vaak alleen/onbegrepen.
    33. Je bent zeer actief of bent totaal passief.

    Deze "Flair"-test is nog in wording. Het vreemde eraan is dat "tweelingen" zich afvragen of niet iedereen dit heeft, anderen vragen zich af wat voor vreemde vragen dit zijn.

    Lees meer: http://www.centrumopenmind.be/paginas/VTS.html
    http://www.symbolic.be/?CategoryID=318&ArticleID=1847


    Edit: Een paar wijze reacties van een ander forum site:
    Zoveel van die kenmerken kunnen mensen in zichzelf terugvinden, maar wat betekend het nou écht? Het is mooi dat er een labeltje aan zit waar mensen hun mogelijke antwoorden op mogelijke vragen in terug kunnen vinden.

    Ik vind het prachtig als mensen hieraan steun hebben en wat gemakkelijker door het leven komen. Misschien kunnen ze aan de hand ervan wel wat verklaringen vinden voor wat hen overkomt.
    Maar het lijstje zodanig algemeen is dat je er geen enkele conclusie aan kunt verbinden..

    [ bericht aangepast op 3 juli 2010 - 12:25 ]


    Je moet worden wie je bent.

    Seraph schreef:
    Alles behalve 9, 10, 15, 21, 23, 27, 28,
    Omg, zou ik dan toch tweeling zijn geweest? Dat vraag ik me al een tijdje af, aangezien ik links ben. En soms ook gebeurt dat tweelingen de organen tegenover elkaar hebben. (bijv. hart aan de andere kant, links handig)
    Hmm..

    Uhhh, je hart zit toch altijd links? :X

    [ bericht aangepast op 3 juli 2010 - 12:08 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Wow, en ik wilde heel mijn leven al een tweeling hebben Ö.

    Blijkt dat ik er dus toch een heb gehad!

    x


    I live on the pages of these books, dance between the words and get lost in the maze of pure beauty.

    alles behalve 25
    creepy ._.


    Change, the only good thing in this world.

    Edit: Een paar wijze reacties van een ander forum site:
    Zoveel van die kenmerken kunnen mensen in zichzelf terugvinden, maar wat betekend het nou écht? Het is mooi dat er een labeltje aan zit waar mensen hun mogelijke antwoorden op mogelijke vragen in terug kunnen vinden.

    Ik vind het prachtig als mensen hieraan steun hebben en wat gemakkelijker door het leven komen. Misschien kunnen ze aan de hand ervan wel wat verklaringen vinden voor wat hen overkomt. Maar het lijstje zodanig algemeen is dat je er geen enkele conclusie aan kunt verbinden..

    [ bericht aangepast op 3 juli 2010 - 12:26 ]


    Je moet worden wie je bent.

    Ik heb 30 van de 33. Mijn nicht is een deel van een vanishing twin, hebben de doktoren gezegt Ö


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik herken mezelf in vier punten(1, 4, 17 en 18). Maar als nog vind ik het niet echt een reden om 'Vanishing Twin' te zijn/hebben gehad.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ja, je kunt er alleen zeker van zijn of je een vanishing twin bent, door aan je ouders te vragen of de dokter dat op de echo heeft gezien, want er kunnen volgens mij meer redenen zijn waardoor je de punten hierboven in je zult herkennen of zult denken dat je ze herkent.


    Je moet worden wie je bent.

    frizzled schreef:
    Ik herken me in elke punt, maar ik denk niet dat ik een twin ben. Zou wel raar zijn, maar dat zou de dokter toch zien op die echo's?


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.