• hoe en wanneer ben je jezef?
    ik heb echt geen idee wanneer ik mezelf ben?
    en of ik dat wel ben?
    weet iemand wanneer je dus jezelf bent en hoe je dat doet?
    xx.


    /

    Ik ben mezelf, wanneer ik niet nadenk over wat ik zeg (:


    wth.

    Daar zeg je wat. Ik vind dat je pas jezelf bent als je je kan gedragen zoals jij denkt dat je je wilt gedragen. En dat je kleding kunt dragen die je zelf mooi vind. Dat je je eigen beslissingen kunt nemen, zonder te doen wat andere goed vinden. En dat je vrienden je nemen zoals je bent.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Nooit.

    Hier hebben wij een hele discussie over gehad bij Nederlands. Je gedraagt je bij iedereen weer anders. Bij je ouders gedraag je je anders dan bij je vrienden, bij je opa en oma wéér anders dan bij je ouders, etc.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    Nooit.

    Hier hebben wij een hele discussie over gehad bij Nederlands. Je gedraagt je bij iedereen weer anders. Bij je ouders gedraag je je anders dan bij je vrienden, bij je opa en oma wéér anders dan bij je ouders, etc.


    Jaa maar is het dan de bedoeling dat je je altijd onprettig voelt?


    /

    Haha, ik denk dat ik gewoon bij mijn vriendinnen mezelf ben?


    The way we live, is the way we die

    Je bent jezelf als je alleen bent, waar niets of niemand je kan zien of horen. Maar bij andere mensen ben je nooit jezelf, dan pas je je aan aan de persoon waarmee je praat. :Y)

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 14:52 ]


    All was well.

    JBM schreef:
    Je bent jezelf als je alleen bent, waar niets of niemand je kan zien of horen. Maar bij andere mensen ben je nooit jezelf, dan pas je je aan aan de persoon waarmee je praat. :Y)


    Daar ben ik het ook compleet mee eens (:


    wth.

    Ik ben mezelf als ik bij vrienden ben.


    Smiling but close to tears.

    xtomgeiler schreef:
    (...)

    Jaa maar is het dan de bedoeling dat je je altijd onprettig voelt?

    Jezelf niet zijn is niet alleen je onprettig voelen. Ik ben het met Reassurance eens.


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Reassurance schreef:
    Nooit.

    Hier hebben wij een hele discussie over gehad bij Nederlands. Je gedraagt je bij iedereen weer anders. Bij je ouders gedraag je je anders dan bij je vrienden, bij je opa en oma wéér anders dan bij je ouders, etc.


    Ben ik het niet mee eens. Je gedraagt je tegenover die mensen alleen anders. Het feit dat jij anders omgaat met je oma van 80 of je vrienden, heeft dus echt wel met jezelf te maken en hoe jij tegen die persoon aankijkt. Het is gewoon niet mogelijk om hetzelfde met die mensen om te gaan. Je bent nog altijd dezelde persoon als je tegenover je oma zit, maar je behandelt je oma waarschijnlijk met iets meer respect, omdat ze ouder is. Dat is een deel van jezelf. Je kunt ook je oma compleet negeren, omdat je op geen enkel gebied met haar overweg kunt, maar dat heeft met jezelf te maken. Jij hebt die mening daarover en hoe jij daarmee omgaat, is wat jou maakt en wie je bent.

    Jezelf zijn, houdt gewoon in dat je geen masker opzet. Als je lief van jezelf bent, moet je niet bot tegen mensen gaan doen.
    Jezelf zijn is gewoon niet nadenken bij dingen en gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Niet een bepaald jurkje maar in de kast laten hangen, omdat je vriendinnen hem toevallig niet mooi vinden.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Appreciating schreef:
    Ik ben mezelf, wanneer ik niet nadenk over wat ik zeg (:


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik ben mezelf als ik bij mijn vriendje ben


    Keep on smiling

    Geen idee, ik weet ook niet wie ik zelf ben eigenlijk, dat is zo gecompliceert, ik denk dat er heel veel mij-en zijn, dus ik denk dat ik vaak mezelf ben, alleen de omstandigheden veranderen wíe je bent...

    I dunno, die vraag is echt te moeilijk hoor. :P


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Reassurance schreef:
    Nooit.

    Hier hebben wij een hele discussie over gehad bij Nederlands. Je gedraagt je bij iedereen weer anders. Bij je ouders gedraag je je anders dan bij je vrienden, bij je opa en oma wéér anders dan bij je ouders, etc.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Chiyo schreef:
    (...)

    Ben ik het niet mee eens. Je gedraagt je tegenover die mensen alleen anders. Het feit dat jij anders omgaat met je oma van 80 of je vrienden, heeft dus echt wel met jezelf te maken en hoe jij tegen die persoon aankijkt. Het is gewoon niet mogelijk om hetzelfde met die mensen om te gaan. Je bent nog altijd dezelde persoon als je tegenover je oma zit, maar je behandelt je oma waarschijnlijk met iets meer respect, omdat ze ouder is. Dat is een deel van jezelf. Je kunt ook je oma compleet negeren, omdat je op geen enkel gebied met haar overweg kunt, maar dat heeft met jezelf te maken. Jij hebt die mening daarover en hoe jij daarmee omgaat, is wat jou maakt en wie je bent.

    Jezelf zijn, houdt gewoon in dat je geen masker opzet. Als je lief van jezelf bent, moet je niet bot tegen mensen gaan doen.
    Jezelf zijn is gewoon niet nadenken bij dingen en gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Niet een bepaald jurkje maar in de kast laten hangen, omdat je vriendinnen hem toevallig niet mooi vinden.


    Opzich is dat laatste wat je zegt, ook jezelf, omdat je je iets aantrekt van wat andere zeggen. Dat is een eigenschap. Voor de rest ben ik het met je eens.

    Ik denk dat je altijd jezelf bent. Hoe kun je iemand anders zijn? Alleen als je niet denkt en gewoon doet wat doet wat een ander zegt, iemand die eigenlijk niets over je te zeggen heeft(dus niet je ouders of je leraren die vinden dat je een opdracht moet maken). En eigenlijk omdat er zoveel mensen zijn die gewoon puur nadoen wat andere doen en zeggen wat andere zeggen, lijkt het alsof je nooit jezelf bent. Maar jij bent degene die voor de spiegel staat en zolang je zelf denkt en zelf bepaald wat je gaat doen, ben je jezelf. Vind ik.


    Je moet worden wie je bent.