• Hallo!
    Ik heb dus thuis drie ratjes. echt tam en aanhankelijk enzoww..
    maar nu is het al een paar dagen ontzettend heet, en ik vraag me af wat ik het beste kan doen, omdat kleine knaagdieren nogal heel erg vlug uitdrogen ( ze overleven een halfuur in de vlakke zon niet eens.) Ik weet er wel veel vanaf, maar hoe meer tips hoe beter!
    dit weet ik al:
    - af en toe in wrijven met lauw water.
    - voldoende drinken geven.
    - kooi in de schaduw zetten.

    iemand nog tips? die ratjes van me zijn me kindjes en kwil alleen t beste voor hen. daarbij vertrouw ik de boeken niet, omdat ik gemerkt had dat al die informatie gewoon anders is.


    Haar hart stierf hunkerend in het vuur, en herrees sterk en liefdevol uit haar assen.

    Vooral veel drinken geven en niet té veel eten. En voor de rest weet ik het ook niet echt. Misschien kan je zo'n radiator naast de kooi zetten voor een beetje frisse wind?


    All was well.

    kweeniet of dat een goed idee is, van die radioator. omdat ik ze nu om het uur inwrijf met wat lauw water.
    ik ben juist gaan kijken.
    die beestjes liggen murf.( uitgeteld) bovenop elkaar.
    echt kei lief. maar ook een beetje zielig.


    Haar hart stierf hunkerend in het vuur, en herrees sterk en liefdevol uit haar assen.

    meschien ze in een grote ruimte zetten en aan de gehele andere kant een windmolen zetten?


    Change, the only good thing in this world.

    Ken je die plantenspuiten die je op mist kunt zetten?
    Daarmee 1 keer in het half uur besproeien met water. Vonden mijn ratjes altijd heerlijk.


    behind very angel is a demon

    Ik weet niet of ik zulke spuiten heb. maar ik denk dat ik zoiets wel kan vinden hier.
    bedankt! (H)


    Haar hart stierf hunkerend in het vuur, en herrees sterk en liefdevol uit haar assen.