Het is ook een lichamelijke verslaving, omdat het lichaam er afhankelijk van wordt, maar inderdaad is het voornamelijk een geestelijke verslaving en die soort is nou juist het meest gevaarlijk.
Ik begrijp hoe verschrikkelijk moeilijk het is om hem naar een kliniek te sturen, vooral omdat hij er zelf mee wilt stoppen. Het feit is gewoon, dat het moeilijk is hier zonder professionele begeleiding vanaf te komen, zelfs als je verschrikkelijk veel steun hebt van je familie. Mijn vader was een zware alcoholverslaafde en die heeft meerdere keren geprobeerd op eigen houtje te stoppen. Het lukt gewoon niet, zulke hulp is écht heel erg aan te raden. Praat er met je broer over en bespreek opties, want alleen gaat hij het niet redden en dat gaat hem uiteindelijk écht vernietigen.
Ik kan overduidelijk begrijpen waarom je de behoefte voelt, om het te proberen. Ik heb al gezegt dat ik het niet verstandig vind, maar ik begrijp waarom je het wilt. Je wilt gewoon weten waarom iemand zijn leven verneukt aan zulk spul, waarom ze zichzelf naar de rand van de afgrond brengen. Ik wilde het zelf weten over mijn vader, maar drink zelf nooit, omdat ik weet dat ik zo'n 75% kans heb om verslaafd te worden. *alcoholverslaving is erfelijk, mijn vader én grootmoeder waren beiden alcoholisten*. Als je het toch gaat doen, wat ik dus kan begrijpen, zorg er dan in ieder geval voor, dat er iemand bij is die je met je leven kunt vertrouwen en die er voor zorgt, dat alles goed verloopt. ga het niet alleen doen, dat zou gewoon stom zijn *maar ik ben er van overtuigd, dat je dit allemaal al in beschouwing hebt genomen* Denk er in ieder geval nog even goed over na.
[ bericht aangepast op 19 mei 2010 - 14:28 ]
If you don't stand for something, you'll fall for anything.