• Hoi lieve quizlettertjes !
    Nou ik heb nogal problemen met een vriendin van mij, ze bezoekt regelmatig pro-ana-sites.
    & nu begint ze ook minder te eten en echt snel naf te vallen. Iemand tips hoe ik haar kan duidelijk maken dat dit echt ongezond is en dat ze echt niet te dik is ?
    Alvast thanx vr de mensen met tips !
    ..x..


    As they croak, i see myself in the pistol smoke.

    Nou, het tegen hun zeggen helpt niets... Je moet tegen ze zeuren over je eigen gewicht, en laten zien dat je meer weegt dan haar, dan gaat ze zich trotser op zichzelf voelen en denken dat ze dun genoeg is /hoopik.
    En anders stap je naar een leraar, of der ouders


    Your make-up is terrible

    Ga met haar naar een snoepwinkel?
    Ik weet niet, sorry.


    -

    Zeg dat ze er mooi uitziet vandaag. & zorg dat andere personen haar veel complimetjes geven. Ga met haar op stap èn zorg ervoor dat ze veel eet :Y)
    Als dit niet werkt, kan je haar de gevolgen tonen van zo sterk te vermageren..
    Anorexia is 1 van de gevolgen; dan tog dè bekenste maar er zijn er nog 100 andere gevolgen. Eetstoornissen, haar zenuwstelsel dat afsterft,.. En zo kan ik nog doorgaan!
    & Eventueel haar ouders verwittigen,
    maar doe dit alleenmaar als laatste hulp. Anders denkt ze dat ze jou niet kan vertrouwen èn is alles om zeep.
    Ik hoop dat het je lukt =]


    You're kicking the legs right out from under my dreams

    Toon haar deze foto.
    Click!


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Coriander schreef:
    Toon haar deze foto.
    Click!


    Ik ken haar, daar schrikt ze niet van, ze wilt alleen maar net als haar zijn :X


    Your make-up is terrible

    TeddyMurder schreef:
    (...)

    Ik ken haar, daar schrikt ze niet van, ze wilt alleen maar net als haar zijn :X


    o.Ô Dat mens is gwoon -vergeef me mijn taalgebruik- fuckin' ugly. Dan heb ik liever iemand die wat molliger is dat zo'n zak met botten in. Ik denk dat veel mensen me daarin volgen. Misschien moet eens met haar een gezond diëet opstellen? Dat ze zich beter in haar vel voelt en niet meer naar die Pro- Anna sites gaat?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Coriander schreef:
    (...)

    o.Ô Dat mens is gwoon -vergeef me mijn taalgebruik- fuckin' ugly. Dan heb ik liever iemand die wat molliger is dat zo'n zak met botten in. Ik denk dat veel mensen me daarin volgen.


    Ja indd... Ze is echt te gewoon. Je moest eens weten hoe vaak ze al in coma heeft gelegen. Echt, net alsof die armpjes gaan breken. Maar die benen vallen mee vind ik...


    Your make-up is terrible

    TeddyMurder schreef:
    (...)

    Ja indd... Ze is echt te gewoon. Je moest eens weten hoe vaak ze al in coma heeft gelegen. Echt, net alsof die armpjes gaan breken. Maar die benen vallen mee vind ik...


    In een been zitten veel spieren :) Over het algemeen kunnen die niet afslanken.
    Leuk, een leven als een potplant...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Laat haar hier eens over nadenken.

    13:52
    Ik zit hier en ik zie 2 dingen: een beschuitje en mijn pc. HONGER, maar ik mag het beschuitje nog niet. Om 14:00, niet eerder, want dat mag niet van mij en dat mag ook niet van ana.
    13:54
    De tijd gaat langzaam als je honger hebt. 30 kcal zit er in dat beschuitje, dat is niet erg veel. Maar ik moet wachten, dat heb ik belooft.
    13:55
    NOG 5 MINUTEN! Maar ik wil niet eten. Ik kan het niet weerstaan... Te groot is de verleiding. Ik kan het uitstellen, maar niet stoppen.
    13:57
    Ik kan de secondes aftellen, wat ben ik toch zwak dat ik aan niets anders kan denken: dat beschuitje dat voor 30 minuten mijn honger kan stillen. Dan is het weer terug en heb ik nog 90 minuten te wachten voor ik weer iets mag.
    13:58
    Ik heb hem in mijn handen... Ik ruik het, ik voel het, maar ik eet het nog niet.
    13:59
    Een droog beschuitje: niks erop, niks erbij. verleiding. Tijd. Eten.
    14:00
    Op.

    Coriander schreef:
    (...)

    o.Ô Dat mens is gwoon -vergeef me mijn taalgebruik- fuckin' ugly. Dan heb ik liever iemand die wat molliger is dat zo'n zak met botten in. Ik denk dat veel mensen me daarin volgen. Misschien moet eens met haar een gezond diëet opstellen? Dat ze zich beter in haar vel voelt en niet meer naar die Pro- Anna sites gaat?

    Zij ziet dat mens niet als lelijk, voor haar is ze prachtig. Het zit in je hoofd, het eet je langzaamaan op.

    Laat der met een proffesioneel iemand praten. Anders zijn er zo van die organisaties zoals de kinder-en-jongerentelefoon, JAC ofzo waar je hulp kan vragen.
    Zou zonde zijn als je vriendin anorecia ofzo zou krijgen.
    Ja kan mssn ook vragen aan der ouders of hun pro-anasites willen blokkeren op de pc.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury