• Ok, zoals veek al weten zit mijn tweeling aan de drugs - en nee ik wil niemand hier mee lastig vallen dus lees dit niet als je niet tegen drugs problemen kunt. Hij is nogal ernstig verslaafd geraakt sinds zijn 13e. We zijn nu dus 16. Dit mag raar klinken maar ik wil nou wel eens weten wat er zó geweldig is aan cocaïne dat hij me na alles nog steeds pijn blijft doen met het feit dat hij zowat dood gaat, door gewoon weer drugs te gebruiken, constant. Ik snap dat het verslavend is aangezien ik natuurlijk wel het één en ander weet over cocaïne. Maar ik wil meer weten dan feiten, ik wil weten hoe het is om eens cocaïne te gebruiken, wat er nou zo leuk aan is. Wat denken jullie, zou het dom zijn om voor één keer cocaïne uit te proberen? Ook al blijft dit maar bij één keer?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Voor een keer is het niet echt erg, als jij er ook maar niét verslaafd aan raakt.


    Smiling but close to tears.

    'k denk dat het eigenlijk dom is om het een keer te proberen =/. 'k weet niet goed wat de gevolgen zijn van een keer maar volgens mij zullen ze er wel zijn, ook al is het miniem. Cocaïne is meteen een echt verslavende drugs hé, dusja 'k zou het niet doen.
    'k zou echt niet met drugs beginnen ook niet om gewoon een keertje te proberen =/


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Als jij weet dat je de kracht hebt om het maar voor één keer te doen, kan je dat proberen.
    Maar als jij denkt dat je de verleiding niet kan weerstaan zou ik eraf blijven, al vind ik dit sowieso niet zo slim. Ik denk dat het het beste is om er gewoon af te blijven.


    Let the Night embrace you

    Aan de ene kant is het niet fout om te experimenteren, maar aan de andere kant, je weet maar nooit of het bij 1 x blijft. Ik zou het helemaal niet weten eigenlijk. :3


    None but ourselves can free our minds.

    Ik vind het dom ja. Je bent er resoluut tegen, haat het dat je tweeling zo is. Waarom zou je jezelf zo verlagen om eens te weten hoe het is, hoe het voelt. Je merkt aan hem hoe hij eraan kapot gaat, hoe verslavend het is. Begin er dan ook gewoon asjeblieft niet aan. Het is nog steeds jou keuze, maar ik raad het ten zeerste af.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Undesirable schreef:
    Ik vind het dom ja. Je bent er resoluut tegen, haat het dat je tweeling zo is. Waarom zou je jezelf zo verlagen om eens te weten hoe het is, hoe het voelt. Je merkt aan hem hoe hij eraan kapot gaat, hoe verslavend het is. Begin er dan ook gewoon asjeblieft niet aan. Het is nog steeds jou keuze, maar ik raad het ten zeerste af.


    Ik snap dat je het inderdaad dom vind. Ik vind het ook een stomme gedachte maar ik wil me gewoon kunnen inleven in mijn broer. Ik snap namelijk niet waarom hij na alles wat ons nu overkomen is toch er mee door gaat. Ik zou daarom toch wel eens willen weten wat er door hem heen gaat.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Imperfect schreef:
    Aan de ene kant is het niet fout om te experimenteren, maar aan de andere kant, je weet maar nooit of het bij 1 x blijft. Ik zou het helemaal niet weten eigenlijk. :3


    Ik heb precies hetzelfde probleem. Alhoewel ik niet zo ben van het experimenteren, maar meer van het inleven in de situatie van mijn tweelingbroer.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Weetje welke film je een keertje moet kijken?

    Christiane F. Dan kun je zien wat er met je gebeurt. natuurlijk weet je dat al wel van je broer, maar het is echt een ontroerende film en misschien dat dit nog wel erger is dan wat je broer heeft.

    Als ik jou was zal ik hem echt even downloaden [of huren] en kijken!


    Live life like a raver.

    Rosario schreef:
    Als jij weet dat je de kracht hebt om het maar voor één keer te doen, kan je dat proberen.
    Maar als jij denkt dat je de verleiding niet kan weerstaan zou ik eraf blijven, al vind ik dit sowieso niet zo slim. Ik denk dat het het beste is om er gewoon af te blijven.


    Ik weet wel zeker dat ik de kracht heb om het maar voor één keer te doen. Volgens Jake is het niet dat wanneer je het één keer gebruikt dat je meteen zo erg verslaafd bent dat je het elke dag gebruikt. Veel mensen - en ook vrienden van Jake - gebruiken het alleen voor feesten enzo. Dus ik denk niet dat ik meteen verslaafd zou raken.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Chrysophylax schreef:
    Weetje welke film je een keertje moet kijken?

    Christiane F. Dan kun je zien wat er met je gebeurt. natuurlijk weet je dat al wel van je broer, maar het is echt een ontroerende film en misschien dat dit nog wel erger is dan wat je broer heeft.

    Als ik jou was zal ik hem echt even downloaden [of huren] en kijken!


    Bedankt voor de tip. Ik weet inderdaad wel wat er gebeurd. Mijn broer is tenslotte hartstikke mager, als twee keer bijna dood geweest en een paar keer in het ziekenhuis beland. Dat vond ik al ontroerend genoeg. Maar als ik er zin in heb zal ik die film eens kijken, als 'ie inderdaad goed is. :3


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Marshmellow schreef:
    'k denk dat het eigenlijk dom is om het een keer te proberen =/. 'k weet niet goed wat de gevolgen zijn van een keer maar volgens mij zullen ze er wel zijn, ook al is het miniem. Cocaïne is meteen een echt verslavende drugs hé, dusja 'k zou het niet doen.
    'k zou echt niet met drugs beginnen ook niet om gewoon een keertje te proberen =/


    De gevolgen kunnen verschillen. Maar ik weet wel dat je onder invloed 20 keer meer kans hebt op hart problemen. Dat is al één rede voor mij om het toch niet te proberen inderdaad. Maar de gevolgen zoals mager worden, angstig zijn en slaapstoornissen krijgen gebeuren niet meteen na één keer proberen. Dus ik denk aan de andere kant dat één keer proberen helemaal niet zo'n ramp is.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Waarom hij ermee begonnen is kan natuurlijk verschillende redenen hebben. Misschien wou hij stoer doen, of het gewoon een keer proberen. Maar drugs hebben een verslavend effect, op een gegeven moment heb je ze nodig. Je lichaam voelt zich niet meer goed zonder drugs en je hebt er een constant verlangen naar. Afkicken van dit verlangen is natuurlijk moeilijk en je moet er waarschijnlijk veel doorzettingsvermogen voor hebben. Ik wens je succes met hem.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2010 - 13:38 ]


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Up schreef:
    Voor een keer is het niet echt erg, als jij er ook maar niét verslaafd aan raakt.


    Dat dacht ik dus ook. Maar ik ben behoorlijk sterk op geestelijk gebied - gelukkig krijg je van cocaïne geen fysieke vraag naar meer - dus ik zou niet verslaafd raken. Plus het feit dat het veel geld kost en het moeilijk is aan cocaïne te komen omdat het illegaal is.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Fauna schreef:
    Waarom hij ermee begonnen is kan natuurlijk verschillende redenen hebben. Misschien wou hij stoer doen, of het gewoon een keer proberen. Maar drugs hebben een verslavend effect, op een gegeven moment heb je ze nodig. Je lichaam voelt zich niet meer goed zonder drugs en je hebt er een constant verlangen naar. Afkicken van dit verlangen is natuurlijk moeilijk en je moet er waarschijnlijk veel doorzettingsvermogen voor hebben. Ik wens je succes met hem.


    Ja, dat is waar. Hij gebruikte cocaïne toen hij erachter kwam dat hij geadopteerd was en zijn tweeling in Amerika zat. Dus sinds ik hem ken is hij al verslaafd. En van cocaïne krijg je geen fysieke behoefte, alleen mentaal. En aangezien ik wél doorzettingsvermogen heb ben ik niet bang verslaafd te raken. Mijn broer zou ook wel af kunnen kicken. Maar hij is heel erg depressief - hij is hier aan begonnen toe hij depressief was en nu is het de drugs die hem depressief maakt. Dus het is een soort van cirkel waar hij haast niet uit kan komen. Maar ja, daar hebben we van die klinieken voor. Alleen stuur je bloed eigen tweeling maar eens naar zo'n kliniek..


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Darth schreef:
    (...)
    Ik snap dat je het inderdaad dom vind. Ik vind het ook een stomme gedachte maar ik wil me gewoon kunnen inleven in mijn broer. Ik snap namelijk niet waarom hij na alles wat ons nu overkomen is toch er mee door gaat. Ik zou daarom toch wel eens willen weten wat er door hem heen gaat.

    Ik denk persoonlijk niet dat je zal kunnen ontdekken wat er door hem heen gaat door het zelf te proberen. Je zal nooit dezelfde gedachten of hetzelfde gevoel ervaren zoals hij heeft. Daarom denk ik dat je er beter met hem over praat of dergelijke of hem op andere manieren probeert de doorgronden. Maar niet door het zelf te proberen..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right