• Ik heb arachnofobie.
    Nou, wat is arachnofobie?

    Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie. Opvallend is dat arachnofobie bij natuurvolkeren aanzienlijk minder voorkomt dan in de Westerse samenleving.

    De angst kan zich uiten in het mijden van gebieden waar iemand spinnen verwacht tegen te komen, bijvoorbeeld een zolder met veel spinnenwebben, maar ook van vakantiegebieden waar de kans groot is met spinnen geconfronteerd te worden. De rechtstreekse confrontatie met spinnen kan in serieuze gevallen leiden tot ernstige paniekaanvallen.


    Vanochtend kwamen we weer van Tenerife, lange vliegreis, om half 5 's ochtends thuis, 5 uur in bed, ik ging eerst nog even lezen en om 6 uur wou ik gaan slapen. Ik zag een langpoot.
    Ik bleef eerst stokstijf liggen, toen kwam ik zonder al te veel te bewegen uit mijn bed. Ik was doodsbenauwd dat ie op me zou vallen. Ik roep mijn moeder, zij helemaal boos uit bed, naar mijn kamer, is die langpoot weg. Mijn moeder gaat natuurlijk weer naar bed, want ze wil daar niet verder naar zoeken. Ik space hem helemaal. Begin bijna te hyperventileren en ik begin te huilen. Ik ben toen op mijn bureau gaan zitten, in een topje en adidas broekje, ik had het vet koud, maar ik durfde echt mijn bed niet in. Ik heb daar een uur/anderhalf uur gezeten. Toen ben ik naar mijn bed toegelopen, heb ik alle kussens van mijn bed afgehaald, mijn dekbed uitgeschud, mijn kussen gecontroleerd, mijn hor boven mijn bed weggehaald, en ben toen gaan slapen. Maar ik was nog steeds heel erg bang.

    Als je er meer over opzoekt op google bijvoorbeeld, zul je ook lezen dat mensen met arachnofobie weten dat hun angst overdreven is. Echter bij confrontatie met een spin ren je gillend weg. Of je gaat verstijven van de schrik. En je durft geen stap meer in die ruimte te zetten. Totdat je zelf hebt gezien dat de spin dood is.
    Het is ook zo dat anderen maar niet begrijpen dat je écht bang bent en in paniek raakt bij het zien van of denken aan een spin.

    Mijn ouders zeggen dat ik 'me niet zo aan moet stellen', dat ik me 'erover heen moet zetten'. Nou, dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
    Mijn moeder heeft enorme hoogtevrees, dus ik zeg tegen haar "Zet jij je maar lekker over je hoogtevrees heen, maar nee, jij staat op 2 meter hoogte en je spaced hem al helemaal." Haar antwoord? "Dat is anders." Nee, dat is helemaal niet anders, een fobie is een fobie. Een angst is een angst.

    Wie heeft er nog meer arachnofobie en hoe houden jullie het in controle, als dat al lukt?


    I'd rather go naked than wear fur.

    JolienShizzo schreef:
    Ik heb het ook, ik wil het niet controleren, die beesten moeten gewoon uitgeroeid worden, ze zijn voor niets goed, alleen mij en andere mensen gelijk een hartaanval doen krijgen.


    Maybe It's not my weekend, but its gonna be my year.

    Ik ben er ook bang voor. Mijn pa moest ze vroeger ook altijd weg komen halen, maar meestal smijt ik er nu gewoon een schoen tegenaan.
    Maar als ik weet dat er zo'n ding in mijn kamer zit, maar ik zie hem niet, dan zal ik niet slapen voordat ik hem gevonden heb :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ikke! Niet normaal meer. :O Vroeger had ik er veel meer bang voor. Maar iedere keer als mijn moeder een spin zag, schrok zij heel hard, waardoor ik ook heel hard schrok. xD


    Take me to wonderland

    ik begin eig altijd te hyperfentileren en te piepen als ik een spin zie en dan duurt het even voor ik me kan bewegen voor ik keihard wegren of om hulp roep.
    maar het klopt het het komt heel vaak voor.
    en het is niet fijn nee


    A Noble was Born in Chaos

    Ik heb geen spinnenfobie, maar wel echt, dikke hoogtevrees :[
    Bij LO moesten we een keer op een hoge kast klimmen, en ik wou niet, maar de leraar zei tegen me van; jaa, doen maar etcetc. Dus ik helemaal gefreaked die kast op, en iedereen zat zo van; stel je niet aan etc, en van kwaad naar erger viel ik eraf, recht op me smoel. I was unhappy and scared.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2010 - 1:07 ]


    The sweet glinster of the moonlight shines on you.

    eeeeew nu moet ik denken aan de spin die twee weken geleden ineens over m'n been liep toen ik op de computer zat.
    my creys ;___;


    There are several things that I have been doing wrong.

    Ik zat eens rustig met mijn laptop op mijn bed en ik zie opeens in mijn ooghoek snel iets voorbij vliegen op de grond. Ik wist meteen dat het spinalarm was. Mijn hart bonst in mijn keel en krijg het vele warmer, ik begin te trillen gooi mijn laptop van me af en bel naar beneden. Als mama en papa aankomen kruipt die spin opeens op bed WAAR IK OP STOND! Ik begon hysterisch te roepen en te huilen dat het niet meer normaal was! Mama kreeg hem dan toch te pakken en ik bleef nahuilen en schreeuwen en papa maar lachen! ><

    Er zat er eens een in mijn kamer en ik vond hem dan niet meer dus ik in paniek bij mama slapen. Papa komt thuis 's morgends van zijn werk rond 7 uur, dan vloog ik bed uit, en ben ik beneden in zetel gaan verder slapen. Dan ben ik in mijn broer zijn kamer gaan slapen tot ik daar een spin zag. Ben niet meer in die kamer gaan verder slapen.

    Ik begin te hyperventileren als ik een spin zie op een computerscherm van afbeeldingen.

    Voor ik ga slapen check ik plaatsen waar spinnen kunnen zitten.

    En zo heb ik nog veel erge avonturen meegemaakt. Ik heb het van mijn tante.
    Zij woont alleen dus moet ze, ze wel zelf dood doen en dat is nogal een doening! Ik lach me dan altijd dood maar ik zou net hetzelfde doen!

    Ze wou net gaan slapen toen ze een grote zwarte vlek op het plafond zag en wist meteen hoe laat het was. Ze legt een handdoek op haar bed en spuit een halve bus (letterlijk) haarlak of deo op dat beest, dat verstijft en valt van het plafond recht op de handdoek. Allé ze viel ernaast op haar deken. Dan is dat beest nog niet dood maar ligt wel stil. Ze doodt het met sloef en neemt 2 vliegenmeppers en legt het ertussen. En loopt met ver vooruitstekende armen naar buiten en gooit het weg. Kamer stonk hard naar dat spul waarmee ze op de spin spoot dus sliep ze met raam open. Maar wou niet slapen met het deken waarop de spin viel. Dus ze trekt haar lakens af en gooit het in het wasmachine. Ze kapt er zoveel waspoeder in zodat het echt proper is maar het was teveel en haar wasmachine begon te brubbelen en overstroomde. x'D Dusja...

    Ik heb het van haar...

    Nu heb ik er geen last meer van want ik heb een ding in mijn kamer dat spinnen wegjaagde. Maandenlang zag ik er geen en toen het kapot was kwamen ze weer. Nu heb ik een nieuw en blijven ze weer weg. Het werkt dus echt! ^^

    [ bericht aangepast op 9 mei 2010 - 1:51 ]


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    dat heb ik ook..


    It's not the same without you.

    Totaal geen last van spinnen.


    No growth of the heart is ever a waste

    empty message

    [ bericht aangepast op 9 mei 2010 - 13:14 ]


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Stiekem moet de zwaartekracht op aarde minder zijn, zodat alle spinnen dood gaan ^^


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Andalasia schreef:
    Ik zat eens rustig met mijn laptop op mijn bed en ik zie opeens in mijn ooghoek snel iets voorbij vliegen op de grond. Ik wist meteen dat het spinalarm was. Mijn hart bonst in mijn keel en krijg het vele warmer, ik begin te trillen gooi mijn laptop van me af en bel naar beneden. Als mama en papa aankomen kruipt die spin opeens op bed WAAR IK OP STOND! Ik begon hysterisch te roepen en te huilen dat het niet meer normaal was! Mama kreeg hem dan toch te pakken en ik bleef nahuilen en schreeuwen en papa maar lachen! ><

    Er zat er eens een in mijn kamer en ik vond hem dan niet meer dus ik in paniek bij mama slapen. Papa komt thuis 's morgends van zijn werk rond 7 uur, dan vloog ik bed uit, en ben ik beneden in zetel gaan verder slapen. Dan ben ik in mijn broer zijn kamer gaan slapen tot ik daar een spin zag. Ben niet meer in die kamer gaan verder slapen.

    Ik begin te hyperventileren als ik een spin zie op een computerscherm van afbeeldingen.

    Voor ik ga slapen check ik plaatsen waar spinnen kunnen zitten.

    En zo heb ik nog veel erge avonturen meegemaakt. Ik heb het van mijn tante.
    Zij woont alleen dus moet ze, ze wel zelf dood doen en dat is nogal een doening! Ik lach me dan altijd dood maar ik zou net hetzelfde doen!

    Ze wou net gaan slapen toen ze een grote zwarte vlek op het plafond zag en wist meteen hoe laat het was. Ze legt een handdoek op haar bed en spuit een halve bus (letterlijk) haarlak of deo op dat beest, dat verstijft en valt van het plafond recht op de handdoek. Allé ze viel ernaast op haar deken. Dan is dat beest nog niet dood maar ligt wel stil. Ze doodt het met sloef en neemt 2 vliegenmeppers en legt het ertussen. En loopt met ver vooruitstekende armen naar buiten en gooit het weg. Kamer stonk hard naar dat spul waarmee ze op de spin spoot dus sliep ze met raam open. Maar wou niet slapen met het deken waarop de spin viel. Dus ze trekt haar lakens af en gooit het in het wasmachine. Ze kapt er zoveel waspoeder in zodat het echt proper is maar het was teveel en haar wasmachine begon te brubbelen en overstroomde. x'D Dusja...

    Ik heb het van haar...

    Nu heb ik er geen last meer van want ik heb een ding in mijn kamer dat spinnen wegjaagde. Maandenlang zag ik er geen en toen het kapot was kwamen ze weer. Nu heb ik een nieuw en blijven ze weer weg. Het werkt dus echt! ^^

    Omg, wat een enge dingen allemaal! o.o
    Wat is dat dan, dat spinnen wegjaagd? ;o


    I'd rather go naked than wear fur.

    ik heb dat niet maar vind ze wel heel erg eng


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Arachnofobie is helemaal niet erg, de helft van de vrouwen en tien procent van de mannen heeft er last van (A) dit maakt het de meest voorkomende fobie.
    ik zelf een beetje, maar niet zo erg dat je het echt een fobie kan noemen...


    Liever spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.