• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik heb geen idee


    Queen of Hell is my name

    Haha, nu je het zegt, is het best wel vreemd ja. (':

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:46 ]

    Hahaha, en hoe vinden jullie belgen dat? Nederlands leren? Nu ben ik wel benieuwd..


    it's so empty living behind these castle walls

    Waarom denken alle Nederlanders dat de taal Nederlands van hun land is? Hallo, in Nederland leren ze toch ook Engels ><. Niet om jou af te blaffen, maar dat irriteert me gewoon ;x


    -

    hahaha,, ik vindt het een goeie vraag!


    'Hard Times, Nice Live'

    Belgisch bestaat niet eens. o-o Behalve in de zinnen zoals: Dat is typisch Belgisch.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:48 ]


    Only losers can act the way you do

    tangly schreef:
    Waarom denken alle Nederlanders dat de taal Nederlands van hun land is? Hallo, in Nederland leren ze toch ook Engels ><. Niet om jou af te blaffen, maar dat irriteert me gewoon ;x

    Nee maar, ik bedoel. Wij zijn Nederland en wij leren Nederlands. Jullie zijn België en jullie leren Nederlands. Persoonlijk vind ik het vaag. (':


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Die verschillende woorden die wij hebben, zijn trouwens allemaal woorden in een dialect. Maar het Algemeen Nederlands is in België en Nederland hetzelfde hoor.

    In Aruba bijvoorbeeld, daar spreken ze toch ook Nederlands en niet Arubaans? En in Amerika spreken ze toch ook Engels, en geen Amerikaans? In Wallonië, daar spreken ze ook Frans, geen Waals :Y)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:54 ]


    Only losers can act the way you do

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Nee maar, ik bedoel. Wij zijn Nederland en wij leren Nederlands. Jullie zijn België en jullie leren Nederlands. Persoonlijk vind ik het vaag. (':


    Het is niet omdat jullie land toevallig 'Nederland' noemt, dat mensen uit België geen Nederlands als hoofdvak mogen hebben, zo bekijk ik het toch ^^. Maar ik snap wel dat je het vaag vind ;)


    -

    hahaha, nu je het zegt eigenlijk vind ik het wel grappig.(krul)


    Smiling but close to tears.

    Zouden ze niet eerder Vlaams krijgen dan?


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    tangly schreef:
    Waarom denken alle Nederlanders dat de taal Nederlands van hun land is? Hallo, in Nederland leren ze toch ook Engels ><. Niet om jou af te blaffen, maar dat irriteert me gewoon ;x

    Omdat het Nederlands(dus de taal van Nederland en niet van België ) is,en jullie leren Nederlands zoals wij dat doen(dus als eerste taal en niet zoals Engels,als tweede taal) terwijl Nederlands en vlaams anders is.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:53 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Papillon schreef:
    Zouden ze niet eerder Vlaams krijgen dan?
    Geen één van beide. Vlaams is ons accent (hoewel elke provincie weer een ander accent heeft) en Belgisch bestaat niet eens. :'D

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:00 ]


    Only losers can act the way you do

    tangly schreef:
    Waarom denken alle Nederlanders dat de taal Nederlands van hun land is? Hallo, in Nederland leren ze toch ook Engels ><. Niet om jou af te blaffen, maar dat irriteert me gewoon ;x
    Ik snap je wel, maar volgens mij bedoelt ze anders gewoon het algemeen-nederlands wat in Nederland gesproken wordt.


    it's so empty living behind these castle walls

    Exercitus schreef:
    (...)
    Omdat het Nederlands(dus de taal van Nederland en niet van België ) is,en jullie leren Nederlands zoals wij dat doen(dus als eerste taal en niet zoals Engels,als tweede taal) terwijl Nederlands en vlaams anders is.
    Het is niet omdat jullie land Nederland noemt dat in elk woord waar Nederland in voorkomt van jullie is. ._.

    En Vlaams is geen taal! Grmbll.


    Only losers can act the way you do