• De reacties van het publiek dat The Exorcist ging zien, bleven niet beperkt tot gillen en hijgen van schrik, zoals bij doorsnee-gruwelfilm niet het geval zou zijn geweest. Veel bioscoopgangers kregen last van nachtmerries en zeiden dat zij de angstaanjagende nabijheid van duivels en andere irrationele gewaarwordingen hadden bespeurd. In de bioscopen zelf gebeurde het vaak dat mensen die de zaal wilden verlaten niet in staat waren uit hun stoel te komen. 'Ik hou niet van horrorfilms, maar werd erdoor gefascineerd.' Zei een man, geschokt van wat hij op het witte doek had gezien. 'Het was nuchter beschouwd een meisje dat alle kleuren van de regenboog vertoont en afschuwelijke, walgelijke dingen zegt. Toch kon ik mijn ogen niet afwenden van het witte doek, laat staan de zaal verlaten.' Een jonge vrouw die de film ook net had gezien zei: 'Ik kan me niet heugen dat ik ooit zo van streek ben geweest als nu. En nu ik hier buiten sta, in het zonlicht, en de ogen van de mensen zie, jagen ze me de stuipen op het lijf.' Tal van bioscoopbezoekers vielen flauw of moesten braken. Vele mensen die de film hadden gezien stelden zich onder behandeling van een therapeut om zichzelf te bevrijden van angsten die ze zelf niet konden verklaren. Oftewel Bioscoopneurose.

    Dit typte ik net over uit het boek van The Exorcist. Best raar dat mensen het zo'n schokkende film vond. Ik moet toegeven dat ik wel stil van de film werd, maar dit had ik niet verwacht.

    Heeft iemand ooit gehoord/last gehad of iemand kent, van bioscoopneurose?


    All this dampness is damp.

    Hahaha wtf, ik vond die film grappig (krul)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Nooit van gehoord :\


    your eyes are like stars in the night.

    lol ik vond die film ook wel grappig :3
    Maar als dat is opgeschreven vlak nadat die film is uitgekomen, is het best normaal. Voor die tijd was het ook een superenge film :3 denkikdan.


    all I want for christmas is a girlfriend

    Maar vroeger waren films egt droog (horrorfilms) en het duurd ookaltijd heel lang bij die oude films voordat er wat gebeurd. Maar mensen vroeger vonden het zowieso enger dan nu.

    Ik heb die film nog nooit gezien


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    In 2010 stelt de film niet veel voor nee, maar voor die tijd was 'ie echt gruwelijk :'D
    Maar omg, een therapeut aanvragen? Bewijst weer hoe gek mensen zichzelf kunnen maken.. :/


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Wanneer was die film dan uit?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik ga trouwens toevallig vanavond The Exorcist kijken, ghehehe :Y)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik wil hem zien.(krul)


    Smiling but close to tears.

    Bioscoopneurose? Klinkt vaag..
    Maar is die film nou echt zo eng als ik denk, of valt het wel mee? (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.