• wat is het verschil tussen thriller en horror?

    ;x

    Ik zou het niet weten eigenlijk.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Bij horror gaan ze veel bloederige details laten zien en bij thriller zijn het meer 'realistische' verhalen. Dacht ik toch ;x


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Horror is toch erg eng, en Thriller minder eng


    I'll decide when to die,until then let me life my way

    Thrillers is meestal met Geesten en monsters.
    En Horror met moord en al die shit.

    Dat dacht ik tenminste :]


    The magic will never end.

    thriller= spannend
    horror = eng


    Why don't you break my heart

    Thriller kan ook écht gebeuren, of is echt gebeurd. Het is tenminste 'realistischer'. Horror is echt verzonnen, bijvoorbeeld met monsters enzo.(:

    GRAPJE!
    Andersom.x]

    [ bericht aangepast op 13 maart 2010 - 15:02 ]


    everything, in time

    Ik denk dat Thriller meer zoiets is als politie zaken zoals eh... Een thriller (Engels: to thrill, in vervoering brengen) is een genre van fictie waarin er sprake is van een bijzondere spanning. Wikipedia ftw
    en horror;
    Horror (het Latijnse woord voor angst) is in de kunst en cultuur de benaming voor een genre van verhalen waarbij het de bedoeling is de lezer door het oproepen van (persoonlijke) angsten te amuseren. Dit kan door bijvoorbeeld angstige situaties of wezens ten tonele te voeren. Deze wezens kunnen zowel fictief (vampieren, spoken) als echt bestaand (seriemoordenaars) zijn.

    Onder het genre vallen onder andere het griezelverhaal en de griezelroman. Het genre kan zowel in literatuur (boeken en romans) als films en televisieseries worden toegepast. Een belangrijk element van horror is dat de lezer of kijker zich kan inleven in de situatie van de protagonist, waardoor hij of zij dezelfde angst voelt. Een ander element is dat er vaak onverwachte gebeurtenissen plaatsvinden.

    Lang leve Wikipedia (cat)

    horror is met veel bloed en dooie mensen, thriller is meer met spanning


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    oke, danke iedereen!

    Een thriller is spannend en daar laten ze niet echt gore dingen zien, die ze in een horror wel laten zien.

    Thriller werkt in op de geest. Het maakt dat je erg veel schrik krijgt voor wat gaat komen, maar dat het meestal nog volledig onbekend is. Het is dus erg spannend.
    Horror wordt vaak geassocieerd met 'vies'. Veel bloed, dode mensen, martelingen, etc.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Tranquillity schreef:
    Bij horror gaan ze veel bloederige details laten zien en bij thriller zijn het meer 'realistische' verhalen. Dacht ik toch ;x


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    nou ik zal het even uitleggen:

    Triller = als het echt kan gebeuren, en het is spannend/eng
    Horror= verzonnen en is spannend/eng

    Captivity schreef:
    nou ik zal het even uitleggen:

    Triller = als het echt kan gebeuren, en het is spannend/eng
    Horror= verzonnen en is spannend/eng


    Er zijn heel wat Horrors die waargebeurd zijn of op waargebeurde feiten zijn gebaseerd.
    Bijvoorbeeld: Texas Chainsaw Massacre.
    Kijk maar bij Tagline.
    En de meeste thrillers zijn niet waargebeurd.
    Dus wat jij zegt is niet het verschil.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2010 - 15:28 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    is horror niet met veel bloed en doden en gekken en bene afzagen en allemaal vieze dingenxd ?
    en een thriller is als er iemand vermoord is + oplossen enzo ?


    Read this upside down: 370HSSV 0773H