• Vandaag heeft een meisje van mijn klas aan ons uitgelegt dat ze autisme heeft enz.En we hebben er twee lesuren een bespreking over gehad.Langs de ene kant wist ik wel dat ze anders was als de andere maar toch was het wel een kleine schock.En volgens mij is iedereen wel een beetje ''autistisch'' want alle eigenschappen dat zij door haar autisme had hebben wij ook in ons kunnen vinden, maar natuurlijk is dat bij haar in de extremere versie.Wel, dit was dus een onnuttig topic maar ik wou het toch even vertellen. Om dit topic dus toch nuttig te houden; kennen jullie iemand met autisme?

    [ bericht aangepast op 2 feb 2010 - 18:34 ]


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Dapper van haar dat ze het vertelt.

    Ik heb al 2x bij een autist in de klas gezetten. En zei worden steeds gepest. En dat vind ik echt vet zielig. But, ik verdedig hen wel zoveel mogelijk.


    Some people make the world special just by being in it

    Wat DeKrull zegt.

    Mijn beste vriendin heeft autisme, mijn ex en een gewone vriend van me.
    Jeetje, ik heb wat met autisten :"D


    your eyes are like stars in the night.

    DeKrull schreef:
    Dapper van haar dat ze het vertelt.



    Dat vonden wij ook en ze heeft er zich 5maanden op voorbereid om het aan ons te vertellen


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Alysse schreef:
    Ik heb al 2x bij een autist in de klas gezetten. En zei worden steeds gepest. En dat vind ik echt vet zielig. But, ik verdedig hen wel zoveel mogelijk.



    Bij ons werd het meisje niet gepest maar soms werd ze wel eens raar bekeken, en nu ze heeft verteld dat ze autistisch is voelden we ons natuurlijk allemaal schuldig omdat we haar soms uit lachtte met dingen dat ze deed maar ze zei dat we ons helemaal niet schuldig moesten voelen en nu proberen we over onze schuldgevoelens heen te komen.


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Closure schreef:
    (...)


    Bij ons werd het meisje niet gepest maar soms werd ze wel eens raar bekeken, en nu ze heeft verteld dat ze autistisch is voelden we ons natuurlijk allemaal schuldig omdat we haar soms uit lachtte met dingen dat ze deed maar ze zei dat we ons helemaal niet schuldig moesten voelen en nu proberen we over onze schuldgevoelens heen te komen.

    Nja, bij die twee waar ik bij zat -beide verschillende scholen- zeiden ze het de eerste dag van het schooljaar al, but niemand hield daar rekening mee en lachtte ze gewoon altijd uit en pestte ze hem. Echt wel zielig eigenlijk.


    Some people make the world special just by being in it

    Alysse schreef:
    (...)
    Nja, bij die twee waar ik bij zat -beide verschillende scholen- zeiden ze het de eerste dag van het schooljaar al, but niemand hield daar rekening mee en lachtte ze gewoon altijd uit en pestte ze hem. Echt wel zielig eigenlijk.

    Zie, daarom zou ik het dus niet vertellen. Want zo kan het ook lopen. Echt dapper van die mensen.

    Wat is autisme. Ik voel me nu best wel dom ;o


    it's so empty living behind these castle walls

    Ethereal schreef:
    Wat is autisme. Ik voel me nu best wel dom ;o


    Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag. De stoornis is al aanwezig voor de geboorte, maar voor het derde levensjaar niet duidelijk zichtbaar, en het kan niet genezen worden. Een persoon met een ernstige vorm van autisme kan niet zelfstandig leven. Vroeger dacht men dat alleen mensen met een verstandelijke handicap autistisch konden zijn. Tegenwoordig wordt autisme als grotendeels onafhankelijk van de intelligentie beschouwd.

    -Bron: wikipedia


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    @Ethereal
    klik

    @Topic
    In het begin van het jaar is er een vrouw komen praten over een jongen van onze klas die onder andere autisme heeft. Hij heeft het niet zelf gedaan, omdat hij ook nog stottert en als hij zenuwachtig wordt of zo versta je er geen snars van. Daarbij heeft hij ook nog Gilles De La Tourette en ADHD. Maar goed, hij heeft zelf wel geantwoord op een aantal vragen die wij stelde en tja, hij is eigenlijk gewoon zoals ons alleen met een storing in zijn hersenen.

    Alysse schreef:
    (...)
    Nja, bij die twee waar ik bij zat -beide verschillende scholen- zeiden ze het de eerste dag van het schooljaar al, but niemand hield daar rekening mee en lachtte ze gewoon altijd uit en pestte ze hem. Echt wel zielig eigenlijk.



    Awh, dat is echt erg ;x


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Ken er genoeg.


    No growth of the heart is ever a waste

    DeKrull schreef:
    (...)
    Zie, daarom zou ik het dus niet vertellen. Want zo kan het ook lopen. Echt dapper van die mensen.

    Maar er gaan heus wel vragen bij gesteld worden als je er niets van zegt. Die twee die ik ken zijn ook wel extreme gevallen. Dus je merkt het zowizo dat er iets mis mee is. Niet dat er iets mis mee is, but you know what I mean :'D


    Some people make the world special just by being in it

    Er zat een meisje bij ons die ook autisme had, in de eerste. Gelukkig schold niemand 'r uit, of wat dan ook. Iedereen hielp haar gewoon en zo. Nu zit ze op een speciale school geloof ik. Het was een heel lief meisje.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Veel meer mensen hebben een bepaalde vorm van autisme, dat dat ze zelf door hebben. Mensen doen er vaak moeilijk over maar het is niets anders als een bepaalde stoornis. Ieder mens heeft minstens een stoornis of neurose, dus waar praten mensen eigenlijk over. De een heeft het enkel sterker en intenser als de ander.

    Ik vind het dapper van je klasgenootje dat ze dat verteld heeft. Zoiets moet niet makkelijk zijn voor een hele klas te vertellen. Ontzettend knap van haar! En zo krijgen jullie nu ook de kans haar in sommige vlakken beter te begrijpen, wat jullie eerst misschien niet deden of konden.


    Wie du mir, so ich dir.