• Vandaag heeft een meisje van mijn klas aan ons uitgelegt dat ze autisme heeft enz.En we hebben er twee lesuren een bespreking over gehad.Langs de ene kant wist ik wel dat ze anders was als de andere maar toch was het wel een kleine schock.En volgens mij is iedereen wel een beetje ''autistisch'' want alle eigenschappen dat zij door haar autisme had hebben wij ook in ons kunnen vinden, maar natuurlijk is dat bij haar in de extremere versie.Wel, dit was dus een onnuttig topic maar ik wou het toch even vertellen. Om dit topic dus toch nuttig te houden; kennen jullie iemand met autisme?

    [ bericht aangepast op 2 feb 2010 - 18:34 ]


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Kennen??
    Ik heb het zelf :'D


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Dapper van haar. Ik ken 1 iemand met autisme.

    Ja, een meisje dat vroeger mijn beste vriendin was heeft dat ook. Ze heeft 't mij nooit vertelt, maar ik wist het al van haar vader. En ik zag al meteen dat er iets scheelde. Ik heb haar dan ook iets anders behandeld. Ik had meer geduld en ik ging alles uitleggen toen we een discussie hadden omdat ze zich altijd zo aangevallen voelde. Maarja, zij toonde nooit of nooit respect en beloog mij de hele tijd, dus was het wel beter dat we afstand namen enzo..

    [ bericht aangepast op 2 feb 2010 - 19:31 ]


    Life begins at the end of your comfort zone

    Mijn broer heeft dat, best al wel redelijk erg, ging ervoor naar een speciale school.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 12:11 ]

    heb het zelf

    vier jaar geleden gehoord


    Tell me I'm a screwed up mess, that I never listen ~

    Mijn beste vriendin heeft autisme -ik zeg nooit dat ze het is, ik zeg altijd dat ze dat heeft- ik moet zeggen dat ze af en toe wat raar doet, moeilijk dingen begrijpt, en dat ze soms heel boos kan zijn oppeens. Ik ken haar nu nog maar dit schooljaar en begrijp haar beter als de meeste mensen op school of omgeving. Ik weet dat ik iets meer geduld moet hebben als ze iets niet goed begrijpt - dit had ik eerst nooit. Ik weet hoe ze in elkaar zit en houd hier dus ook rekening mee. Maar het is niet dat ik haar als een 'autist' behandel. Ik behandel haar gewoon als een persoon.

    Je moet nu echt niet dat meisje uit jouw klas anders gaan zien!

    [ bericht aangepast op 20 april 2011 - 22:54 ]


    <3

    Ja.

    En ik ben eigenlijk van mening dat iedereen wel een beetje autist is :]


    No growth of the heart is ever a waste

    i ken er 3, maar ze hebben het niet zò erg, maar het is een meisje en twee jongens, en als we dan eens een spel spelen met de jongens (zo noemen we de jongens van onze klas "de jongens"xd) dus we waren een spel aan het spelen met een klein balletje jongens tegen meisjes en we moet dus naar alle meisjes gooien met dat klein balletje maar de jongens moeten dat afpakken enzoverder enzoverder en dat balletje viel op de grond ik ren er achteraan en die jongen met autisme liep er ook achteraan en dan hadde we dat balletje allebei te pakken en we waren aant trekken en duwen en dan komt er ineens die andere jongen met autisme en hij gaat met zijn hele liichaam op dat balletje liggen, dan laat ik dan wel los, ik ben wel bang, hij slaagt wel hard hoor en hij begint gewoon te slagen als hij zijn zin niet krijgt, dan vind ik het eigenlijk ook niet zo eerlijk het spel, dat is wel lastig, maar heb niets tegen kinderen met autisme hoor

    Mijn broertje heeft dat.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn beste vriend is autist, maar wel één van de geweldigste personen die ik ken.


    Olive

    Wat dapper van haar!
    Mijn neefje is zwaar authistisch, dat is soms best moeilijk om mee om te gaan. Af en toe krijg je gewoon helemaal geen contact met hem, dan zit hij te diep in zijn eigen wereld.


    everything, in time

    Een jongen uit mijn jaarlaag, maar bij ons op school lopen er wel meer rond.


    I am an idiot, I move.

    mijn allerbeste vriend, maar zeer licht :3 en het erge is, hij is (net) 18, en weet 't nog maar 'n maand of twee... als zijn ouders de school hadden ingelicht, dan hadden ze hem kunnen helpen enzo, maar nee, nu moet hij z'n jaar overdoen omdat hij niet op de juiste manier les werd gegeven. ofzoeits. en dat z'n moeder hem dat niet meteen verteld? jeesh. ik heb die ma ng nooit gezien, maar toen ik het hoorde.. ik was serieus pissed op da wijf. wnt nu ga hij n B attest krijgen en van school verandern.. bluh.

    oh, en Pixie, (das haar bijnaam), een mega lief meisje uit het derde. ze is enorm hyperactief en oversociaal, maar zij heeft het enorm zwaar. maar 'tis zo'n lieverd dat ik het vergeet dat ze autisme heeft. same met blacky :3


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Een goeie vriendin van me heeft het, en verder het broertje van mijn ex.. Dat was 'm geloof ik :)


    Life is hard and then we die