• Ik krijg die domme lidwoorden maar niet in mijn kop van die poep woorden. Iemand een manier om toch die lidwoorden makkelijk te leren. En tyf op als je zegt 'Oah, ik ben toch goed in Duits, dus ik heb er geen problemen mee'. Nee ik ben niet chaggerijnig :'D ik ben juist VROLIJK.


    I live for the applause, you will die for it.

    Daar is toch een trucje voor? Als een woord eindigt op een 'E', dan is het meestal 'die'. En de anderen weet ik niet hoe je dat het beste kunt onthouden.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ik verafschuw de taal, ik kon het helemaal niet. Ik probeerde het te leren door de rijtjes hardop te gaan zingen, daardoor bleven ze een beetje hangen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    IDEEETJE
    Als het op ung eindigt, is het vaak die.
    Als het op een lidwoord eindigt, is het vaak die.
    Als het in het nederlands bijv. het boek is, dan is het vaak das Buch.
    Even denken..
    Ik kijk nog wel even of ik meer ezelsbruggen heb.
    Oja, het 'biologische zelsbruggetje.' Als het mannelijk of vrouwelijk is. Zoals vader, moeder, etc. En als het bijv. gewoon kind is, dan is het niet mannelijk en niet vrouwelijk. Dan is het das.
    Beetje goed uitgelegd..? Ben slecht in uitleggen, vandaar.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Daar zijn toch regels coor(1ste krijgt bij man der vrouw die onzijdig das en meervoud die) voor de rest is het leren of een word manelijk of vrouwelijk is


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hij -> Er -> Der
    Zij -> Sie -> Die
    Het -> Es -> Das


    a figment of your imagination

    W00t.
    Dankje allemaal.
    :3


    I live for the applause, you will die for it.

    Toevallig heb ik morgen Duits proefwerk en hebben we het ook daarover.


    a figment of your imagination

    Ik heb vandaag Duits gehad en ben zo gebuisd. Ik snap er zelf zowat niets van :Y)


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Net zoals in het Frans zijn woorden die op 'ion' eindigen vrouwelijk (in het Duits dus 'die')
    Volgens mij toch...
    En naar Duitse muziek luisteren helpt ook veel, maar als je dat niet boeit, dan is Duits wel moeilijker denk ik, aangezien ik ook niet echt goed ben in Frans en ik luister geen Franse muziek, dus ja...

    [ bericht aangepast op 10 nov 2009 - 21:31 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hierboven zijn wel zo'n beetje alle feitjes opgenoemt.

    Deze is denk ik het beste en gemakkelijkste te leren

    Hij -> Er -> Der
    Zij -> Sie -> Die
    Het -> Es -> Das


    Wie du mir, so ich dir.

    der die das
    den die das
    dem der dem
    meervoud altijd die

    leer dit kadertje van buiten en je kan al je zinnen maken, mijn mama rammelt dat na zeventien jaar nog van buiten af


    I need you like a heart needs a beat

    Meestal moet je die lidwoorden per woord vanbuiten leren. Zo moeten wij het toch doen.

    En hoe is het gegaan?


    I need you like a heart needs a beat

    Heb jij al Duits o.o Ik zag net op je profiel dat je 13 bent ;o

    Het bij elkaar zetten, typen.
    Alle mannelijk links, vrouwelijk rechts. Het vaak schrijven, je concentreren.