• Ik heb morgen een repetitie Duits en ik snap een paar dingen even niet meer :x

    Ten eerste, als je deze zin hebt:

    Niederländ(?) in Deutschland wohnen vor allem in Westen, nah an der Grenze.

    Hoe moet je dan weten wat de uitgang moet zijn? Want het juiste antwoord is Niederländer.

    En ook bv. bij deze zin:

    Es gibt etwa ebenso viele Spani(?) wie Franzos(?) in Deutschland.

    Hoe weet je dan die uitgangen >.< Is daar een regel voor of moet je dat gewoon uit je hoofd kennen?

    Help? :x


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    QLYNA schreef:
    je bedoelt toch de uitspraak hé?


    Nee, ik bedoel de uitgangen die je moet gebruiken ^^

    Zoals Niederländer
    Fransozen.

    :x

    [ bericht aangepast op 9 nov 2009 - 18:42 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    QLYNA schreef:
    je bedoelt toch de uitspraak hé?

    Nee, de uitgangen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Seel schreef:
    ik wil het je wel eens uitleggen , ik studeer voor tolk duits engels ;)


    Als je dat zou willen doen, ben ik je eeuwig dankbaar _O_


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Wel. Bij Fransozen kun je het wel zien aan de umlaut hé. Als er een umlaut staat is het zeker meervoud en anders enkelvoud. Toch?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    Ik heb geen idee oO
    Sorry lieverd


    Oké, maakt niet uit =). Bedankt voor het kijken =).


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    mr volgens mij heb je daar helemaal geen uitgangen voor nodig hoor :/ dat is een substantief ... alleen lidwoorden en adjectieven krijgen een uitgang maar ik weet niet of je al aan het niveau van adjektivdeklination zit xd

    [ bericht aangepast op 9 nov 2009 - 18:47 ]


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    mr volgens mij heb je daar helemaal geen uitgangen voor nodig hoor :/ dat is een substantief ... alleen lidwoorden en adjectieven krijgen een uitgang maar ik weet niet of je al aan het niveau van adjektivdeklination zit xd


    Een zelfstandig gebruikt bijvoeglijk naamwoord bedoel je?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Dat deel uit mijn boek snap ik dus niet, omdat dat mens dat helemaal niet kan uitleggen en ze niet naar me wil luisteren als ik het niet snap :x


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Radiance schreef:
    (...)

    Een zelfstandig gebruikt bijvoeglijk naamwoord bedoel je?
    wtf xd wacht ik heb hier een woordenboek ...
    een nederlander : ein Niederländer ( mv die Niederländer )
    een spanjaard : ein Spanier ( mv die Spaniers / Spanier )
    een fransman : ein Franzos ( mv die Franzosen )

    zelfstandige naamwoorden dus :Y)
    meervouden moet je gewoon vanbuiten leren

    [ bericht aangepast op 9 nov 2009 - 18:52 ]


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Dus er zijn geen uitgangen maar het is gewoon een vast beginsel. Blah.


    Life is hard and then we die

    Je moet hier gewoon kijken of je enkelvoud of meervoud moet gaan gebruiken.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Seel schreef:
    (...)wtf xd wacht ik heb hier een woordenboek ...
    een nederlander : ein Niederländer ( mv die Niederländer )
    een spanjaard : ein Spanier ( mv die Spaniers / Spanier )
    een fransman : ein Franzos ( mv die Franzosen )

    zelfstandige naamwoorden dus :Y)
    meervouden moet je gewoon vanbuiten leren


    Ah oké dan xD Hahah :Y) Bedankt =)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Tranquillity schreef:
    Je moet hier gewoon kijken of je enkelvoud of meervoud moet gaan gebruiken.


    Ja, ik snap het al ^^ In de opdracht komen inderdaad ook meervouden en enkelvouden voor ^^ Thanks =)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Radiance schreef:
    (...)

    Ja, ik snap het al ^^ In de opdracht komen inderdaad ook meervouden en enkelvouden voor ^^ Thanks =)

    Graag gedaa,. Al deed ik niet veel (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    jeej graag gedaan =D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H