• Ik heb morgen een repetitie Duits en ik snap een paar dingen even niet meer :x

    Ten eerste, als je deze zin hebt:

    Niederländ(?) in Deutschland wohnen vor allem in Westen, nah an der Grenze.

    Hoe moet je dan weten wat de uitgang moet zijn? Want het juiste antwoord is Niederländer.

    En ook bv. bij deze zin:

    Es gibt etwa ebenso viele Spani(?) wie Franzos(?) in Deutschland.

    Hoe weet je dan die uitgangen >.< Is daar een regel voor of moet je dat gewoon uit je hoofd kennen?

    Help? :x


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    sorry heb geen duits x.x

    Daar zitten wij nog niet, sorry!


    Never run out of reasons to smile...

    Niederlande, Spanier, Französisch
    denk ik ;x

    [ bericht aangepast op 9 nov 2009 - 18:33 ]


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Daar zijn regels voor toch? Maar mijn map van duits ligt nog op school. Mss moet je dat gwn een keer in google in typen. Vind je vast wel iets over ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2009 - 18:37 ]


    For once I want to be the car crash.

    Courageous schreef:
    Daar zitten wij nog niet, sorry!


    Never say you're happy, when your eyes still cry.

    ik weet het


    Art is never finished, just forgotten.

    fireflightx schreef:
    Daar zijn regels voor. Maar mijn map van duits ligt nog op school. Mss moet je dat gwn een keer in google in typen. Vind je vast wel iets over ^^


    Ik zal eens proberen =)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    QLYNA schreef:
    ik weet het


    Hoe zit het dan? :9~


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Radiance schreef:
    (...)

    Ik zal eens proberen =)

    Heb zelf snel eens gekeken en kan het niet direct vinden sorry. Ik hoop voor jou dat QLYNA het weet


    For once I want to be the car crash.

    Nou, vaak is het zo als het over mensen uit een land gaat dat je er dan gewoon -er achter plakt, maar er zijn uitzonderingen.
    Franzos.. is namelijk niet Franzoser maar iets als Franzosen.
    Ik zie er de logica van in, maar ik kan het je niet uitleggen, misschien moet je even op internet kijken of je boek checken?


    Life is hard and then we die

    Wel, voor mij is het makkelijker heb in Duistland gewoond, ik schrijf hoe je het spreekt
    Niederländ : Niederland (korte a)
    Spani : Spani (wéér een korte a)
    Franzos : Franzeus (dit is moelijker uit te leggen, maar je zegt een beetje 'zeus' niet letterlijk! onthoud dat!)

    voila, ik hoop dat het wat helpt, het is moeilijker uit te leggen via pc. :D


    Art is never finished, just forgotten.

    je bedoelt toch de uitspraak hé?


    Art is never finished, just forgotten.

    Tis lastig om het wia de pc te doen. modeling gaat het makkelijker ^^


    Art is never finished, just forgotten.

    Ik heb geen idee oO
    Sorry lieverd


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    ik wil het je wel eens uitleggen , ik studeer voor tolk duits engels ;)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H