• Ik heb besloten om al mijn gedownloade liedjes te gaan vervangen door de cd ervan. Ik begon me schuldig te voelen omdat die artiesten super weinig daarmee verdienen en bovendien is het dan altijd betere kwaliteit.

    Nu mijn vraag, voelen jullie je niet schuldig als je een liedje illegaal download?

    [ bericht aangepast op 27 okt 2009 - 17:18 ]


    Only losers can act the way you do

    Exercitus schreef:
    (...)
    Je hoef mij niet meteen aan te vallen.Zij zei dat het niet verboden was dus ik corigeerde het ff.Dit klinkt zo truttig

    Whaha x3 ik viel je niet aan heuwr n_n Alleen ik kan er niet goed tegen als mensen zeggen dat iets slecht is etc. Like, ik moet al zoveel dingen zelf betalen van mijn geld ._.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Marihuana schreef:
    (...)
    Whaha x3 ik viel je niet aan heuwr n_n Alleen ik kan er niet goed tegen als mensen zeggen dat iets slecht is etc. Like, ik moet al zoveel dingen zelf betalen van mijn geld ._.

    Ik bedoelde het niet verkeert maar volgens de wet is het 'slecht' verboden.Daarom zei ik dat


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hell no.
    Ze maken toch muziek omdat ze dat graag doen en niet voor het geld? ;D
    Ze verdienen al meer als genoeg met concerten en stuff, er zijn mensen die het slechter getroffen hebben.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Downloden is verboden.EN als het te duur is moet je zorgen voor meer geld (lees baandje) of niet zo veel willen.
    Mensen zijn te matrealisties

    Downloaden is niet verboden als het voor eigen gebruik is. ._.

    Ik koop wel cd's en download ook niet meer. Ik wil graag de artiesten supporten zeg maar :']


    Maybe part of loving is learning to let go...

    Nee.
    Ze verdienen hun geld ook door concerten te geven enzo. ;]


    None but ourselves can free our minds.

    totaal niet


    Life is hard and then we die

    Sentiment schreef:
    (...)

    Voor jouw is school misschien makkelijker dan voor mij. Met 20 euro zakgeld per maand, koop je niet veel. Dat ze een moord vervolgen is iets goeds, maar ik bedoel voor een paar liedjes, boeiend. Daarbij ik vind vaak maar een liedje van een artiest goed. Moet ik dan een hele cd kopen voor een liedje, en hem daarna in de hoek te gooien. Ik zag net dat een artiest maar 7% verdient van een Cd. Dus die 1,40 boeit nog minder. Een manager/platenmaatschappij van een artiest, strijkt het meeste op. Als we daar minder geld aan zouden geven, zullen meer mensen cd's kopen en maken ze meer winst. Voor iedereen veel beter. Nu ga ik me omkleden om mijn hobby te gaat uitoefenen, wat ik niet meer zou kunnen als ik een bijbaantje zou nemen.
    Ik zeg nu wel dat ik dat ga doen maar waarschijnlijk gaat het er niet van komen. ;o


    Only losers can act the way you do

    ik voel me totaal niet schuldig


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Ik voel me er niet schuldig over. Ik ga niet voor elk liedje dat ik wil downloaden een cd kopen. Dat kost me veeel te veel geld :Y)

    9 van de 10 keer download ik ze, en nee; daar voel ik me totaal niet schuldig over.


    Protège moi de mes désirs.

    Als ik iemand écht goed vind, ga ik hen steunen door de CD te kopen. maar als ik gewoon één liedje leuk vind van hen, koop ik de héle cd niet. :]


    Let the Night embrace you

    hmm, ik voel me een beetje schuldig.
    Ik kon eerst nooit downloaden en wou ook niet downloaden omdat ik het oneerlijk vond. Maar omdat ik nu nogal into de Jpop en Kpop ben .. wordt het wel MEGA duur om al die CD's te kopen,,, met verzendkosten enzo....... die dingen moeten meestal uit Japan of Korea komen, dus dat is lekker duur .. Ik download van youtube x'D


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Nja.. soms wel. Maar het punt is dat ik naar enorm veel verschillende stijlen luister, en van een bepaalde artiest een bepaald liedje heel mooi vind, maar de andere niet. En dan zou ik dus eindigen met 1000 en een CDs waarvan ik allemaal maar 1 of 2 liedjes mooi vind... Da's gewoon heel belachelijk en vooral DUUR.. Dus ja, ik koop enkel CD's van TH of Coldplay.


    And the wheels just keep on spinnin'

    Als ik een artiest écht heel goed vind, dan koop ik daar een cd van, maar evengoed download ik nog wel andere liedjes hoor. Aan de ene kant is het wel genaaid dat wij ze zo gratis maar in ons bezit kunnen krijgen en de artiesten er hard voor werken. Maarja.. Om nou voor elk liedje te betalen, klinkt me ook niet als muziek in de oren.


    "I shut my eyes in order to see.'