• Ik heb besloten om al mijn gedownloade liedjes te gaan vervangen door de cd ervan. Ik begon me schuldig te voelen omdat die artiesten super weinig daarmee verdienen en bovendien is het dan altijd betere kwaliteit.

Nu mijn vraag, voelen jullie je niet schuldig als je een liedje illegaal download?

[ bericht aangepast op 27 okt 2009 - 17:18 ]

Only losers can act the way you do

Irgendwann schreef:
    Nee (': Dat ze de cd's dan maar goedkoper maken. Moesten ze het downloaden verbieden, niet iedereen heeft geld om altijd de cd's te kopen die ze willen, dus dan is het downloaden best nog wel een goede oplossing x)

Downloden is verboden.EN als het te duur is moet je zorgen voor meer geld (lees baandje) of niet zo veel willen.
    Mensen zijn te matrealisties

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Ik voel me niet schuldig, want alles wat ik echt goed vind koop ik op cd. En daarbuiten geef ik super veel geld uit aan concertkaartjes en merchandise, dus de artiesten die ik goed vind verdienen sowieso wel aan me.

Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

Nee, kost me te veel geld XD

Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

Sentiment schreef:
    (...)

Een iPod kun je tegenwoordig overal op aansluiten, wist je dat. Ook in de auto, kei handig.

Niet in elke,alleen de nieuwere.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Miauw schreef:
    Ik voel me niet schuldig, want alles wat ik echt goed vind koop ik op cd. En daarbuiten geef ik super veel geld uit aan concertkaartjes en merchandise, dus de artiesten die ik goed vind verdienen sowieso wel aan me.

Exercitus schreef:
    (...)
    Downloden is verboden.EN als het te duur is moet je zorgen voor meer geld (lees baandje) of niet zo veel willen.

Downloaden wordt bijna nooit vervolgt (in Nederland). Ik zit op de Havo, en heb al amper tijd voor mijn Hobby, omdat ik veel moet leren. Moet ik dan mijn laatste beetje vrije tijd opgeven voor een baantje zodat die artiesten, die geld zat hebben, nog 20 euro er extra bij zijn. Ja mensen zijn materialistich, zo is de maatschappij. (Kapitalistisch)

Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

Exercitus schreef:
    (...)
    Niet in elke,alleen de nieuwere.

Nieuwe radio, en je bent klaar:')

Sentiment schreef:
    (...)

Downloaden wordt bijna nooit vervolgt (in Nederland). Ik zit op de Havo, en heb al amper tijd voor mijn Hobby, omdat ik veel moet leren. Moet ik dan mijn laatste beetje vrije tijd opgeven voor een baantje zodat die artiesten, die geld zat hebben, nog 20 euro er extra bij zijn. Ja mensen zijn materialistich, zo is de maatschappij. (Kapitalistisch)
    Artiesten hebben geld genoeg maar die krijgen maar 7%, dus als ik het even uitreken krijgen die per cd van €20, 14 cent.

Only losers can act the way you do

Sentiment schreef:
    (...)

Ik zit ook op havo en ik heb geen baandje maar wel genoeg geld,eerder teveel.En als moord niet zou worden vervolgt is het toch ook niet goed. Als je iets wilt moet je betalen zo is de maatschapij nu eenmaal.Dat komt omdat we hier kapitalistisch zijn.En het geld van cd's gaan meer naar platemaatschapijen enzo dan naar de artiesten.Ik vind ook wel dat ze goedkoper mogen,maar als je ff wacht zijn ze bets goedkoop.Ik had een keer 3 cd voor 15 euro.

Dit is niet aanvallend op jouw bedoelt maar in het algemeen.Deze maatschapij is gewoon verschikkelijk.

[ bericht aangepast op 27 okt 2009 - 17:33 ]

Ik donlaud maar ik spaar altijd voor de cd zodat ik de gedonlaude verie kan verwijderen en er een cd versie op kan zette

Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

Exercitus schreef:
    (...)

Nou en, dan komen ze maar halen als het zo verboden is. Like, als je 100 liedjes op je iPod wilt van verschillende artiesten moet je van al die artiesten cd's gaan kopen waar je misschien maar 1 liedje van wilt. ×,× ¬¬

Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

Ik download niet meer, want dan wordt de pc traag.

Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

Marihuana schreef:
    (...)
    Nou en, dan komen ze maar halen als het zo verboden is. Like, als je 100 liedjes op je iPod wilt van verschillende artiesten moet je van al die artiesten cd's gaan kopen waar je misschien maar 1 liedje van wilt. ×,× ¬¬

Je hoef mij niet meteen aan te vallen.Zij zei dat het niet verboden was dus ik corigeerde het ff.Dit klinkt zo truttig

Exercitus schreef:
    (...)
    Ik zit ook op havo en ik heb geen baandje maar wel genoeg geld,eerder teveel.En als moord niet zou worden vervolgt is het toch ook niet goed. Als je iets wilt moet je betalen zo is de maatschapij nu eenmaal.Dat komt omdat we hier kapitalistisch zijn.En het geld van cd's gaan meer naar platemaatschapijen enzo dan naar de artiesten.Ik vind ook wel dat ze goedkoper mogen,maar als je ff wacht zijn ze bets goedkoop.Ik had een keer 3 cd voor 15 euro.

Voor jouw is school misschien makkelijker dan voor mij. Met 20 euro zakgeld per maand, koop je niet veel. Dat ze een moord vervolgen is iets goeds, maar ik bedoel voor een paar liedjes, boeiend. Daarbij ik vind vaak maar een liedje van een artiest goed. Moet ik dan een hele cd kopen voor een liedje, en hem daarna in de hoek te gooien. Ik zag net dat een artiest maar 7% verdient van een Cd. Dus die 1,40 boeit nog minder. Een manager/platenmaatschappij van een artiest, strijkt het meeste op. Als we daar minder geld aan zouden geven, zullen meer mensen cd's kopen en maken ze meer winst. Voor iedereen veel beter. Nu ga ik me omkleden om mijn hobby te gaat uitoefenen, wat ik niet meer zou kunnen als ik een bijbaantje zou nemen.

[ bericht aangepast op 27 okt 2009 - 17:39 ]

Sentiment schreef:
    (...)

Voor jouw is school misschien makkelijker dan voor mij. Met 20 euro zakgeld per maand, koop je niet veel. Dat ze een moord vervolgen is iets goeds, maar ik bedoel voor een paar liedjes, boeiend. Daarbij ik vind vaak maar een liedje van een artiest goed. Moet ik dan een hele cd kopen voor een liedje, en hem daarna in de hoek te gooien. Ik zag net dat een artiest maar 7% verdient van een Cd. Dus die 1,40 boeit nog minder. Een manager/platenmaatschappij van een artiest, strijkt het meeste op. Als we daar minder geld aan zouden geven, zullen meer mensen cd's kopen en maken ze meer winst. Voor iedereen veel beter.

Geloof me school is voor mij echt niet makkelijk integendeel zelfs.EN ik ben het met je eens dat ze veel te duur zijn maar als iedereen zo zou denken zouden ze geen cd's meer kunnen maken omdat ze teweinig/geen geld meer krijgen. Het is heel dubbel eigelijk.Die platenmaatschijpen willen gewoon te veel geld,dat is het probleem.