• Helleu.

    Nou, ik zei vanmorgen tegen mijn moeder dat er gisterennacht toen ik aan het TV kijken was opeens een joekel van een spin voorbij de zetel kroop - eigenlijk rende die meer.

    Wat minuten daarna komt mijn vader thuis met de krant en boodschappen, roept mijn moeder me ineens. Komt ze met de boodschap dat de zwarte weduwe - wat een spin is - in het land is en dat die gevaarlijk zijn. Eh je moet zelf maar opzoeken wat een beet van die spin doet, maar het kan onder andere je hart aantasten, het gif dus eah. En er stond een foto bij die sprekend op de spin leek die gisteren in de woonkamer voorbij rende - en die hier nu nog zit, want we hebben die niet kunnen doodmeppen. En nu ben ik bang x.x

    Dus, om dit topic een beetje nuttig te houden: Even om te melden dat de zwarte weduwe in Vlaanderen is. Ze zit vooral in dakgoten dus als je moeder of vader de dakgoot nog eens kuist, waarschuw ze dan ;D

    xoxo'

    Lang leven Nederlaaaaaaaaaaand. (cat)

    6000BRIEFJE schreef:
    Lang leven Nederlaaaaaaaaaaand. (cat)


    -

    6000BRIEFJE schreef:
    Lang leven Nederlaaaaaaaaaaand. (cat)

    Ik zorg wel dat ze ook naar Nederland komt :Y)

    Jaaa, mijn opa vertelde me dat gisteren ook.
    Pas op voor een spin met een rode vlek, haha.

    6000BRIEFJE schreef:
    Lang leven Nederlaaaaaaaaaaand. (cat)

    Nederland is nou ook niet bepaald spin-vrij... Hopelijk blijft het wel zwarte weduwe-vrij


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Zwarte weduwen zijn toch heel gevaarlijk? Iemand vertelde me eens dat als ze je bijt dat je dan waarschijnlijk dood gaat :o


    Only losers can act the way you do

    Mah als je optijd het tegengif krijgt valt het allemaal reuze mee. (Heb ik gelezen)

    En heb je het al gehoord van de Vioolspin?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Clay schreef:
    Mah als je optijd het tegengif krijgt valt het allemaal reuze mee. (Heb ik gelezen)

    En heb je het al gehoord van de Vioolspin?


    Wil ik weten wat dat is?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Nederland is nou ook niet bepaald spin-vrij... Hopelijk blijft het wel zwarte weduwe-vrij

    -Klimt op de hoogste kast-
    Houd mij alsjeblieft bij de gedachten dat hier geen enge/gevaarlijke spinnen zijn.
    Dankuwel. :'D

    Conscious schreef:
    Zwarte weduwen zijn toch heel gevaarlijk? Iemand vertelde me eens dat als ze je bijt dat je dan waarschijnlijk dood gaat :o

    In de krant stond dat ze inderdaad gevaarlijk zijn, maar dat er bij 20% van de gevallen het gif echt doordringt - eigenlijk is dat nog best veel. En als je er optijd bij bent en je op tijd naar een ziekenhuis kan, denk ik dat ze je wel kunnen helpen.

    6000BRIEFJE schreef:
    Lang leven Nederlaaaaaaaaaaand. (cat)

    we jagen hem wel naar onze noorderburen :Y)

    Miauw schreef:
    (...)

    Wil ik weten wat dat is?


    Nou ik denk hiet niet :'D. Maar omdat ik je zo aardig vind zal ik het even voor je Googelen en een linkje plaatsen van een artikel:

    http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid/article/detail/951675/2009/07/31/Extreem-giftige-spin-zorgt-voor-paniek-in-Frankrijk.dhtml

    Alhoewel het nog niet helemaal zeker is dat het om deze spin gaat.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Clay schreef:
    (...)

    Nou ik denk hiet niet :'D. Maar omdat ik je zo aardig vind zal ik het even voor je Googelen en een linkje plaatsen van een artikel:

    http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid/article/detail/951675/2009/07/31/Extreem-giftige-spin-zorgt-voor-paniek-in-Frankrijk.dhtml

    Alhoewel het nog niet helemaal zeker is dat het om deze spin gaat.

    IEWOL
    ik schrok me dood :/

    in Nederland (Drenthe) zat de tijgerspin die is ook dodelijk

    Agony schreef:
    (...)
    we jagen hem wel naar onze noorderburen :Y)

    Waaag het! (6)