ik ga wel even verder dan hea
(River POV) ik denk snel na, en besluit dat ik het nog niet vertel. zij heeft veel meer ervaring met magie, ik heb alleen de verhalen van Leila. voor hetzeldfde geld bedriegt ze me, of gaat ze me gebruiken ofzo. wat denk ik in een keer paranoia. dat zal wel komen door wat ik gister heb gedaan. het was echt ongelooflijk. ik zou het eigenlijk meten weer willen doen, het voelde zo goed! maar dat kan natuurlijk niet, niet hier, niet nu. 'River!' ik schrik alweer op. 'ja, sorry, ik ben nog een beetej moe. errmm... ik, een heks? nee, dat geloof ik niet! ik heb volgends mij nog nooit iets magisch gedaan hoor.' zeg ik dan snel. Amy kijkt me doordringend aan. 'wil je me alsjeblieft niet zo aankijken?' vraag ik.
(Amy POV) ik kijk snel weg. godverdomme, ik heb het gevoel dat ze liegt. ze vertrouwd me niet. niet vreemd, maar ik moet weten of ze een heks is, en bij welke clan ze hoort. misschien kan ze me helpen met... nee, niet aan denken! ze hebben me verstoten, ik ga NIET kruipend op mijn knieen terug, dat is niet mijn stijl. hun moeten maar naar MIJ toe komen. maar dat doen ze toch niet... ah, Amy, denk niet zo! ooit zul je ze terugpakken, voor wat ze gedaan hebben! nog nooit was ik zo beledigd, en ooit, in de toekomst, zullen hun weten hoe dat voelt... he verdomme, nu dwaal ik zelf af. 'sorry zei je wat?' zeg ik als ik River me vragend aan zie kijken. River krijgt een glimlach op haar gezicht. 'ik ben dus niet de enige die afdwaalt. ik vroeg je of je zeker wist of ik een heks was. en wat er met die clans was, ik heb daar nog nooit van gehoord.' (River POV) dat lieg ik, eigenlijk. Leila heeft ooit dingen verteld over clans en covens, maar veel herinner ik me er niet van. 'ik ben er voor 95 % van overtuigd dat je een heks bent. wij heksen kunnen dat voelen van elkaar. ik voel het bij jou. en de clans... even een snelle les dan: er zijn 5 clans: de Woodbanes, de Tyrwicks, de Roklinns, de Pvillions en de Ufquills. alle clans hebben verschillende eigenschappen, en hebben altijd oorlog met elkaar gevoerd. de Woodbanes zijn... de minst geliefden. om eerlijk te zijn, de andere 4 clans hebben nogal wel eens geprobeerd samen ons te vermoorden, maar dat is ze tot nu toe nog niet gelukt. wij zijn moedig, koppig, en enoirm krachtig. de Tyrwicks.. tja, om het grof te zeggen, die sporen niet helemaal. ze zijn enorm eigenwijs, en gaan altijd in tegen beweringen van andere clans, dus hun hebben ook niet bepaald een goede reputatie. een Tyrwick kun je bijna niet schatten, qua magie-level. ze gebruiken maar zelden magie, en heel andere spreuekn dan de andere 4 clans gebruiken. de Roklinns, dat zijn de moedige helpers. ze hebben zowat alles mee, ze zijn krachtig, knap, wijs, ga zo maar door. tenminste, dat zeggen ze zelf, ze zijn namelijk over het algemeen enorm arrogant. je kunt ze vergelijken met de ridders uit de middeleeuwen. de Pvillions zijn de grootste onderkruipers die je je maar kunt voorstellen. ze zijn handelaars. sluw, slim en slijmerig, zeg ik altijd maar. ze zijn egoistisch, gebruiken magie alleen als ze er zelf bveter van kunnen worden, ze zijn de grootste bedriegers uit het magische rijk, dus je kan maar uitkijken als je er ooit 1 tegenkomt. als laatste, de Ufquills. hun zijn heel teruggetrokken, en over het algemeen best onzeker als ze met minder dan 5 heksen zijn. ze zijn niet al te krachtig, maar ze moeteen zeker niet onderschat worden.'
Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!