Voor mij is het voor make-up een no go, dat sowieso. Voor medicijnen vind ik het een stuk lastiger. Ik kan wel bij hoog en bij laag beweren dat ik ook daar tegen ben, maar eerlijk is eerlijk: als ik later een kind zou hebben dat ziek zou zijn, dan denk ik niet dat ik een seconde zou rouwen om de muis die gestorven is voor het medicijn dat mijn kind kan redden. Dit is misschien iets te zwart-wit, want ik ben zeker voor strengere wetten/controles en ik ben ook zeker voor geschikte alternatieven (al kan ik hier weinig over zeggen, omdat ik hier simpelweg onvoldoende verstand van heb/mezelf onvoldoende heb ingelezen). In ieder geval hoop ik dat hier voldoende kritisch naar gekeken wordt, net zoals mogelijke (geschikte) alternatieven, maar tot die tijd... kan ik niet zeggen dat ik heel hard tegen ben.
Al moet ik zeggen dat ik best verdrietig word als ik in dit topic diverse reacties lees met de mening dat het dan maar op gedetineerden getest moet worden, bij wijze van geschikt alternatief. Dat zijn meningen, dat mag, maar als ik over een verkapte vorm van de doodstraf lees, dan gaan bij mij toch alle alarmbellen rinkelen.
She's imperfect but she tries