• Misschien een topic die nergens op slaat, maar vroeg het me dus toch af.
    Is het een gewoonte dat ze in België voor een meervoud ook zo'n plaatsen?
    Zoals: zo'n ballonnen.
    Want zover ik weet, is het in Nederland zulke ballonnen, en heb ik het ook alleen maar mensen zien doen die uit België komen 8D
    xoxx.


    ok

    zo'n is meestal voor woorden in het enkelvoud x'D
    bij meervoud zeg je gewoon zo, denk ik x'D
    alle ja ik zeg dat toch, maar daarom doet heel België dat nog niet (A)


    You're a star in heaven.

    Misused schreef:
    Ja... zo'n word daar ook wel is voor gebruikt ;D Ma nie persé voor het meervoud... 'Zo'n' word zo vaak gezegd ;D Net zoals jullie 'zulke' zeggen ;D En inderdaad... in antwerpen zeggen ze ook 'zulke' ;D

    Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel gewoon puur voor het meervoud. Want daar plaats je toch geen 'een' voor?


    ok

    Attached schreef:
    (...)
    Fout kind. (N)
    Je gaat toch geen 'een' voor een meervoud plaatsen. 8-)


    Maar... maar
    Dat is mijn dialect (huil)

    Conspiracy schreef:
    (...)

    Maar... maar
    Dat is mijn dialect (huil)

    Respect voor jouw dialect. (typing)
    Dan rekenen ze het ook zeker niet fout op een proefwerk Nederlands, fzo? :'D
    xoxx.


    ok

    Ik heb dat wel al eens gezegd Hehe, maar ja ik ben ook wel raar dus, ligt het waarschijnlijk aan mij xD ^^

    Zoals bijvoorbeeld

    Zo'n bende sukkelaars?

    zo'n balonnen? besta da wel da woordding ? xD

    Ja, ik zeg dat ook wel soms hoowr. Zo'n kleren, zo'n ... Maar dat is normaal langs hier ^^ Zulke vind ik like, tsja, wij zeggen dat niet meer =')


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Zo'n ballonen, ja miss wel, weet ik veel xD. Maar corect Nederlands of zoiets is zulke of zoiets zei mijn leerkracht toch, ik weet het niet precies viel in slaap tijdens de les :X gelukkig toen mijn hoofd op mijn bank zou vallen en mijn ogen nog niet dicht waren zag ik de ringen van mijn ringmap en mijn ogen schoten open xD


    Live life limitless.

    Zo'n ballonen?
    is dat het zelfde als die ballonen ofzo? 8D


    Music is my fxcking drug. ♫

    Ik kom uit Antwerpen en ik zeg dat ook zo. :Y)
    Zo'n ballonnen, da zen zoooo'n seute, gij zijt echt zo'n roar meurmool, ... :'D

    Haha, ja, misschien gewoon omdat ik in Antwerpen woon. Bv. Zo'n ballonnen zen echt wel lelijk zne. (: En ook zo'n dingen als hierboven is gezegd. En nu zeg ik weer zo'n (:


    Only losers can act the way you do

    Ik zeg meestal:
    zo'n ballon
    zo van die ballonnen


    Live for something or die for nothing

    Ik denk wel dat wij dat zeggen maar niet voor alles, ook gaan wij denk ik niet 'zulke' zeggen, maar ja inderdaad eerder 'Zo'n'


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Zulke gebruik ik echt nooit. Altijd zo'n. Weet niet hoe het komt, vast een eigenschap van de Belgen ofzo. :'D


    Tanya is de beste.