• In mijn klas zitten er een paar jongens en in bijna elke zin die ze zeggen schelden ze. Dat schelden vind ik niet zo heel erg, ik zeg ook wel eens 'kut' ofzo. Maar ik irriteer me er aan dat ze heel vaak met kanker schelden. Mijn opa heeft het en het is zeker dat hij eraan dood gaat. Ik voel me daar behoorlijk rot over en dan beginnen hun ook nog eens met kanker dit, kanker dat. Een vriendin van mij scheld er ook mee. Ik snap het niet, haar moeder heeft het ook en dan gaat ze ermee schelden. Het kan aan mij liggen, maar dan is er toch niet iets helemaal goed?
    Edit:
    Ja, er wordt ook veel met tyfus en tering gescholden. Dat vind ik idd ook niet kunnen. Bij mij in de klas schelden ze niet met die twee ziektes, maar wel met tering. Daarom noem ik alleen de ziekte kanker.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    BlackQueen schreef:
    (...)
    mag ik daar trots op zijn ?


    idd, dat vraag ik me nu ook al af.

    Schelden met kanker vind ik onrespectloos, dom, en zeer levenloos, en zielig! Ik móét toegeven dat ik er sóms mee scheld, maar niet waar mensen bij zijn, als ik alleen in me kamer zit en er gaat iets fout en ik ben opgefokt dan doe ik dat.. heel slecht! Maar nu niet meer .. zeer zelden.
    Schelden met tyfus en tering scheld ik ook mee, maar ook met pokke, kolere en met godverdomme.
    Het is een beetje een gewoonte geworden om met zulke dingen te schelden volgens mij want je hoort soms zelfs kleine kinderen met die ziekte schelden.
    En iemand zei dat Nederlanders hard zijn in schelden, maar ehh.. heus niet alleen Nederland scheld ermee, Nederland is echt niet de enige.
    Of je er trots op moet zijn? , zeker niet!

    Sommige mensen vragen nou eenmaal graag om aandacht. Ze gaan schelden met kanker, of een andere erge ziekte. Weet je, mijn halve familie is overleden aan kanker. Ik kan er echt niet om lachen. Toen ik een 'vriend' van me op een feestje hoorde schelden met kanker had ie meteen mijn drankje over zich heen. Waar is het respect naartoe?
    Ja, het kan zijn dat je nog nooit wat meegemaakt hebt met zo'n ziekte als kanker of tyfus,.. Maar er zijn genoeg mensen hier die dat wel hebben gehad. Als jullie schelden met zo'n ziekte, beseffen jullie dan niet dat jullie sommige mensen kunnen kwetsen, diep kwetsen?


    Listen to what we're not saying..

    bij ons schelden ze bijna niet met 'kanker' bij ons ,bedoel ik in België
    want ik ben nog nooit bescholden met kanker,tering of wat dan ook,enkel door nederlanders...

    xx


    everybody needs a song.

    Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee, eerst wel, omdat mijn konijn een kanker abces in zijn bek had. Maar ja. Bij mij floept het er ook wel eens uit.

    OverMyHead schreef:
    ...
    Wat ik dan niet snap, is dat mensen er een probleem van maken als mensen met kanker schelden. Schelden met tering en tyfus mag wel... Het is gewoon een scheldwoord...
    [/mijn nicht is eraan overleden]

    Inderdaad.
    Ik denk dat mensen het er te snel aan relateren.
    Mensen zeggen zo vaak tering en niemand die moeilijk doet, zeg je kanker ben je ineens een slecht mens.
    Ja dag.
    [/mijn vader had kanker, ik weet dus ook wel wat het is.]


    Mew <3

    Luminosity schreef:
    Ik ken ook mensen die dood zijn gegaan eraan, maar daar ga ik niet zielig of gaar over doen. :')
    En zelf scheld ik er ook wel eens mee, is gewoon een gewoonte geworden.
    Een hele stomme, maar dat terzijde.

    Mee eens.


    No growth of the heart is ever a waste

    LizesBIATCH schreef:
    Weet je hoe veel mensen dood zijn gegaan aan pest?
    Pest
    Pest
    Pest
    Pest
    Ga huilen dan.
    Jeezus, ik word echt gek van die mensen. Als je er dierbare mensen aan bent verloren oké..
    Kankeren is trouwens ook gewoon een woord hé. 'Loop daar niet zo op te kankeren'. Volgens mij staat dat zelfs in het woordenboek ofzo.
    @Pussy: Lekker slim, Nerd 8)


    Had je het tegen mij, met die pussy? (nerd)

    Ik heb eigenlijk nog never nooit ee Belg met kanker horen schelden x) Ik zeg zelf wel tering ofzo maargoed. Ik scheld eigenlijk meer met 'kuthoer' of zo (':

    LizesBIATCH schreef:
    @AngelXwings: Dit heeft niets met respect te maken hoor. ;)
    Jij bent ook zwaar respectloos bezig.
    Weet je hoe veel mensen geen seks meer kunnen hebben?
    Of hoe veel mensen door sex aids ofzo hebben gehad?
    Dat is ook een doodsoorzaak nr. 1 hoor.

    nee kanker is numer 1 aids is numer 2 en als je veilig sex hebt is de kans erg klein dat je aids krijgt en de kans is zo iezo er klein dat je via sex aids krijgt


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Ze schelden met die woorden omdat ze niet weten wat ze betekenen en wat het met anderen doet en omdat ze geen leven hebben.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    XamaranthX schreef:
    (...)
    nee kanker is numer 1 aids is numer 2 en als je veilig sex hebt is de kans erg klein dat je aids krijgt en de kans is zo iezo er klein dat je via sex aids krijgt

    Da's kut.
    OH
    SORRY
    IK ZEI KUT! Ö
    Da's kénker. Dat is blijkbaar geen scheldwoord want er is 1 letter veranderd :')


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Conspiracy schreef:
    (...)

    Had je het tegen mij, met die pussy? (nerd)

    Ja. :Y)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    LizesBIATCH schreef:
    (...)
    Da's kut.
    OH
    SORRY
    IK ZEI KUT! Ö
    Da's kénker. Dat is blijkbaar geen scheldwoord want er is 1 letter veranderd :')

    ik scheld ook met kut

    doe alsjeblief niet zo dom


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    XamaranthX schreef:
    (...)
    ik scheld ook met kut

    doe alsjeblief niet zo dom

    Surry heur, maar je vriendin AngelXWings zei het zelf, maar dan met fock als voorbeeld. :Y)
    En ik kan er niets aan doen dat ik dom ben.
    Doe niet zo dom is eigenlijk ook een erge belediging, als je het zo bekijkt. Weet je hoeveel 'domme' mensen een laag eigendunk hebben en zich vervolgens voor de trein gooien ofzo..
    (Dat zeg ik niet 'om dom te doen', dat meen ik echt.)[/s]


    Everything means nothing, if I ain't got you.