(...)
Ik snap je punt helemaal. Maar we leven in de 21e eeuw. Iedereen hoort elkaar te respecteren, maakt niet uit hoe je er uit ziet of wat je geaartheid is. Ik weet dat veel mensen dat niet doen, maar toch moeten ze er maar meeleven! Ik mag doen wat ik niet laten kan, en ga niks verbergen alleen omdat het niet gerespecteerd word. Met veel dingen wil ik me aanpassen aan de overheid, maar niet hier mee, ik maak zelf wel uit op wie ik val en met wie ik neem.
En trouwens, op mijn school beginnen ze al steeds meer te aanvaarden dat ik ook maar een mens ben, ddie toevallig Bi is.
x
Nee, het is de 21ste eeuw, daar moeten ze maar mee leven, dat is véél te makkelijk. Er zijn jaren terug mensen die gevochten hebben voor vrijheid, jíj kunt misschien zeggen wat je wil, maar vrijheid voor meningsuiting vrijheid in seksualiteit, dat is niet vanzelfsprekend. Op een manier moet je blij zijn dat je hier op kleine schaal voor uit kunt komen. Je wilt rechten als ieder ander [hetero]persoon, maar je bént niet als ieder ander persoon, dus wordt je zo ook niet behandelt. Het zou inderdaad moeten, maar zo werkt het in de echte wereld niet. Er zijn zo veel dingen die zouden moeten, maar die gewoon niet gebeuren. Er zou geen kinderprostitutie moeten zijn, er zou geen rassendiscriminatie moeten zijn, mensen met aids zouden in arme landen zouden niet moeten worden buiten gesloten zodat er niet over wordt gepraat, maar het gebéurt, en opzich sta je machteloos.
Soms moet je kijken naar de dingen die je wél kan, in plaats van niet, want met ermee doorgaan tegen mensen hun wil in creeër je haat en zeker geen acceptatie.
Mew <3