• Ik zie heel veel topics tegen woordig over dat je de baarmoederhalskankerprik niet moet nemen. Er zijn idd bijverschijnselen bij de prik, maar je kan niet dood gaan aan de prik. Wél aan baarmoederhalskanker. Dus zeg nou eerlijk, wat heb je liever?

Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

Neem gewoon die prik jong! Echt, ik snap niet waarover mensen zoal kunnen zevere. --' Nee, het zit misschien niet in de familie. Maar daarom is de kans niet kleiner dat je baarmoederhalskanker krijgt. Wat is het probleem met die prik? Zo erg is dat echt niet. Het is een gewone fucking prik. Je sterft er niet aan of zo. En aan kanker wel. Dus wat kan het kwaad? Omg, ik wordt hier zo pissed om --'

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

Nemen die prik. Ik ken iemand die aan baarmoederhalskanker is overleden en ik kan je zeggen, het is geen pretje. Er komen misschien bijverschijnselen. Maar hé, wat is erger? Een weekje ziekenhuis of weken, maanden, jaren chemotherapie om uiteindelijk toch te overlijden?

Listen to what we're not saying..

Wat zouden die bijverschijnselen dan zijn ofzo? O.O' Daar heb ik werkelijk nog helemaal niets van gehoord en ik heb ze al alle drie gehad. Dus ik snap echt niet waar die zever vandaan komt. Het is echt een heel pak slimmer om ze te nemen hoor, tenzij je met baarmoederhalskanker wil zitten.

Dat stond in dat gidsje bij de brief zat, het zijn maar hele kleine dingetjes. Rode huid, jeuk etc. Soms krijg je ook koorts.

(...)
    Net niet! Als je niet meer maagd ben, kan je hem niet meer nemen. Je moet hem hebben gekregen voor je seksuele contacten en alles.

Hm, ik heb dat hele boekje uitgepluist, je kan hem nog wel nemen als je ontmaagd bent, maar dan heb je kans dat ie minder effectief is
    *voelt zichzelf nu een nerd*

(...)
    Hm, ik heb dat hele boekje uitgepluist, je kan hem nog wel nemen als je ontmaagd bent, maar dan heb je kans dat ie minder effectief is

Awel ja, voor mij is dat hetzelfde. De kans dat hij dan nog werkt is gewoon echt heel miniem, dat je hem beter ervoor neemt. Maar zeker niet expres wachten, dat zou een beetje stom zijn.

Tanya is de beste.

omg iedereen heeft eht over die prik en egt overal ik neem hem neit ben bang voor prikken klaar punt uit. =D

(...)
    Dat stond in dat gidsje bij de brief zat, het zijn maar hele kleine dingetjes. Rode huid, jeuk etc. Soms krijg je ook koorts.

Goh, dan is dit dus echt wel de enige keer dat ik daar al van heb gehoord. Bijna al de vriendinnen waarmee ik over die prik spreek hebben ze gehad en ik heb nog nooit iemand geweten die al iets van bijverschijnselen heeft gehad.

Tanya is de beste.

(...)

Inderdaad. Je kunt hem nog altijd nemen als je ontmaagd bent. Nog altijd veiliger dan hem niet te nemen. Je mag gewoon tijdens je kuur geen sex hebben. Wel met een condoom aan, omdat je dan geen schadelijke stoffen binnenkrijgt. [/Jaja, het klopt. Heb ik aan de dokter gevraagd>< ]

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

(...)
    Inderdaad. Je kunt hem nog altijd nemen als je ontmaagd bent. Nog altijd veiliger dan hem niet te nemen. Je mag gewoon tijdens je kuur geen sex hebben. Wel met een condoom aan, omdat je dan schadelijke stoffen binnenkrijgt. [/Jaja, het klopt. Heb ik aan de dokter gevraagd>< ]

Ahhzoooo, weer iets bijgeleerd vandaag.

Tanya is de beste.

(...)
    Goh, dan is dit dus echt wel de enige keer dat ik daar al van heb gehoord. Bijna al de vriendinnen waarmee ik over die prik spreek hebben ze gehad en ik heb nog nooit iemand geweten die al iets van bijverschijnselen heeft gehad.

Ik zei ook niet dat het vaak voorkomt, en het zijn meestal hele kleine dingetjes dat je het soms niet eens merkt.

Ik wou er ook niets van hebben hoor, maar nu ben ik blij dat ik hem gekregen heb.

Is est non 'Carpe Diem', is est 'Carpe Corpus'.

(...)
    Ik zei ook niet dat het vaak voorkomt, en het zijn meestal hele kleine dingetjes dat je het soms niet eens merkt.

Oke. :X

Tanya is de beste.

Ghehe, speciaal voor Imperd dat boekje gezocht,
    De meeste meisjes merken niks van de inenting, Sommige meisjes hebben kort na de inenting last van pijn, jeuk een rode huid of een verdikking op de prikplek, Ook kun je koorts en hoofdpijn krijgen. De meeste klachten zijn mild en gaan vanzwelf weer weg.

En dat staat er nog in wat je er tegen kan doen. (paracetemol tegen pijn, koel de plek af met een koel washandje)

als ge die prik neemt hebt ge nog alty kans op baarmoederhalskanker, maar als de dokters enzo zegge dat de prik helpt voorkome, jua waarom de prik dan niet laten zette?

Ik neem die prik zoiezo, ik heb me eerste prik al 3 maart en me tweede 7 april.