• Iedereen praat over vrede ,en dat ze dat willen maar ik vind dat vrede eigenlijk neit bestaat?
    Je spreekt van vrede wanneer IEDEREEN elkaar lief heeft sonder een enkel gevoel van haat ,vind ik maar mensen vinden altijd wel reden om een ruzie te maken..DOmme redenen meestal ><
    Wnr iemand zijn mening geeft,, Komt er ook altijd ruzie. Mensen zijn rare wezens, alleen door ons zo gehete ''trots'' geeft bijna niemand dit toe.
    Ik bedoel , je zit er tog niet egt op te wachten om te roepen dat je niet perfect bent. maar waarom wil iemand eigenlijk perfect zijn? Ik bedoel ,wat heb je daaraan ,,Als iedereen perfect is..?
    Ik vind dat je alleen jij moet zijn ,EN niet om de 5 seconden van mening moet veranderen alleen om erbij te horen ,,Wnt waarom sul je bij iets willen horen ,als je ook jou kunt zijn?
    Maar zelfs als je jou bent , Iederen mens draagt haat en jaloezie in zich.
    MIjn conclusie: Vrede bestaat niet^^


    Crack a bottle

    Het ligt erook aan wat je onder vrede bestaat he XD
    Ik bedoel ,iedereen denk daar anders over .. maar ik kan gwn niet geloven dat je ,,als mens ,,EN die sijn raar >< nooit jaloers of kwaad op iemand bent .

    Idd.


    I love cookies!As it is with chocolate!

    Oef,, Warom heb jij altijd zo gelijk?!!


    Dunno ><

    Ik zal eens gaan researchen wat 'Vrede' nou precies inhoudt.


    -

    Het begrip vrede, een toestand van rust, wordt vaak in één adem genoemd met een tegendeel, oorlog. Het Nederlandse woord vrede betekende in vroeger tijden (rond 1200) wettelijke bescherming tegen wapengeweld, waaruit die tegenstelling nog eens blijkt.

    Met een vredesverdrag wordt de overgang van oorlog (wapenstilstand) naar vrede gemarkeerd, met een oorlogsverklaring het omgekeerde. Vredesverdragen die in een bepaalde plaats getekend worden, krijgen soms als naam Vrede van ... (vul de plaats in, bijvoorbeeld 'Versailles'). De tak van de wetenschap die processen die tot vrede leiden en die dit in stand houden bestudeert, is de irenologie (synoniem van polemologie). De naam van dit vak is afgeleid van het Griekse woord voor vrede: eirene.

    Op academisch niveau werkt (in Nederland) de Stichting Vredeswetenschappen aan een kring van leerstoelen, waarbij elke afzonderlijke leerstoel problemen rond conflict en vrede vanuit zijn eigen invalshoek belicht en waarvan het de bedoeling is dat ze samen meer aanknopingspunten bieden om vredeskwesties op een wetenschappelijke wijze te benaderen. (zie externe link)

    Sinds 1901 wordt jaarlijks de Nobelprijs voor de Vrede toegekend.

    In bepaalde talen, zoals het Arabisch en Hebreeuws, is het gebruikelijk elkaar te begroeten met het woord voor vrede, salaam respectievelijk sjalom, of een zin waarin vrede wordt toegewenst.

    Van het Latijnse woord voor vrede, pax, zijn namen voor diverse begrippen afgeleid, zoals pacifisme, de filosofie die geweldloosheid en vrede nastreeft


    Bron: Wikipedia.


    -