• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻

Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 30 sep 2026 - 19:46 ]

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Doodeng dat mijn plusmoeder gisteren hoort dat het slecht weefsel is en vrijdag al onderzoeken krijgt. Super snel doorverwezen worden bij oncologie is meestal een slecht teken.

[ bericht aangepast op 1 okt 2026 - 10:11 ]

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

de fysio trok aan mijn hoofd en stak der vinger in mijn mond (om mijn wang te masseren ): )
    Als mijn kaak niet snel beter is nu word ik gek

[ bericht aangepast op 1 okt 2026 - 10:25 ]

--

Zoya schreef:
    Doodeng dat mijn plusmoeder gisteren hoort dat het slecht weefsel is en vrijdag al onderzoeken krijgt. Super snel doorverwezen worden bij oncologie is meestal een slecht teken.

Meid wat heb jij veel te verduren 😞 Sterkte ♥️

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

When a random cat lets you pet them 🫶🏼 i instantly feel so worthy

Catmint schreef:
    (...)

Soms heb je geluk en kan je voor 44 euro met de eurostar, dus als je dat heel goed weet te plannen qua tijdstijp is dat best goedkoop. Heeft ook met hoe vroeg je je kaartje koopt trouwens, ik heb namelijk 52 euro ofzo moeten betalen, omdat ik twijfelde welk tijdstip ik precies wilde en welke dagen ik nou precies wilde gaan enz. en toen was ik 'te laat' voor de hele goedkope prijs.

Voor de West End tickets heb ik niet echt tips eigenlijk, ben zelf nog maar 1 keer naar musicals daar geweest en heb toen veel te veel betaald voor tickets eigenlijk (wist ook niet hoe ik er anders aan moest komen namelijk)

Ja ik denk dat ik nu 'te vroeg' zit omdat de kerstmaanden/drukke maanden nog zo goedkoop zijn, 8 maanden vooruit boeken is misschien net iets te vroeg haha. En ik hoop eigenlijk op Black Friday kortingen. Maar ik ga het even in de gaten houden! Het voelt alleen stom om dat retour van €119,- nu al te boeken en vervolgens de prijzen te zien verlagen 🙃
    Als Eurostar te duur is kan ik altijd nog voor de Flixbus gaan (scheelt ook weer kosten voor de trein want Flixbus opstapplaats is dichterbij). Of ik check even hoe duur het is als ik met Eurostar in Brussel opstap en ik regel dan even een ticket voor Breda - Brussel via NS International. Meerdere opties. Maar eens even goed calculeren en budgetteren. Want ben dit jaar op vakantie geweest dus eigenlijk kan komend jaar niet, maar ik wil zo graag Billy Elliot zien.

Interrail had tot gisteren 50% sale op een continue pas (1, 2 of 3 maanden) maar dan moet je ook weer bijbetalen voor Eurostar dusjaaa. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, maar die hebben ook altijd een Black Friday actie. Eurostar zelf misschien ook wel 🤔. En West End heeft ook regelmatig acties.

Vind het wel stom dat ik vanuit werk een cadeaubon kan aanvragen voor WeekendjeWeg, maar zij bieden dus in het buitenland alleen maar dingen inclusief vlucht aan. Ik wil niet vliegen 😡😡😡 maar daardoor kan ik dus ook geen korting krijgen op verblijf hahaha. Sad.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Ja ik denk dat ik nu 'te vroeg' zit omdat de kerstmaanden/drukke maanden nog zo goedkoop zijn, 8 maanden vooruit boeken is misschien net iets te vroeg haha. En ik hoop eigenlijk op Black Friday kortingen. Maar ik ga het even in de gaten houden! Het voelt alleen stom om dat retour van €119,- nu al te boeken en vervolgens de prijzen te zien verlagen 🙃
    Als Eurostar te duur is kan ik altijd nog voor de Flixbus gaan (scheelt ook weer kosten voor de trein want Flixbus opstapplaats is dichterbij). Of ik check even hoe duur het is als ik met Eurostar in Brussel opstap en ik regel dan even een ticket voor Breda - Brussel via NS International. Meerdere opties. Maar eens even goed calculeren en budgetteren. Want ben dit jaar op vakantie geweest dus eigenlijk kan komend jaar niet, maar ik wil zo graag Billy Elliot zien.

Interrail had tot gisteren 50% sale op een continue pas (1, 2 of 3 maanden) maar dan moet je ook weer bijbetalen voor Eurostar dusjaaa. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, maar die hebben ook altijd een Black Friday actie. Eurostar zelf misschien ook wel 🤔. En West End heeft ook regelmatig acties.

Vind het wel stom dat ik vanuit werk een cadeaubon kan aanvragen voor WeekendjeWeg, maar zij bieden dus in het buitenland alleen maar dingen inclusief vlucht aan. Ik wil niet vliegen 😡😡😡 maar daardoor kan ik dus ook geen korting krijgen op verblijf hahaha. Sad.

Ngl, ik ben voor mijn werk al heel vaak met Eurostar gegaan en een directe trein retour van 119 naar Londen is echt wel netjes, at least als je van R'dam zou gaan. Mijn laagste ooit was vgm 112 euro retour, in september geboekt voor december. Alle keren erop waren echt ENORM veel duurder. Minstens 180, meestal boven de 200. Gelukkig betaalde mijn werk die trips. (':

Nu zijn directe treinen vgm iets duurder, maar ik heb een hele slechte ervaring gehad met overstappen in Brussel, dus ik heb dat geld zelf wel over voor dat gemak.
    True, je hebt soms ook wel echt goedkope reizen, alleen dat zijn meestal ook shitty tijden (mega vroeg/laat).

Caution first, always.

Zoya schreef:

Heel veel sterkte, mop <3

hodie mecum eris in paradiso

Vandaag is echt Brussel being Brussel and I hate it.

Het was even een lesje 'oma spreekt' in vwo 5. Geen moderne mobiele telefoons in de brugklas, een grafische rekenmachine op batterijen en zonder kleurenscherm... en dan schelen we maar een jaar of 13-14 :')

Let me in, let me in.

Derks schreef:
    De musical Billy Elliot keert terug in de UK 🥹🥹🥹🥹🥹🥹 wilikzieeeeeen

Maar als ik dan toch naar Londen ga, wil ik eigenlijk ook nog wat andere musicals meepakken. Daar ga ik alleen nooit in mijn leven genoeg geld voor hebben 😂😂😂

Iemand tips om een tripje West End binnen een redelijk budget te houden/aan goedkope tickets te komen? Haha
    Jaaaa Billy Elliot moet je zien!! Ik heb 'm in Londen gezien toen ik 12 (!) was (wie weet wel met Tom Holland) en jaren terug toen ie in Nederland was nog een keer. Z'n mooie musical en zo'n mooi verhaal. <3 Love de film ook

[ bericht aangepast op 1 okt 2026 - 13:02 ]

Let me in, let me in.

Lysander schreef:
    (...)
    Ngl, ik ben voor mijn werk al heel vaak met Eurostar gegaan en een directe trein retour van 119 naar Londen is echt wel netjes, at least als je van R'dam zou gaan. Mijn laagste ooit was vgm 112 euro retour, in september geboekt voor december. Alle keren erop waren echt ENORM veel duurder. Minstens 180, meestal boven de 200. Gelukkig betaalde mijn werk die trips. (':

Nu zijn directe treinen vgm iets duurder, maar ik heb een hele slechte ervaring gehad met overstappen in Brussel, dus ik heb dat geld zelf wel over voor dat gemak.
    True, je hebt soms ook wel echt goedkope reizen, alleen dat zijn meestal ook shitty tijden (mega vroeg/laat).

Deze is vanaf Amsterdam! Gaat vanuit Ede direct een trein naar Amsterdam dus dat is het makkelijkst. Maar wel overstap in Brussel idd. De goedkoopste heeft 17 minuten overstaptijd dus die ga ik sowieso niet doen 😂

Als je direct retour voor 112 kan dan uh wacht ik nog wel even met boeken 😉. Sowieso tot november (of als er een goeie kortingsactie ontstaat). Eerst geld opzij zetten (maar in november wordt m'n keuzebudget + vakantiegeld uitbetaald dus dan kan ik alvast het een en ander plannen)

Scheelt dat ik niet in een vakantie of het hoogseizoen oid wil

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Dermot schreef:
    (...)Jaaaa Billy Elliot moet je zien!! Ik heb 'm in Londen gezien toen ik 12 (!) was (wie weet wel met Tom Holland) en jaren terug toen ie in Nederland was nog een keer. Z'n mooie musical en zo'n mooi verhaal. <3 Love de film ook

Jaaaaa Billy Elliot is fantastisch! Ik heb hem destijds in Nederland gezien en vond hem ook zooooo tof. M'n ouders waren na afloop de hele musical aan het afzeiken maar ik vond hem zo geweldig. Word er zo blij van (heb zelf ook getapt). Heb op de meest random momenten Solidarity, Expressing Yourself en Electricity in mijn hoofd en toen ik die reels van de nieuwe tour + paar weken West End zag, dacht ik: ja, die moet ik gewoon zien. Moet gewoon. Denk dat ik het niet met West End Live kan combineren (als ik rond de kutste dag uit mijn leven wil gaan, da's net iets eerder) maar ik wil dan sowieso Billy Elliot zien en verder pakken wat ik budgettair mee kan pakken haha.

Ik moet gewoon Billy zien. Punt.

Derks schreef:
    (...)

Jaaaaa Billy Elliot is fantastisch! Ik heb hem destijds in Nederland gezien en vond hem ook zooooo tof. M'n ouders waren na afloop de hele musical aan het afzeiken maar ik vond hem zo geweldig. Word er zo blij van (heb zelf ook getapt). Heb op de meest random momenten Solidarity, Expressing Yourself en Electricity in mijn hoofd en toen ik die reels van de nieuwe tour + paar weken West End zag, dacht ik: ja, die moet ik gewoon zien. Moet gewoon. Denk dat ik het niet met West End Live kan combineren (als ik rond de kutste dag uit mijn leven wil gaan, da's net iets eerder) maar ik wil dan sowieso Billy Elliot zien en verder pakken wat ik budgettair mee kan pakken haha.

Ik moet gewoon Billy zien. Punt.
    What the hell is wrong with expressing yourself (woo!)
    Being who you want to be <3

Let me in, let me in.

Derks schreef:
    (...)

Dat is wel echt hele grote sad noots. Snap niet dat je werk dan niet promoot om de milieuvriendelijkere opties ook te gebruiken, want dit is wel heel erg onhandig. Ik vind vliegen zelf niet erg, maar naar Engeland zijn zoveel goede opties. Beter dan vliegen. Waarom moet je dan per se vliegen?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Dermot schreef:
    Het was even een lesje 'oma spreekt' in vwo 5. Geen moderne mobiele telefoons in de brugklas, een grafische rekenmachine op batterijen en zonder kleurenscherm... en dan schelen we maar een jaar of 13-14 :')

Het besef dat de grafische rekenmachine inmiddels een reliek is, doet wel wat met me.

hodie mecum eris in paradiso