• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Wat voelen sommige vriendschappen verschrikkelijk ondankbaar.

Omnia mutantur, nihil interit

SCREAMING about the opt-ups (PLURALLLL) in de nieuwe Have To Have You van The Lost Boys

Dramatic

Man, dat gaf me bijna een hartaanval en het enige waarvoor ik uiteindelijk moest langskomen, was om me wat werk te geven. Wat in de workplace trauma is dit?

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Nog maar een halfuur werk te gaan voor m'n vakantie. Please, laat niet nu opeens alle mails komen. Ik weet dat ik ze kan overdragen aan collega's, but I don't like that.
    *klopt af*

Mijn very last strike is toch echt dat er kennelijk muizen in mijn ladeblok op werk hebben gezeten. Come on, this week was already chaos, dit is echt de laatste druppel, hoor :') Gross..

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Het feit dat deze gozer wist dat het nog geen week uit was met mijn vriend en dat hij toch inquiries heeft gedaan bij een vriendin wanneer hij mij een berichtje zou sturen, omfg fucking cis-hetero men leave me aloneeee

[ bericht aangepast op 24 juli 2026 - 16:32 ]

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3

TW: dood van familielid, trans issues
    Wanneer je opa [uit het deel van de familie waar je al lang geen contact meer hebt] overlijdt en
    - Je vader netjes aan je oma vraagt of er dan alsjeblieft geen foto's getoond kunnen worden waar pre-transition me op staan
    - Het antwoord is: 'Nee hoor, dit is zijn (mijn opa's) geschiedenis' en dat ik er maar mee moet leven want 'er zullen vast vaker dit soort dingen gaan gebeuren'.

Ja, no shit dat ik dagelijks geconfronteerd word met kutsituaties omtrent mijn trans-zijn? Fijn dat jij er voor nog eentje zorgt en niet eens doet alsof je er rekening mee wil houden. Van de DUIZENDEN foto's zullen er toch heus genoeg zijn om mij erbuiten te laten? Helemaal aangezien jullie me hebben afgedankt zodra ik mijn eigen persoon werd, en ik al 10 jaar geen contact met jullie heb gehad daardoor? Waarschijnlijk sta ik echt op 0,3% van jullie familiefoto's. (':

Nee joh, die shit gaan we lekker publiekelijk tentoonstellen en dan wordt er verwacht dat ik daarbij ga zitten. 👍
    Needless to say dat ik niet naar de begrafenis ga. Some people truly don't waste any time reminding you who they are.

Caution first, always.

Lysander schreef:
    Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3
    Wanneer je opa [uit het deel van de familie waar je al lang geen contact meer hebt] overlijdt en
    - Je vader netjes aan je oma vraagt of er dan alsjeblieft geen foto's getoond kunnen worden waar pre-transition me op staan
    - Het antwoord is: 'Nee hoor, dit is zijn (mijn opa's) geschiedenis' en dat ik er maar mee moet leven want 'er zullen vast vaker dit soort dingen gaan gebeuren'.

Ja, no shit dat ik dagelijks geconfronteerd word met kutsituaties omtrent mijn trans-zijn? Fijn dat jij er voor nog eentje zorgt en niet eens doet alsof je er rekening mee wil houden. Van de DUIZENDEN foto's zullen er toch heus genoeg zijn om mij erbuiten te laten? Helemaal aangezien jullie me hebben afgedankt zodra ik mijn eigen persoon werd, en ik al 10 jaar geen contact met jullie heb gehad daardoor? Waarschijnlijk sta ik echt op 0,3% van jullie familiefoto's. (':

Nee joh, die shit gaan we lekker publiekelijk tentoonstellen en dan wordt er verwacht dat ik daarbij ga zitten. 👍
    Needless to say dat ik niet naar de begrafenis ga. Some people truly don't waste any time reminding you who they are.

Wat ontzettend fucking kut, wat zijn transfobische familieleden vaak ook ontzettend egoïstisch. All the right not to go I'd say, glad you're maintaining your boundary at least, heel veel sterkte <3

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Lysander schreef:

I grieve the family they could have been to you. You owe them nothing. I'm proud of you for choosing your own peace. ♥️

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

inktzwart schreef:
    (...)

Wat ontzettend fucking kut, wat zijn transfobische familieleden vaak ook ontzettend egoïstisch. All the right not to go I'd say, glad you're maintaining your boundary at least, heel veel sterkte <3

Thank you (heart2) Gelukkig is mijn vader een fkcing legend en heeft hij haar meteen verteld dat ik dan niet mee hoef te komen van hem, dus in zekere zin is dat ook meteen afgehandeld. Ik wilde namelijk alleen meegaan om hem te steunen, maar dit was echt belachelijk kut geweest. (':

Caution first, always.

Zoya schreef:
    (...)

I grieve the family they could have been to you. You owe them nothing. I'm proud of you for choosing your own peace. ♥️

🫂🫂
    Je bent een lieverd <3 Ik las hierboven dat jij ook door shit gaat atm. Laat je het me weten als je wil praten/gamen/ranten/overleukedingenkletsen? I feel like we gotta catch up soon 🥺

Caution first, always.