• Liefste Q'ers,
    Help Lieke en mij om voor eens en voor altijd dit tear jerking debat neer te leggen.

[ bericht aangepast op 2 dec 2025 - 21:22 ]

Hoe noem je deze heerlijkheid?

Even the smallest can change the course of the future

Leodh schreef:
    (...)

jamaar dat is wat anders, toch? koekachtige shit met spijs en dan room en aardbeien erbovenop? Dat is een "slof" gemaakt van "slofdeeg"
    #heelhollandbakt
    #enmijnmoederook
    #erglekker
    #specifiekekennis

Omg deze layers van sloffenlore gaat mijn koekjeskennis te boven.

#ikbenjaloersopjemoedersbakkunst #mijnmoederhaatbakkenmeteenpassie #hetlevenisoneerlijk #hongerdoordittopic

[ bericht aangepast op 3 dec 2025 - 0:04 ]

hodie mecum eris in paradiso

Over sloffen gesproken—noemen jullie pantoffels ook sloffen? Of is dit iets Brabants?

hodie mecum eris in paradiso

Frisk schreef:
    sloffen zijn pantoffels...

Aardbeienslof:

en... aardbeienslof????

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Moriendi schreef:
    Over sloffen gesproken—noemen jullie pantoffels ook sloffen? Of is dit iets Brabants?

In Vlaanderen zegt iedereen dat denk ik. Mijn vriend zegt het toch alleszins en ik ook, en wij komen van andere kanten van Brussel (':

Mijn brein breint zoals het breint.

Moriendi schreef:

vaker sloffen dan pantoffels-- een amersfoorter die edenaar werd die enschede-er is en straks amsterdammer

Moriendi schreef:
    (...)
    Omg deze layers van sloffenlore gaat mijn koekjeskennis te boven.
    #ikbenjaloersopjemoedersbakkunst #mijnmoederhaatbakkenmeteenpassie #hetlevenisoneerlijk #hongerdoordittopic

Gotta admit, toen die bakfase van mn moeder na tien+ jaar langzaam begon te verwateren was het een tragisch gemis voor ons hele gezin :c
    #hetlevenísoneerlijk
    #moetikflexenmetdeweldaaddieikgekendheb
    #zelfgemaaktemacaronsenredvelvet
    #minicupcakejesmetsinaasappelbotercremewaarjevanflauwvaltzolekker
    #allemaalinhetverledennu

IN LIJN MET DEZE DISCUSSIE:

Hoe noemen jullie deze dingen? En is er een verschil tussen de twee?
    WANT DAT IS HIER THUIS ECHT CONSTANT VERWARRING.

Frisk schreef:
    IN LIJN MET DEZE DISCUSSIE:

Hoe noemen jullie deze dingen? En is er een verschil tussen de twee?
    WANT DAT IS HIER THUIS ECHT CONSTANT VERWARRING.

1. Slipper
    2. En hier wordt het gevaarlijk: het model dat je laat zien is typisch badslipper (iets heel anders), maar het schoeisel in kwestie is natuurlijk een birckenstock.

Leodh schreef:
    (...)

1. Slipper
    2. En hier wordt het gevaarlijk: het model dat je laat zien is typisch badslipper (iets heel anders), maar het schoeisel in kwestie is natuurlijk een birckenstock.

Wat als je die eerste in de badkamer draagt?

Ja, ik wist niet hoe ik het anders moest omschrijven, dus ik heb het merk opgezocht, hahaha.

also, ontopic off topic: 69 reacties, who said this site is dead? 😂😂😂

Frisk schreef:
    (...)

Wat als je die eerste in de badkamer draagt?

Ja, ik wist niet hoe ik het anders moest omschrijven, dus ik heb het merk opgezocht, hahaha.

dan zijn het slippers die zich toevallig in een badkamer bevinden; tenzij het de slippers zijn die je enkel en alleen gebruikt om mee te douchen in douches waar anderen ook komen, om zodoende de tienduizend verschillende smaken voetschimmel te kunnen ontlopen, dan zijn het doucheslippers. #knowthedifference

Leodh schreef:
    (...)

dan zijn het slippers die zich toevallig in een badkamer bevinden; tenzij het de slippers zijn die je enkel en alleen gebruikt om mee te douchen in douches waar anderen ook komen, om zodoende de tienduizend verschillende smaken voetschimmel te kunnen ontlopen, dan zijn het doucheslippers. #knowthedifference

Wat als de douche ook een bad is?

Frisk schreef:
    sloffen zijn pantoffels...

Ik kom er nu pas achter dat ik eigenlijk alsof sloefen zeg en niet sloffen??

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Ekko schreef:
    (...)

Yea, who det (cat)

Het zijn er nu 4 en ik ben er één van (A) Ui, Ajuin, it all means nothing in the grand scheme of things, en zeker niet als jullie zouden moeten schrijven! *insert quasi-boze moeder vibes hier*

I am reserve Belg als zeeuws-vlaming zijnde, dus ik hoor beide en in ons dialect zeggen we 'juun', dus ik ga/mag er niks over zeggen :x

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

GOEDEMORGEN

Ik heb zoveel geleerd in dit topic zo op de vroege ochtend

Dat slof iets Gronings is en niet landelijk (en dat hier veel Grunnegers zijn) (Ohja en het betekent inderdaad niet droog, maar juist dat iets knapperigs het knapperige verliest)
    Dat een ajuin een (raar!) woord is
    Dat we die flipflops niet gewoon badslippers noemen met z'n allen

En ik wil graag toevoegen de vraag waar ik het bij mijn eerste schrijfmeeting over had:
    Friet OF patat OF stokkies?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain