• Liefste Q'ers,
    Help Lieke en mij om voor eens en voor altijd dit tear jerking debat neer te leggen.

[ bericht aangepast op 2 dec 2025 - 21:22 ]

Hoe noem je deze heerlijkheid?

Even the smallest can change the course of the future

Frisk schreef:
    (...)

Op mijn sletsen. Niet in. Wie gaat er nu in sletsen?

En nee, maar eerlijk gezegd dacht ik dat dat te maken had met de drie landstalen en 6 regeringen voor een scheet groot te zijn.

De 6 regeringen en het gatenkaas-wegdek + afschuwelijke verkeerssituaties helpen niet mee aan jullie geloofwaardigheid nee. En vergeet ook niet de eeuwige wegwerkzaamheden waarna het wegdek nog steeds zo slecht is als daarvoor haha

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Wait wait wait wanneer is dit een België-bash topic geworden? Terug naar de uien en de sletsen please (flower)

Even the smallest can change the course of the future

Ui, alhoewel mijn (groot)ouders wel vaak 'juin' zeggen (zonder de a, dus) met Brabants accent.

Frodo schreef:
    Wait wait wait wanneer is dit een België-bash topic geworden? Terug naar de uien en de sletsen please (flower)

Sorry, ik ben niet zo vaderlandslievend, hahaha. We hebben wel fantastisch eten en drinken, tho!

Ter verdediging van onze prachtige Vlaamse taal:

waarom. de. fuk. is. KWARK. een. woord.? Wat een miserabel samenraapsel van letters is dat? EN HET IS IETS OM TE ETEN???

Mijn brein breint zoals het breint.

Frodo schreef:

Lichte frustratie na gisteren weer naar Antwerpen geweest te zijn. 25 minuten gedaan over 2km voor P+R Linkeroever en dan heb je bestuurders die motionen dat je "voor mag gaan" bij het stoplicht, gezien dat 'all sides gooooo' is altijd, terwijl wij niet door konden rijden omdat er - I kid u not - een vrachtwagen was die hem voor ons op de rechterbaan probeerde te douwen. Maar ja, een vrachtwagen zie je niet ofzo? België is verder wel leuk hoor, just the roads en het verkeer hoef je mij echt niet voor wakker te maken

Catmint schreef:
    (...)

Lichte frustratie na gisteren weer naar Antwerpen geweest te zijn. 25 minuten gedaan over 2km voor P+R Linkeroever en dan heb je bestuurders die motionen dat je "voor mag gaan" bij het stoplicht, gezien dat 'all sides gooooo' is altijd, terwijl wij niet door konden rijden omdat er - I kid u not - een vrachtwagen was die hem voor ons op de rechterbaan probeerde te douwen. Maar ja, een vrachtwagen zie je niet ofzo? België is verder wel leuk hoor, just the roads en het verkeer hoef je mij echt niet voor wakker te maken

Ja, ok, da's Antwerpen.

Gewoon Antwerpen, Brussel en Wallonië vermijden en dan... schiet er niet zo heel veel meer over, maar het valt wel mee dan!

Frisk schreef:
    (...)

Sorry, ik ben niet zo vaderlandslievend, hahaha. We hebben wel fantastisch eten en drinken, tho!

waarom. de. fuk. is. KWARK. een. woord.? Wat een miserabel samenraapsel van letters is dat? EN HET IS IETS OM TE ETEN???

In het Engels is het letterlijk Quark alsof een eend met een spraakgebrek het zegt, dus ik weet niet wat beter is... Maar vind het nog steeds een raar woord ook hoor

Frisk schreef:
    (...)

ja? 🥺 het is yoghurt-achtig, maar dikker. kwark. kwark. kw-ark. oké, nu ik het vaker typ lijkt het inderdaad een unholy lovechild tussen kwaak en vark en een geluid dat een fucked up vogelachtig-beest zou maken. maar wat maken jullie ervan dan, met jullie krieken??

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

ja? 🥺 het is yoghurt-achtig, maar dikker. kwark. kwark. kw-ark. oké, nu ik het vaker typ lijkt het inderdaad een unholy lovechild tussen kwaak en vark en een geluid dat een fucked up vogelachtig-beest zou maken. maar wat maken jullie ervan dan, met jullie krieken??

Wel.. Euh. Da's niet zo belangrijk.
    Maar kwark klinkt gewoon echt lelijk. Alsof je het mee uitspuugt als je het uitspreekt. Bah.
    Ik heb een Nederlands kookboek en toen er hier een jumbo verscheen, kon ik ein-de-lijk de juiste ingrediënten kopen omdat ze ook de Nederlandse benamingen in die winkel op de verpakking hebben staan. Echt, als je bakt, zijn er zo veel andere woorden (':

Frisk schreef:
    (...)

Wel.. Euh. Da's niet zo belangrijk.
    Maar kwark klinkt gewoon echt lelijk. Alsof je het mee uitspuugt als je het uitspreekt. Bah.
    Ik heb een Nederlands kookboek en toen er hier een jumbo verscheen, kon ik ein-de-lijk de juiste ingrediënten kopen omdat ze ook de Nederlandse benamingen in die winkel op de verpakking hebben staan. Echt, als je bakt, zijn er zo veel andere woorden (':

ho ho ho ho (🎅🏼) wacht even. Da's wel belangrijk, anders kunnen we niet het hele Quark -- Kwark -- ?? spectrum bezien.

hahahaha omg, dat kan ik me zo goed voorstellen. wat een opluchting moet dat zijn geweest x)

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Frisk schreef:
    (...)

En nee, maar eerlijk gezegd dacht ik dat dat te maken had met de drie landstalen en 6 regeringen voor een scheet groot te zijn.

Oh I'm sorry I used the wrong grammar for your MADE UP WORD

(All in good fun tho, ik hou van jullie allemaal en van België)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Leodh schreef:
    (...)

ho ho ho ho (🎅🏼) wacht even. Da's wel belangrijk, anders kunnen we niet het hele Quark -- Kwark -- ?? spectrum bezien.

hahahaha omg, dat kan ik me zo goed voorstellen. wat een opluchting moet dat zijn geweest x)

Je moet je even voorstellen dat het sowieso al chaos is, want ADHD + twee verschillende recepten willen volgen + bloem/meel... En dan ergens halverwege:
    "Wat is schenkstroop? Is dat siroop? Ik ken enkel pannekoeken stroop. Wat?"
    (note: het kan ook gewoon aan mijn streek of woordenschat liggen, wie weet is dat een heel gewoon Vlaams woord en leef ik onder een steen)

Oh, en, euh: plattekaas

Frisk schreef:
    (...)

op je wat?

Protect the people.

Ook even terzijde: er zijn officieel meer mensen die willen dat jullie gaan schrijven dan dat er ajuinen zijn.

Frisk schreef:
    (...)

Je moet je even voorstellen dat het sowieso al chaos is, want ADHD + twee verschillende recepten willen volgen + bloem/meel... En dan ergens halverwege:
    "Wat is schenkstroop? Is dat siroop? Ik ken enkel pannekoeken stroop. Wat?"
    (note: het kan ook gewoon aan mijn streek of woordenschat liggen, wie weet is dat een heel gewoon Vlaams woord en leef ik onder een steen)

Oh, en, euh: plattekaas

En je hebt het lef om te zeggen dat kwark een raar woord is terwijl jullie het 'plattekaas' noemen! Platte-Kaas, weet je wel, dat wat plakken kaas zijn. PLAT. Jullie hebben geen recht van spreken over kwark dan.

All is meant as a joke lieverds <3