• Liefste Q'ers,
    Help Lieke en mij om voor eens en voor altijd dit tear jerking debat neer te leggen.

[ bericht aangepast op 2 dec 2025 - 21:22 ]

Hoe noem je deze heerlijkheid?

Even the smallest can change the course of the future

Frisk schreef:
    Zijn jullie toevallig Vlaming en Nederlander? Want dat verklaart heel de discussie (en dan wil ik het eens over krieken hebben).

MAAR
    aangezien ik les geef in ***Aalst***
    is het overduidelijk en onbetwistbaar: AJUIN

Ik wilde iets soortgelijks zeggen aangezien ik ook in Aalst werk. :')

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Dooddoenervo schreef:
    Wat een polariserend topic dit.

Zwart of wit
    Links of rechts
    Ui of Ajuin

De wereld is grijs mensen. Je kan perfect beide vormen door elkaar gebruiken en een gelukkig leven hebben.

#Ikhebjarenaandegrensgewoonddusgebruiknederlandseenvlaamseuitsprakendoorelkaar

Ik denk dat je dit topic niet te serieus moet nemen. 🤭

That being said..

WIE ZEGT ER NOU AJUIN?!😤

hodie mecum eris in paradiso

Moriendi schreef:
    (...)

That being said..

WIE ZEGT ER NOU AJUIN?!😤

Mijn bericht was puur sarcasme, ik dacht dat dat met die doorstreepte # wel duidelijk was. :'D

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Moriendi schreef:
    (...)

That being said..

WIE ZEGT ER NOU AJUIN?!😤

Jarne kennende doet hij dat ook niet 😂 We zijn niet allemaal zo altruïstisch als jij Jarn, sommigen onder ons willen winnen (IK, UI IS SUPERIOR)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    (...)

Jarne kennende doet hij dat ook niet 😂 We zijn niet allemaal zo altruïstisch als jij Jarn, sommigen onder ons willen winnen (IK, UI IS SUPERIOR)
    Als neerlandicus ben ik het hiet mee eens! Ui it is!!!

ook als neerlandicus vind ik onze taal prachtig en zijn alle (bijna) varianten geweldig dus geen haat

Protect the people.

Ekko schreef:
    (...)

Pffsh, het is door die winnaars en verliezers mentaliteit dat onze maatschappij naar de zak/tering (schrap wat niet bij je land of regio past) gaat.

Dooddoenervo schreef:
    (...)

Mijn bericht was puur sarcasme, ik dacht dat dat met die doorstreepte # wel duidelijk was. :'D

Oooh shit sorry, die hashtag met streep erdoorheen valt door de lay-out grotendeels weg op mn mobiel, dus kreeg niet mee wat er stond. 😭💔 Maar gelukkig, je weet t soms niet online lmao.

hodie mecum eris in paradiso

Dooddoenervo schreef:
    (...)

Pffsh, het is door die winnaars en verliezers mentaliteit dat onze maatschappij naar de zak/tering (schrap wat niet bij je land of regio past) gaat.

Wie zegt er nu "naar de zak gaan" :')

Als ik het me goed herinner kom jij oorspronkelijk uit België meneer de "ik woon op de grens dus ik kies geen kant". There's no Switzerland in this war!

[ bericht aangepast op 2 dec 2025 - 22:39 ]

Ekko schreef:
    Waarom openen wij, iedere keer als wij meeten een nieuw topic waarin wij HEEL Q nodig hebben om een discussie tussen ons te settelen :')

Hoe meer topics hoe meer vreugd!

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

We verliezen sowieso, we zijn met 12 miljoen man minder in Vlaanderen (':
    Ik moet toegeven: ik ben héél AN opgevoed qua woordenschat + Nickelodeon fucked me over, dus ik zeg ook ui en ajuin door elkaar.
    Zo zeg ik ook: vast en zeker, ipv zeker en vast.
    Oh en vuilnisbak en vuilbak.

En als ik terugkijk naar de paar schrijfopdrachtjes die ik bewaard heb van de lagere school, schreef ik ook 'hartstikke' en 'nou', omdat ik vooral Nederlandse schrijvers las als kind (':

Mijn brein breint zoals het breint.

Moriendi schreef:
    (...)
    Oooh shit sorry, die hashtag met streep erdoorheen valt door de lay-out grotendeels weg op mn mobiel, dus kreeg niet mee wat er stond. 😭💔 Maar gelukkig, je weet t soms niet online lmao.

Hahahaha, ik zie inderdaad dat op mijn mobiel de belangrijkste nuance wegvalt. :'D Maar idd, online is het niet meteen duidelijk zonder expressie enzo. :p

Dooddoenervo schreef:
    (...)

Hahahaha, ik zie inderdaad dat op mijn mobiel de belangrijkste nuance wegvalt. :'D Maar idd, online is het niet meteen duidelijk zonder expressie enzo. :p

Gotta be honest, je kan ook best wel een droogkloot zijn :') <3

Ekko schreef:
    (...)

Wie zegt er nu "naar de zak gaan" :')

Als ik het me goed herinner kom jij oorspronkelijk uit België meneer de "ik woon op de grens dus ik kies geen kant". There's no Switzerland in this war!

Ik heb het opgezocht op google en vond geen resultaten voor naar de zak gaan. Dus blijkbaar ben ik de enige. :') Ben ik nu een taalrevolutionair?

En ik ben meer dan mijn geboorteplaats of woonplek! #Justiceforborderinhabitants

Ekko schreef:
    (...)

Gotta be honest, je kan ook best wel een droogkloot zijn :') <3

Mijn oprechte en meest nederige verontschuldigingen voor mijn gebrek aan emoticons en woordelijke emoties.

Frisk schreef:
    We verliezen sowieso, we zijn met 12 miljoen man minder in Vlaanderen (':
    Ik moet toegeven: ik ben héél AN opgevoed qua woordenschat + Nickelodeon fucked me over, dus ik zeg ook ui en ajuin door elkaar.
    Zo zeg ik ook: vast en zeker, ipv zeker en vast.
    Oh en vuilnisbak en vuilbak.

En als ik terugkijk naar de paar schrijfopdrachtjes die ik bewaard heb van de lagere school, schreef ik ook 'hartstikke' en 'nou', omdat ik vooral Nederlandse schrijvers las als kind (':
    I love you

Zeggen Belgen geen "hartstikke"???

Protect the people.