• Liefste Q'ers,
    Help Lieke en mij om voor eens en voor altijd dit tear jerking debat neer te leggen.

[ bericht aangepast op 2 dec 2025 - 21:22 ]

Hoe noem je deze heerlijkheid?

Even the smallest can change the course of the future

Frisk schreef:
    (...)

OOOH MAAR PLAT ALS IN platte kaka, niet plat als in een schijf. Duuh-uh.

platte shit??? ben ik nou zo gek of wat, van deze verdediging is alles alleen maar erger geworden. mijn associaties zijn nu met vloeibare kaka, als je me begrijpt. ik begin te twijfelen of ik er goed aan doe deze post te plaatsen, als kleurpotlood op deze site.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

platte shit??? ben ik nou zo gek of wat, van deze verdediging is alles alleen maar erger geworden. mijn associaties zijn nu met vloeibare kaka, als je me begrijpt. ik begin te twijfelen of ik er goed aan doe deze post te plaatsen, als kleurpotlood op deze site.

It means diarree

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

It means diarree

ja, zover was ik, maar erg in denial

Leodh schreef:
    (...)
    ja, zover was ik, maar erg in denial

Just confirming haha, daarom ook mijn statement nadat Liesje/Frisk kwark omschreef als iets wat al eerder opgegeten is klinkt.

WACHT, jullie gebruiken niet 'platte kaka' voor diarree?

Ik ga straks verder met mijn slappe verdediging, want ik heb muziekschool enzo. MAAR, het kwark verhaal is nog niet gedaan!

Also: we noemen het ook navel, maar da's voor mij gewoon zo'n ick-woord. Zoals voor sommige: smeuig.

Mijn brein breint zoals het breint.

Frisk schreef:
    WACHT, jullie gebruiken niet 'platte kaka' voor diarree?

Ik ga straks verder met mijn slappe verdediging, want ik heb muziekschool enzo. MAAR, het kwark verhaal is nog niet gedaan!

Also: we noemen het ook navel, maar da's voor mij gewoon zo'n ick-woord. Zoals voor sommige: smeuig.

Bruh, het woord plat betekent dat iets plat/vlak is. Een platte band, als je band plat tegen de grond aan staat vanwege gebrek aan lucht. Platte schijven, want ze liggen vlak op de grond. De aarde is plat, want het is een schijf. Plat water noemen wij gewoon spa blauw of 'zonder bubbels'.

[ bericht aangepast op 3 dec 2025 - 15:07 ]

Catmint schreef:
    (...)

Bruh, het woord plat betekent dat iets plat/vlak is. Een platte band, als je band plat tegen de grond aan staat vanwege gebrek aan lucht. Platte schijven, want ze liggen vlak op de grond. De aarde is plat, want het is een schijf. Plat water noemen wij gewoon spa blauw of 'zonder bubbels'.

Sorry, maar je gaat me hier niet plots flatearthen!

Kak kan plat zijn, want als je diarree op een bordje legt dan... wel, iedereen heeft nu wel een plaatje in z'n hoofd, toch?

Dit is een beetje hetzelfde als de patat of friet discussie ;'D

Heel eerlijk, ik zeg ui en weet pas sinds een paar weken dat een ajuin een ui is. So be it. Noem het lekker hoe je wilt, toch? hahaha

Ich liebe dich 27.12.23

ik heb nu wel een belangrijke vraag tho. wat is dan het meervoud van ajuin? Want ui = uien (wat verwarrend genoeg lijkt op ajuin), maar wat wordt ajuin dan? ajuins? ajuinen? ajeto?

Leodh schreef:
    ik heb nu wel een belangrijke vraag tho. wat is dan het meervoud van ajuin? Want ui = uien (wat verwarrend genoeg lijkt op ajuin), maar wat wordt ajuin dan? ajuins? ajuinen? ajeto?

Ajuinen!
    Logisch toch?

Even the smallest can change the course of the future

WillByers schreef:
    Dit is een beetje hetzelfde als de patat of friet discussie ;'D

Heel eerlijk, ik zeg ui en weet pas sinds een paar weken dat een ajuin een ui is. So be it. Noem het lekker hoe je wilt, toch? hahaha

Ok, ok, de ajuin en ui, die zijn nog gelijkwaardig.
    MAAR.
    Aangezien wij Belgen wel echt de superioriteit zijn (en volgens de verhalen de uitvinders, al laat mij niet-zo-deep-dive op de wikipedia-pagina me dat niet volmondig verkondigen), vind ik dat het wel degelijk 'frietjes' of 'fritten' moet zijn. Zoals het hoort.

VERKEERDE TOPIC

[ bericht aangepast op 3 dec 2025 - 23:10 ]

Omdat ik me verveel, wil ik ook even meedelen dat de volgende zin compleet normaal is in Vlaanderen:

Ik heb mijn botten in het tuinhuis laten staan.

Frisk schreef:
    Omdat ik me verveel, wil ik ook even meedelen dat de volgende zin compleet normaal is in Vlaanderen:

Ik heb mijn botten in het tuinhuis laten staan.

Gaat het om alleen botten of is tuinhuis ook niet normaal in NL? Ben gelukkig wel bekend met botten (en kleedjes, al snap ik niet waar deze 2 termen precies vandaan komen), maar is tuinhuis iets Vlaams dan?

Catmint schreef:
    (...)

Gaat het om alleen botten of is tuinhuis ook niet normaal in NL? Ben gelukkig wel bekend met botten (en kleedjes, al snap ik niet waar deze 2 termen precies vandaan komen), maar is tuinhuis iets Vlaams dan?

Het gaat om botten (:
    En kleedjes was ik al vergeten, haha.