• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

[Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 22:07 ]

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Caverna schreef:
    (...)

In haar defense (en dat is niet een grote defense hoor): ze quote hem niet omdat ze het met hem eens is.

Vind het nog steeds een zeer bijzondere keuze om hem te quoten though en ik ben het ook helemaal niet per se eens met haar point of views enzo

Oh wait, ze probeert de leftists/mensen tegen extreem rechts voor Nazi/Hitler uit te maken?

[ bericht aangepast op 18 sep 2025 - 11:52 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

. . . dear god

I hAtE hypes

[ I will always love you ]

Mijn leerlingen komen dit jaar echt vaak heel dicht bij mij staan en ik weet nog niet wat ik ervan vind.

Mijn brein breint zoals het breint.

Trouwens, ff peilen hier maybe, hebben mensen zin/interesse in weer een kerstkaartenswap dit jaar?

(If yes, m'n berichtje liken is mss het makkelijkste voor zo'n peiling?)

[ bericht aangepast op 18 sep 2025 - 14:11 ]

little brain me, screaming at actual me: FOOOOCUUUSSSSS

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Catmint schreef:
    Trouwens, ff peilen hier maybe, hebben mensen zin/interesse in weer een kerstkaartenswap dit jaar?

Yes yes!

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

Catmint schreef:
    (...)

Oh wait, ze probeert de leftists/mensen tegen extreem rechts voor Nazi/Hitler uit te maken?

Hier is de hele thread

Zoals ik het begrijp, vindt Rowling het niet oke dat die Amerikaan Kirk vermoord is en beschouwt ze dat als een terroristische daad. Ze vindt dat je niet over mag gaan tot geweld als een ander het niet met jouw wereldbeeld eens is. Zeker niet als die ander - in haar woorden - a civil politic debate wilde.

In die context staat haar Hitler-quote. Ze is in deze context dus vooral tegen het oplossen van wat dan ook met geweld en moord en verwoordt dat op een typische J.K. Rowling-manier.

--

Ik wil het - even voor de duidelijkheid - niet voor haar opnemen oid. Ik vind dat ze Charlie Kirk als een veel civielere persoon neerzet dan hij was, maar ben het met haar eens dat moord niet de oplossing is. Ik ben het verder overigens zeker niet met haar controversiële overtuigingen eens.

Ik wil alleen wel even nuanceren dat ze niet Hitler quote alsof ze het met hem eens is, en ook niet Hitler quote omdat ze een bepaalde kant kiest. Ze quote hem omdat ze vindt dat je niet geweld en moord kunt rechtvaardigen omdat je zo sterk overtuigd bent van jouw eigen idealen, zelfs niet als je zelf zo overtuigd bent dat jij 'de uitzondering' bent omdat jouw idealen dat wél waard zijn. En daarin quote ze Hitler omdat die dat dus ook dacht. Volgens mij is dat de strekking van haar bericht.

De grootste kritiek zit 'm volgens mij (terecht) in de manier waarop ze Charlie Kirk afschildert als iemand die enkel geïnteresseerd was in een politiek debat. Terwijl hij echt veel verder ging dan dat.

En tot zover mijn onderzoek hiernaar xD

[ bericht aangepast op 18 sep 2025 - 14:58 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Hier is de hele thread

Zoals ik het begrijp, vindt Rowling het niet oke dat die Amerikaan Kirk vermoord is en beschouwt ze dat als een terroristische daad. Ze vindt dat je niet over mag gaan tot geweld als een ander het niet met jouw wereldbeeld eens is. Zeker niet als die ander - in haar woorden - a civil politic debate wilde.

In die context staat haar Hitler-quote. Ze is in deze context dus vooral tegen het oplossen van wat dan ook met geweld en moord en verwoordt dat op een typische J.K. Rowling-manier.

--

Ik wil het - even voor de duidelijkheid - niet voor haar opnemen oid. Ik vind dat ze Charlie Kirk als een veel civielere persoon neerzet dan hij was, maar ben het met haar eens dat moord niet de oplossing is. Ik ben het verder overigens zeker niet met haar controversiële overtuigingen eens.

Ik wil alleen wel even nuanceren dat ze niet Hitler quote alsof ze het met hem eens is, en ook niet Hitler quote omdat ze een bepaalde kant kiest. Ze quote hem omdat ze vindt dat je niet geweld en moord kunt rechtvaardigen omdat je zo sterk overtuigd bent van jouw eigen idealen, zelfs niet als je zelf zo overtuigd bent dat jij 'de uitzondering' bent omdat jouw idealen dat wél waard zijn. En daarin quote ze Hitler omdat die dat dus ook dacht. Volgens mij is dat de strekking van haar bericht.

De grootste kritiek zit 'm volgens mij (terecht) in de manier waarop ze Charlie Kirk afschildert als iemand die enkel geïnteresseerd was in een politiek debat. Terwijl hij echt veel verder ging dan dat.

En tot zover mijn onderzoek hiernaar xD

Ah zo, nu snap ik de context haha. Tnx for the research en de uitleg!

leuk hoor, dat je je hondjes meeneemt naar het cafe. maar ze stinken echt een uuuurrr in de wind naar natte hond en het verpest mijn ervaring een beetje. Ik kan ook niet opschuiven, want de rest van het cafe zit vol. sip. ga weg pls :') En hou ze bij je, want je laat ze gewoon loslopen door het cafe heen, tot het punt waar ze aan mijn latte zitten te snuffelen.

(grote!) honden zijn leuk en cute en fantastisch. kleine honden maken daar al hun eerste fout. stinkende kleine honden mogen echt gauw ergens anders heen dan waar ik ben. (ik ben autistisch en extra sensitief voor geur. valt het op? vast niet)
    ((JEMIG. WAT ZEG IK NET. HOU JE SNUIT BIJ JE. ER IS ZOVEEL BANK AAN DE ANDERE KANT.)

[ bericht aangepast op 18 sep 2025 - 19:36 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Caverna schreef:
    (...)

In haar defense (en dat is niet een grote defense hoor): ze quote hem niet omdat ze het met hem eens is.

Vind het nog steeds een zeer bijzondere keuze om hem te quoten though en ik ben het ook helemaal niet per se eens met haar point of views enzo

I just wanted to say something in the same way, maybe she just meant it ironically. People are quoting others often, that doesn't mean they agree with it
    But yes, interesting choice to go at it like this to make a point about something

Don't walk. Run, you sheep, run.

I did a scary thing....
    En nu ben ik trots op mezelf ^^ Hopelijk wordt het morgen ook leuk en hou ik aan deze meet-up wat (potentiële) vrienden over.

I'll say it again and it won't be the last time. Ik heb Benedict Bridgerton's seizoen NU nodig. Need me some dork in these trying times.

En meer Eloise.

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Ekko schreef:
    Het is wel goed om, ter afleiding van deze gare EMDR herinneringen, echt bezig te zijn met mijn tattoo cover c: maar ik vind het ook eng. Hij is de eerste keer al fout gegaan, wat als ik weer spijt krijg. Moet ik de cutesy demure cover kiezen die wat minder bedekt, of een wat "hardere" tattoo die een beetje een tribute is aan de tat van mijn fav artist? Zou een tattoo met zo veel zwart mij eigenlijk wel staan? What if I screw up twice in the same tattoo ;-;

Dit is waarom ik eerst altijd een vergelijkbare tijdelijke tattoo haal. Puur om te kijken of ik de plek en het ontwerp bij mij vind passen hahaha

----

Ik begrijp nu eindelijk waardoor ik elke avond al tijdens het serie kijken in slaap viel... Griep 🤧

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

not allowed to have feelings
    not allowed to live

[ bericht aangepast op 18 sep 2025 - 21:21 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Catmint schreef:

Okay bij deze alvast het topic, zodat er genoeeeeg tijd is om aan te melden ^^
    Klik!