Derks schreef:
(...)
Hier ligt ook wel eens de straat open als er na werkzaamheden een waterleiding is geraakt. Dus dat is minimaal 5x per jaar in een van de omliggende wijken en dan is er geen water. Ook in dat soort gevallen kan het fijn zijn om wat pakken/flessen water in huis te hebben.
Ik heb zelf in ieder geval al een tijdje het voornemen om wat water aan te schaffen, maar nog niks ondernomen daarin, want ik ben lui.
Zag in de Kruidvat folder van deze week ook advertenties voor noodpakketten.
Het speelt wel echt steeds meer. Maar bijv. water, een radio, powerbanks en een zaklamp zijn altijd fijn om te hebben.
Ik zat net te denken: als er een stroomstoring is dan kan ik mijn Klik&Klaar internet gewoon op een powerbank aansluiten en dan heb ik nog steeds gewoon wifi 😂
Haha ik dacht dit ook, maar dat is niet zo want dan is er in heel Nederland geen internet. Dus ook geen wifi
Het speelt inderdaad, terwijl het advies om een noodpakket te hebben al veel langer bestaat. Het is nu alleen ineens actueel en daar springen commerciële partijen meteen op in. En dat versterkt het gevoel van angst juist weer. Maar inderdaad, het is ook in geval van overstromingen, stroomstoringen, etc echt handig.
Renna schreef:
(...)
Wij hebben sinds kort ook zo'n noodradiootje staan en m'n moeder luistert naar een zender met mooie klassieke muziek! Is heel vrolijk om binnen te komen en dat te horen. Geeft ook meteen een andere lading aan dat ding (:
Oooh ja dat is leuk! Gisteren ook even met Sky Radio meegezongen, haha! Wij zetten alles gewoon op zolder dus dan is het ook uit zicht, moeten dat maar gewoon snel doen haha. Word ik er niet meer mee geconfronteerd.
Het helpt gewoon niet dat mijn zenuwstelsel door mijn burn-out eigenlijk constant in angstmodus zit en ik alleen kan herstellen als ik me weer veilig ga voelen. Dan helpt het nieuws op dit moment niet mee :') Maar goed, daar maar weer op therapieën dan...
[ bericht aangepast op 29 april 2025 - 18:59 ]
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain